No Makeup Monday

Okej. Så min morgon började asbra, hade en bra feeling när jag vaknade, min mage var jättefin när jag kollade mig i spegeln, jag tog bara consealer och puder och satte upp håret i en slarvlig fläta och var klar med mig själv på nolltid, åt frukost i lugn och ro och bäddade sängen.. sen var jag klar. Dessutom skulle jag få skjuts av mamma. Asbra.
 
Men när jag anlände till tågstationen vände allt. Då insåg jag att jag tagit mig dit en timma tidigare (inte van vid att bli klar så snabbt på morgonen) och inte skulle träffa någon av mina tåg-kompisar. Sen fick jag veta att idrotten är inställd. Ingen idrott, ingen simning.
 
Fy. Fan. Jag har alltså godis-strejkat i två veckor, bara ätit när jag vart hungrig och tills jag blivit mätt, tränat en halvtimma i princip varje kväll (främst magmusklerna) bara för att få tillbaks min platta mage samt köpt en bikini för 249kr. Jag har dessutom åkt till skolan utan smink, i princip. OCH SÅ ÄR IDROTTEN INSTÄLLD?!?! FATTAR NI HUR SUR JAG ÄR ELLER?!?!?
Jag hade till och med blivit TAGGAD på att simma, eftersom jag igår färgade ögonbrynen och därmed slapp mitt ögonbryns-problem samt jobbat på magen SAMT att jag rakade bort min vinterpäls från benen igår, vilket tog en jäkla lång tid. ALLT för att jag skulle skämmas så lite som möjligt när kläderna skulle av och bikinin på.
 
Men nope. Inställt.
 
Dessutom skulle jag till Gekås efter skolan med mamma, vilket passade fkn perfekt med bussar och sådär.
 
Menmen, jag får väl se det från den ljusa sidan. Jag har ingen idrott och alltså inte heller något hål, slutar alltså 13:30 istället för 16. Jag var här en timma tidigare, alltså får jag sluta en timma tidigare. 12:30. Sen skiter jag i lunchen, som är 35 min. Slutar alltså ungefär 12. Jävligt gött ändå. Då hinner jag kanske träffa min fina pojke som jag saknar väldigt mycket en stund innan jag åker till Gekås. Dock är det ett par timmar innan han slutar..
 
Dagens lärdom; Man sparar extreeeemt mycket tid på att inte måla ögonbryn, ögon eller fixa håret. EXTREMT.
 
Nu ska jag jobba på min fula skulptur. Hejdå.

Kommentarer
melinda skrev:


sv: rockzone.se :)

Svar: Åh tack :D
Emmie Jansson

Datum:2013-05-13 Tid:22:50:17 Blogg: http://fckingcrazy.blogg.se
Molly skrev:


Men Gud, du ska inte vara rädd för att visa dig utan smink. Du är såååå fin!

Svar: Dock har jag ju bassmink på, för att dölja alla äckliga finnar. Det är dem som jag inte vill visa, haha. Men nu ska jag sluta hata, tack så jättemycket. Det värmer. <3
Emmie Jansson

Datum:2013-05-16 Tid:15:09:21
signe skrev:


ojjj du är ju jättefin sådär!!! ha så ofta!! och ögonbrynen vart ju riktigt lyckade också!:D

Svar: Men åh tack ;__;<3 Kommer kanske bli lite oftare nu i sommar, om jag kommer va på stranden o sådär. Och eftersom solen tar bort mina finnar och ögonbrynen går att färga dit istället för att måla så kommer det inte va lika hemskt utan smink c: Så ja~
Emmie Jansson

Datum:2013-05-17 Tid:23:27:29

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~