Solnedgången kom på besök i mitt rum.

 
Uh, jag måste sluta sätta mig med bloggandet såhär sent. Är helt trött och seg och orkar inte skriva så mycket. Menmen, idag har också varit en godkänd dag. Engelskan var inte så hemsk som jag numera alltid förävntar mig att vara så det var bra. Dock har jag 1,5 timmas engelska imon, ser INTE fram emot det..
Sen så har jag även den här i-vals-paniken. Jag vill ju som sagt inte gå Entreprenörskap längre, det är fullt på Psykologi och man måste tydligen ha förkunskaper (alltså gått kurs) för att få gå Textil. Vafan ska jag då göra? Uh ;_; Får gå till SYV:en imon och hoppas på det bästa.
 
Efter i skolan imon börjar ännu en social helg, tjoho! Först ska jag va med Jocke (en konventare som tydligen går på min skola) typ nån timma, sen ska jag träffa Elias och Sevve c: Sen ska jag hem och beställa massa grejer från Ebay, Crazy-factory och sådär och sovaaa. På lördag är det Crunchycon och vi sover över hos Bambi i Malmö, och sen åker vi hem på söndagen! c: Haha shit, har redan skrivit detta tusen gånger MEN JAG ÄR PEPP OKEJ.
 
Och så avslutar jag även detta inlägg med "nu ska jag sova, godnatt". Fantasifullt, isn't it. MENMEN.

Glädje, pepp och kreativitet.

 
Hm, idag har jag hunnit med ganska mycket faktiskt, och det har varit en himla bra dag! Först Bild med Majsan (satt bara vid datorn och skrev CV.. menmen), sen första riktiga lektionen i Digitalt Skapande! SÅ HIMLA KUL JAG AVLIDEEER! Har lärt mig MASSA roliga saker om Photoshop bara idag, och läxan vi fick till nästa gång är redan färdig! Ska göra ett par styck till bara för skojs skull c: Lägger upp lite jag gjort imon!
Sen Form med Majsan. Jag gjorde klart min akvarelltavla och vi fick info om nästa uppgift. Vi ska göra ett självporträtt med pastellkritor och sedan en tekanna i lera. Asdkajdkjas, ser SÅ mycket fram emot tekannan. Har MASSA idéer already. ~
 
Slutade 14:20 men tog tåget he 16:20. Väl hemma satte jag mig direkt vid symaskinen och lagade min dumma väska, då en sömm i innerfodret spruckit hela vägen och var helt kaos för bara några timmar sedan. Nu är det inte hål och trådar överallt längre, tjoho! Fotade även ett par skor jag ska sälja, hittade mina gamla kigurumis och provade dem (hehe, bilder kommer ~), städade på rummet och nu har jag legat o redigerat lite bilder. Kreativt!
 
Har även bestämt träff med en kompis, Evve, som jag ser fram emot jättemycket. Hon ska pierca mina öron (jag köper kanyl och smycken) samt ska få låna töjsmycken på 12mm och 14mm. Som tack för detta bjuder jag henne på fika. Ja, fika som betalning. HUR BRA?!?!?<3
 
Åh, är så himla glad och pepp på allt just nu! Mamma har köpt en ASFRÄN sparkcykel till mig och min syster (KOLLA BARA!!!) som vi ska pimpa så den blir coolast i stan, och så är det ju CrunchyCon i Lund på lördag! Ska dit med Julia och Tove, på konventet träffar vi massa fint folk, jag ska få höra mina skåningavänners band "Smashbros" spela för första gången och sen ska vi sova hos Bambi med Johan och Egil! WIIIH C:
 
Gud, hur ska jag kunna somna med den här peppen?!?! Nåja, jag måste försöka. Önska mig lycka till!

Tisdag med stort "T", som i "Tråkig".

 
 
Nä, jag kan inte säga att denna dagen har varit sådär jättebra. Vi bildare började 9:15 med vår första lektion Bildteori! Jag hade det i Fbg när jag gick där i 1:an, men det vi lärde oss idag var inte ALLS något som vi gjorde i Fbg. Vi pratade om perception, mest om hur man med synen uppfattar bilder. Ni vet, t.ex stillbilder som ögat lurar en att de rör sig, bilder som man ska stirra på ett tag och sedan kolla bort osv. Mindfuck-bilder, helt enkelt. Sjukt intressant!
 
Efter det hade vi håltimma i 2,5 timma. Var kvar i Bildsalen på Rosenfred hela hålet. Det var mysigt.
 
Sen Bild. Vi fick 1,5 timma på oss att gå på stan och typ "smygskissa" människor vi såg. 20 bilder skulle vi göra. SHIT ELLER!? Jag gjorde 6st och alla blev asfula haha. Menmen. Sen Bild&Form med underbara Majsan. Vi fortsatte på våra akvarelltavlor och lektionen tog slut väldigt snabbt.
 
Jag åkte hem direkt idag. Inget "stanna kvar i pysslets underbara värld". Jag kände mig nere och ville bara hem. På tåget träffade jag Ida, Joel och Tobias, så jag var visst tvungen att vara lite social ändå, haha. Sen provade jag glasögon. Tror jag bestämt mig nu faktiskt! Synd att glasögon är så dyrt..
 
Och nu på kvällen har jag bara ätit, suttit vid datorn, gått en liiiten promenad med syster och gosat med mina kaniner. Tja, lite mer än vad jag brukar göra, menmen. Imon börjar jag aptidigt så nu måste jag sova. Uh, hatar att vi inte har sovmorgon längre. AJA GODNATT HEJDÅ BLÄ

Mys-söndag

Ännu en grym bild av Tove. Det är vi från imorse. <333
 

Trött? Trött. Ohja, väldigt trött. Dagen har spenderats på Toves rum. Ja, i princip hela dagen faktiskt. Vi kollade på Attack on Titan (fan vad sur jag blev på senaste avsnittet, ville ju veta vem kvinno-titanen är UH), yt-videos, åt en jävla massa godis och snapchatade med Jim från Dunderpatrullen. JA NI LÄSTE RÄTT. Sjukt jävla underbart ;u;
 
Nu ska jag sova. Har gjort svenskaläxan till imon så jag kan sova med gott samvete. Har sovmorgon imon vilket är underbart, ska upp 9:15 istället för 6. Mmmmm. Börjar 11:30 med idrott och slutar 13:50 med Svenska. Tjohoo! ~
 
Vi avslutar inlägget med 2 bilder av Jim. ELLER JAG MENAR TOVE. Men visst är det likt? ;)))
 

Falkenbergs Rockfest 2013


Directive. Falkenbergsband som pappa (i BLS-väst) sponsrar & känner.
 Baby Jane. Gästades av London.
 Nicke Borg Homeland.
 
Suddenly London. HAHAHA. Han stod plötsligt bredvid mig i publiken, och sen klättrade han (aningen berusad) över staketet längst fram och stod och sjöng på scenen lite, samt råkade (???) visa halva röven när han dansade runt. HAHAHA<33
 Sjukt dålig bild, menmen. Amaranthe.
 

Som skrivet, så var jag och Tove på Fbgs Rockfest denna kväll! Vi träffade lite folk (Bl.a Madde och Daniel) och såg Directive, Baby Jane, Nicke Borg Homeland, Amaranthe och D.A.D. Bäst var helt klart Amaranthe, så jävla bra. NBH var också himla bra. Daniel fångade plektrum från ALLA banden samt fick hålla Elize's (sångerska i Amaranthe) hand. /Nejdå inte alls bajsigt avis
 
Vi hade tur med vädret i år! Sol och värme c: Förra året PISSregnade det, man var HELT genomblöt och der RANN värsta vattenfall längst gångarna ner mot stora scenen. Helt sjukt. Så vi är himla nöjda! ~
 
 
 
 
 
 
 
 

Awesomeness.

 
Kort och gott; Idag har jag vart i skolan. Jag var trött och seg. Efter skolan träffade jag Tove och Joakim. Vi busade i Varberg. Tove målade den här bilden av mig, Julia och hon själv. Den är grym.
 
Nu somnar jag.

Tankspridd

 
 
Dagen har varit speciell. Första lektionen, Kulturhistoria, var fantastisk då vår nya lärare är fullständigt underbar. För att vara så kort som möjlig så beskriver jag honom helt enkelt som en rolig 29-åring, gamer, filmfantast och bokmal. Om jag inte missförstått något. Vi säger så.
 
Engelskan var ganska hemsk då jag var sådär lagom awkward som vanligt när jag pratat engelska inför klassen (ska prata med läraren om detta imon då I have my reasons typ) men svenskan var mys, Lasse är så bra.
 
Jag och Tobias satt på tåget hem ungefär vid samma tid som vi egentligen skulle slutat. Underbart! Så jag var hemma ganska tidigt. Mötte upp Tove, provade glasögon (ÄNTLIGEN SKA JAG FÅ!) och åt på Burger Inn. Sen träffade jag en person jag inte träffat på flera månader, en speciell person. Vissa kan säkert lista ut vem. Men efter det mötet är jag lite paff och känner mig ganska tom. Vet inte riktigt vad jag ska göra, tänka eller tro. Vill bar lägga mig ner på marken och stanna där i all evighet ungefär.
 
Ser inte fram emot morgondagen. Upp tidigt, mysig svenskalektion (tur att det är just svenska) och sen fetast håltimmen på 3h innan jag har kulturhistoria (WIIE) och avslutningsvis vidrigaste 1,5 timma engelska. Jag fattar inte vad som hänt med mitt schema.. Ska ha entreprenörskap efter svenska, men den lektionen är borta från schemat. Även hos min klasskompis som också valde den kursen. Och hela klasschemat. Totalt borta. Mystiskt.
 
Nu ska jag lägga ifrån mig datorn. Skriver inte att jag ska sova, för det kommer jag inte. Jag kommer ligga klarvaken till ungefär 01 inatt med. Om inte längre, med tanke på hur tankspridd jag är. Men godnatt på er.

Första dagen i 2:an.

Tågkompisarna är samlade! Idag var det jag, Julia, Emma, Ida och Tobias. Som mest är i dessa + Joel och Linn. Heja tågkompisarna!
Idag fick jag måla med akvarell för första gången.
Jag var ganska kass dock, men fick iaf klart grunden. Nu har jag vara ett till lager och detaljer kvar. Orkar inte vara såååå himla noggrann, då detta bara är första uppgiften, och inte direkt någon speciellt stor eller viktig. Men lite cappuccino gjorde det hela bättre!
Liten "sneakpeak" på min bild, haha.
Hade kul i min ensamhet.
Tillbaks i de fina målarskjortorna. Tror jag ska skaffa mig en egen. Förra året hade jag jeans och en långärmad tröja, men det var lite osmidig.. och varmt.

Kladdade på som fan sen när alla hade gått. Hihi.
Fick en halv Cola-flaska av en fin klasskompis som jag njöt av på väg till tåget hem.
 

Åh, första dagen i 2:an kunde inte ha blivit bättre! Okej, vi skulle kunna stryka det där att jag cyklade för sent till tåget i morse så mamma fick köra mig, menmen. Jag kom upp kl 6 utan problem, till min förvåning. Det var massa sällskap på tåget, vilket var himla kul och en bra start på morgonen!
 
Det var sååå mysigt att få träffa alla underbara klasskompisar igen. Vi samlades i ett klassrum, pratade lite med våra asflummiga kontaktlärare (de var jätteförvirrade och visste typ ingenting, så det var mer skratt och suckar än prat, och sen hade de "slagsmål" och puttades HAHAHA orkar inte) och sen var det direekt på med schemat och vanliga lektioner! Först på tur; Digitalt Skapande! Shit, jag är SÅ glad att jag valde den kursen! För det första är några av de jag tycker mest om i klassen där också, för det andra har vi Berny (som jag hade i Bild förra året) och för det tredje (eh? kan man säga så?) så verkar våra uppgifter va såå roliga! Asdkjahdaksd längtar tills vi kör igång!
 
Sen var det rast. Låång rast. Den tillbringade vi till att ge oss ut på äventyr.. jag tappade nämligen bort min fina Dunderpatrullen-knapp som Johan gjorde till mig och som jag fick när vi var i Ängelholm. Sprang runt i hela skolan och letade i typ 40min. Jag var i caféterian 3ggr och frågade efter den, och efter ett tag började kassörskan kalla mig för "DP". (Det står så på min knapp.) 4:e gången gillt vi gick förbi kollade han på mig klurigt och sa "Hej Depe. Jag har en present till dig." och så höll han upp min knapp! KAJSJASHDBAKJNSDA BLEV SÅ GLAD<33 Blev så glad så jag skrek "JAA" över hela caféterian. Yes, that did happen. Alice skämdes så mycket så hon spatserade därifrån DIREKT sekunden efter det hänt HAHA. Sen ville hon döda mig.<33
 
Med knappen återfunnen och nya busskort i handen (trots att den tanten är den bitchigaste kärringen som existerar) begav jag och Alice oss av mot Påskberget för lite (äcklkig) lunch, en sväng till Mixen (kiosk) och sen till Rosenfred! Ååh, kära Rosenfred! Faasen vad jag saknat det stället!
Där hade vi Bild & Form med vår nya lärare; Majsan. Åh, jag älskar Majsan. Vi kunde inte fått bättre lärare. (Saknar Kristiina lite dock.)
 
Vi fick en duk. Akvarellfärger. Och en lapp. Det som stod på lappen blev vårt tema. Jag fick "växter". Helt okej. Det slutade med att jag (ja, FÖRSTA dagen i skolan) satt kvar 2,5 timma efter jag slutat. Var hemma i Fbg först id 17:30, haha! Men det var värt det. ASmysigt. Ja, jag älskar verkligen Rosenfred. <33 (Det är skolan vi esteter har våra estetiska ämnen om ni undrar.) Snacka om att jag redan fått tillbaks mina gamla skol-vanor!
 
NUUU tycker jag det räcker med text, så nu ska jag sova. Har ju inga sovmorgornar längre, så nu blir det att lära sig lägga sig i tid ;__; Godnatt på er! ~

Mitt sommarlov 2013.

(Se större upplaga HÄR.)

Kortfattad översikt om vad jag gjorde sommarlovet 2013. Det var en bra sommar. ~<3

Sista dagen på sommarlovet.

Invigde mina nya skor idag. Creepers i mitt hjärta<3
  Vi firade Toves födelsedag i efterhand!
Kaos på en sten vid Vallarna.
 Pälskling gör gräsänglar
 Vi körde en Johan/Bambi-special med Ica-casse som tröja. Fint va? 
 
Tjolahopp! Idag vaknade jag upp hos pappa efter gårdagens låånga och roliga storstädning (var inte stökigt, men däremot smutsigt som faen), packade mina grejer och cyklade till mamma, tog en dusch och fixade iordning mig för att sedan cykla till stan och mötte upp Tove! Hon hade sin första dag på Gymnasiet idag, och hon verkade himla nöjd c: Så vi pratade lite om skolan medans fötterna styrde mot Ica. Där kom vi på den geniala idén att köpa tårta n shit och fira Toves födelsedag i efterhand!
Så vi ringde Julia, hon kom dit, vi köpte massa gott och sen rullade vi till Vallarna, där vi var resten av kvällen<3 Elaka barn terroriserade våra ballonger.. Inte snällt. <'3
 
Nu ska jag sova. Har sprungit runt och städat och fixat med allt jag kunde komma på behövdes göras, så nu hoppas jag att jag fixat allt inför morgondagen. Imorgon börjar jag 2:an. Känns inte alldeles för konstigt ändå! Imon ska jag bara ha samling, digitalt skapande, en väldigt lång lunchrast och Bild. Underbar start!
 
Till er som redan börjat skolan; Hoppas det gick bra för er!
Till er som börjar snart; Hoppas det går bra för oss!
 
 
Ps. Jag är sjukt jävla nöjd med det här sommarlovet. Har varit obeskrivligt bra. Superdupermassa TACK till alla er som gjorde den minnesvärd. Ni är bäst. <3
 

Nya schemat.

 
Jag är nöjd. Såg att de var folk i min klass som fick 3-4 timmars håltimma, men jag.. inte en enda. <3
 
Är så himla nöjd! Måndagarna är chill som fan, bara (jobbig) idrott och liiiite svenska. Perfekt om jag sover hos någon i helgen så behöver jag inte gå upp överdrivet tidigt.
Tis-ons är FUCKING underbara. Bara estetiska ämnen, som jag ÄLSKAR. <3
Tors-fre är det serious shit. Men jag har ingen matte, så det går att överleva. <3 Sen kommer ju helgen efter, så då får man sin belöning! Något jag är VÄLDIGT nervös inför dock är Entreprenörskap.. vet att jag har EN klasskompis som ska gå det, men ja.. Det är en väldigt socialt krävande kurs ;__; Funderar på att byta till psykologi..
 
Sen suger det ganska hårt att jag börjar 8-9 varje dag. Förra året började jag 9:30-12. Det var så jääävla underbart och perfekt. Nu måste jag gå upp tiiidigt ;__;
Fast jag räknade ut att de dagar jag börjar 8:10 kan jag gå upp kring 6, ta tåget 7:47, och sen har jag 10 min på mig att cykla från tågstationen i Varberg till skolan. Det är ju ganska kört om tåget blir försenat dock.. Men jag får mig ett litet träningspass iaf HAHAHA. Jag slipper iaf gå upp 5 ~
 
Nu ska jag ta mitt pick o pack, cykla till mamma, duscha, fixa mig, städa rummet och sen träffa Tove kl 15! Hon har haft sin första dag på gymnasiet idag. Spännande ~ Minns när jag gick på Falkenbergs Gymnasieskola.. Usch. Menmen. Jag går på Ps i Varberg nu, och det är underbart, även om jag får pendlar. Det är värt det. <3

Snart är det dags igen.

 
Ni som har följt mig länge känner till mitt hat för hösten. Men för er som inte vet; JAG HATAR HÖSTEN. Och vintern.
 
• Jag plattar mitt hår (det är otroligt vågigt/frissigt), men det lockar sig av fukten och allt jävla regn. Frisyren håller aldrig speicellt länge och plötsligt är man ful igen.
• Man blir blöt.
• Det är kallt. Svinkallt.
• Allt är mörkt och färglöst. Detta är det värsta av allt. Jag är alltid ledsen/deppig under höst-och vintertiden.
Man kan inte längre va ute och umgås med vänner. Inte på samma sätt. Det är liksom inte skönt att vara ute. Man är mycket hellre inne. Men vafan ska man göra inne? Det är inte direkt mycket folk ute, så man träffar sällan någon man inte planerat att möta. Alltså; jag träffar mycket färre människor under denna tid.
 
I simply hate it. Jag är en riktig sommar-människa. På sommaren är det varmt, fint väder, solen skiner, och av bara det lilla blir man glad. Jag blir otroligt kreativ och pysslar en massa. Väldigt social även och träffar massa människor. Ligga ute i solen och ta det lugnt med en bok och ett glas kall läsk. Dagarna blir längre och man hinner med mer, och det är inte svinkallt att vara ute på natten. Det är ljust. Man är pigg.
 
Jag har inte mått såhär bra på länge, som jag gjort den här sommaren. Visst har allt inte alltid vart bra, men det är det aldrig. Från och med slutet på 9:an, sommarlovet däremellan och hela 1:an var en mörk period för mig. Jag var ledsen, ensam, stressad och ångestfylld. Denna sommaren har jag mått bra, vart glad och vart med om en massa riktigt roliga saker.
 
Det är därför jag har ångest nu. Är orolig över att det ska komma tillbaks. Jag har endast 1 dag kvar av sommarlovet. På onsdag drar det igång igen. Allvaret.
 
Jag fasar det som attan, samtidigt som jag ser fram emot det. Helst hade jag ju velat stanna kvar där jag är, men det kan jag inte. Men nu när skolan drar igång igen börjar utmaningen igen. Att lyckas i skolan och att bli vän med min klass. Jag ska kämpa som fan för dessa två ändamål.

Äventyr i Göteborg, Dag 2.

HIHIHI Tove är så söt<33
 
Igår var jag och Tove på cosplay-träff i Göteborg! Egentligen var vi inte där så mycket, knappt hälften av tiden i Götet spenderades just på den gräsplätten. Vi gick runt i stan och i slotsskogen och allmänt dog av att allt är så fint.
Vi har planerat våran framtid nu. Gå ut gymnasiet, jobba och tjäna pengar, Tove tar körkort, vi kidnappar Julia och så åker vi ut på roadtripp med husvagnen, sen köper vi en ful lägenhet i Gbg och gör den fin med våra otroliga konstnärs-skills<3 Vad som helst kan hända under dessa kommande år, men det är kul att drömma lite iaf, hihi. ~<3
 
Slotsskogen är fullständigt underbar. Fick västa nostalgi-anfallet då jag insåg att jag vart där tidigare som barn, så himla underbart ;u; Lekplatsen är den bästa någonsin och pingviner är söta, huhu.
 
Jag träffade även Emm och Rikard! Emm är en konventsvän som hängt med länge under mina konventsår, och igår fyllde hon år! Så himla perfekt att det var så fint väder på hennes dag ;w; Rikard träffade jag på ConFusion 2012, då han cossade som Takumi och Jag Nana Osaki, båda från NANA. Sen dess har vi chattat en del, samt sågs lite snabbt då och då på NärCon 2013 c:

Sen fick vi lite nya vänner då vi skulle åka spårvagn till slottsskogen, på själva träffen osv. Ska stalka upp dem på fb nu, hehu. <3
 
Juste, jag och Tove cosplayade som Marceline och Marchall! Lite sista minuten-plan kvällen innan att Tove skulle vara min Marchall, så det var la inte bästa cosplayen ever, haha<33 Men vi har FETT grymma planer inför nästa cosplay-tillfälle/konvent som kommer bli awesome! Behöver inte ens införskaffa mig speciellt mycket ~
 
Det enda negativa/dåliga med den här dagen var att mina fina solglasögon försvann (lånade ut dem till Toves kompis och hon glömde den på en brygga.. eller nåt) och att jag fick sitta och vänta på tågstationen i 1,5 timma, då jag inte visste att det inte går något tåg 20:40 på lördagar. Menmen. DET VAR EN FIN DAG. OCH TOVE, DU ÄR FIN. <3

Äventyr i Göteborg, Dag 1.

På väg mot Götet!
Efter lite shopping på Cubus och en promenix; framme på hotellet! Syster och jag. ~
Liseberg kan inte stava.

Första åket på G.

Fin familj det där.

Trivs med tillvaron. Lite senare var de dubbelt så många.
Hahaha shit, älskar den här bilden. Så himla fin.<33
Mina konventsband lös i mörkret i Sagoslottet!

Syster och jag i Jukeboxen.

Tjolahopp!  Idag har jag varit i Göteborg med mamma och syster c: Vi åkte vid 14, var inne en stund på Cubus, Femman(Mamma köpte ett par fina shorts och en gosig tröja till mig, samt fick ett par pyjamasshorts och en skjorta på köpet när Elise handla på barnavdelningen<3), tog en promenad till vårt hotell (somärjättemysigt) och sen mot Liseberg! 
Pga mamma och Elise är två små fegisar så åkte vi inte så mycket, men det var mys ändå. Vann massa gosedjur och åt massa godis, hihu.
 
Jag hoppas att solen inte sagt farväl till oss totalt redan, för jag vill bajsigt gärna åka till Liseberg en gång till i år. Med Julia och Tove. Åka hur mycket som hälst och göra Liseberg farligt med vår flummighet. Åka de där karusellerna jag så gärna vill åka,men inte fick idag för jag inte ville åka ensam. Balder, kanonen, kolorado, flumride, spinrock, uppsvinget, osv.<33
Hade ännu mer jättegärna åkt dit med Johan och hans underbara folk, men tror inte det hinns med i år ;_;
 
Jag är jättenöjd med denna dagen. Superdupermassajättemycket TACK till mamma som kom på idén att gå på Lisse, sova på hotell osv. Du är bäst<3
 
 
 
 

Grattis Tove, prutt.

Fett fina bilder, jag vet.
 
 
TOVE, MIN ÄLSKADE PÄLSKLING<3 Oroa dig inte, vi har inte glömt dig! Du ska firas i efterhand, varesig du vill eller inte<3
 
Min bby Tove fyllde alltså 16 igår. Hihi, nu är vi lika gamla <33 (I typ 2,5 månader xD) Ville kort och gott bara säga att du är en himla bra vän och jag är superglad att jag träffade dig för 1 år sedan. Att jag sparkade iväg blygheten för en stund och vågade umgås med dig.
Du betyder mer än du tror. Tack för att du står ut med mig, det är det få som gör. Tack.

Kalas för Johan!

Fittis och födelsedagsbarnet. ~
KALASARNA!
Oj, vad hände här? <333
Voncent wat r u doin, stealin Johans krona n shyt
Ebba och jag. Haha, se verkligen jättetrött ut..
Rosa tjej hemma från Ängelholm! Yes, ni ser rätt, jag har färgat håret rosa c: Jag tror jag skulle passa bättre i typ lila eller mörkblått, men nu får det vara rosa ett tag. ~
 
Jag, Tove och Julia begav oss iväg ner till Ängelholm vid 14 i tisdags! Det var en massa kul dag/kväll och kul att trädda Johan och Bambi igen. Tove åkte samma dag, medan jag och Julia sov över. Dagen efter var det Johans födelsedag, WOOP! GRATTIS JOHAN<333 Julia åkte hem vid 15 och jag stannade ytterligare en natt. Åkte hem idag vid 18 ~
 
Jag mådde fett skumt till och från, vilket resulterade i att jag inte riktigt orkade vara social. Det var extremt synd och jag är jätte o-nöjd med det ;__; Men jag hade ändå kul och det var supermysigt, och jag har fått en del nya fina vänner ~ Det är kul att jag börjar lära känna skåningarna bättre, eftersom vi ofta befinner oss på samma konvent, och vad är konvent utan vänner?! ~
 
Jag älskar även att jag börjat få kompisar utanför Falkenberg, som inte bara är "folk jag känner" utan faktiskt folk jag kan umgås med. Jag har Johan och hans gäng i Skåne, vilket bara är 1-2 h bort (beroende på om vi är i Ängelholm eller Malmö eller.. ja, vad vet jag) och Noah och Sanna i Gbg. Förhoppningsvis blir de snart fler ;u;
 
Men ja, jag är väldigt glad just nu. Jag har trots allt träffat en del fina människor den här sommaren.<3 Nu ska jag redigera NärCon-videon som fortfarande inte kommit upp! ~

And suddenly, I was sockervadd.

 
Hej hopp bloggeliblopp! De senaste dagarna har jag firat min systers 13:e födelsedag (9:e), Haft Tove och Julia på besök i Skrea med både övernattning, en massa matlagning som kojbyggning och skogäventyr, träffat Becca och Evve (Skulle vart med dem idag och Evve skulle piercat mina öron, men hon dök aldrig upp och vi fick inte tag i henne, så ah..), sett på Attack on Titan (<33333) SAMT fixat håret! Idag har det både färgats, blekts och klippts! Jag ser ut som sockervadd<333
 
Nu ska jag sova! Simon stannar över natten och imon bär det av till Ängelholm, hihu! Gosnatt ˙

Moo muthafuckas


New in.

 
Innan någon säger något; JA, jag vet hur "dåliga" Crazy-factorys piercingar är. Jag vet att ungefär ALLA som vet NÅNTING om piercingar säger att man inte ska beställa från den sidan. Men vet ni vad? I DON'T GIVE A FUCK, de funkar för mig och det är billigt som fan. Så länge jag inte får ont av piercingarna och mina piercinghål inte skadas så ser jag inget dåligt med det.
Att det är billigt är himla bra även, eftersom jag är både fattig och snål. Och så finns det äckligt mycket fint att välja emellan. Så helt enkelt; jag älskar sidan och kommer inte sluta köpa från den. KLART SLUT<3
 
Fick iaf hem en hel påse med fina smycken för ett bra tag sedan! Navelpiercing, näspiercingar, örhängen, tunnlar, töjningar osv. Ska ju som sagt töja upp min vänstra örsnibb som är på 10mm, så det kan jag sätta igång med nu hihi! Pappa har också börjat töja nu (vi båda piercade oss i februari i Las Vegas, han öronsnibbarna och jag helix/septum) så nu är han på 2,5 haha ~
 
Har en superfin 14mm's tunnel med zebraränder på som är mitt mål. c': Ska bli så himla kul att töja igen, hihi.

Syster 13 år.

 
Idag fyllde min fina lillasyster 13 år, TJUHU! Det firade vi med kalas, glass och presenter. På kvällen åkte jag, Elise, mamma och Stefan och åt pizza och på kvällen låg jag och Elise och kollade på film. Jag hoppas hon är nöjd med sin dag. <3
 
Jag älskar dig, din jobbiga fisunge!

Shopping.

 
Lyckades faktiskt hålla mig på en ganska okej shopping-summa! 550kr. Det måste ni erkänna att det är bra för att ha varit i Göteborg när man heter Emmie! Är väldigt nöjd med mina extremt fina byxor. Originalpris 400, fick de för halva priset. <3

Sammanfattning av de senaste två veckorna.

Holy shit, jag har inte bloggat på jättelänge! What is this D: Jag får nog erkänna att jag lite glömt bort bloggen, att den inte uppdateras av sig själv osv. Nåväl, det är inte så många som läser längre så det gör väl inte så mycket.
 
Jag får väl göra en liten sammanfattning av vad som hänt de senaste typ.. 2 veckorna! ~
 
JUNI:
 
25-28 - NÄRCON! <3
29- hemmaochfixasaker-dag
 
 
30-1:a augusti - "Hello Georgina, Bye Cassandra". Cassandra ska alltså åka till Japan nu snart, där hon ska studera ett år. Som "ersättning" för hennes tillfälliga bortgång har vi fått hit Georgina från Canada! Hon ska gå Estet Musik här i Fbg, så hon kommer gå i samma klass som min bitch Tove, om vi har tur! Hoppas c: Detta var iaf ett litet läger (typ) för att säga hejdå till Cassi och välkomna Georgina! :3
Sista dagen, på väg hem från Tranabo (där stugan vi sov i fanns) fick jag VÄÄÄRSTA blinning-bettet som blev gaanska stort och gjorde ont som faen. Var nästan så jag behövde åka in till vårdcentralen med det, men det gick som tur var över. ~
 
AUGUSTI:
 
 
 
2-3 - Umgicks med Tove, Elias och Alma. Vi hittade en kundvagn på Ica-parkeringen som följde med oss hem. HEHE. SCHH. Dagen spenderades både i stan och på tångaskolans lekplats. Vid 23 åkte jag och Tove hem till mig och sov i husvagnen. Vi (/jag) skype:ade med Johan, Bambi och Gustav till 4 och sen sov vi läääänge morgonen efter. ~ När vi var uppe, vakna och klara cyklade vi i ÖSREGN hem till min mor, där vi dekorerade vår vagn! Den blev sjukligt fabulös. Har bättre bilder på systemkameran, lägger upp de sen!

På kvällen såg jag på film och myste med familjen. ~
 
 
 
 
4 - Hemmadag med familjen! Jag och Vilda var och plockade både hallon och en jäkla massa körsbär~ På kvällen kom Simon på besök och vi lekte med aaall of my sisters och hoppade studsmatta. Det var mysigt c:
 
 
 
 
5 - Mot Götebooorg! Jag, Elias, Tove och Raila åkte till Götet vid 11 och stannade där ända in till kvällen. Det var en supermysig dag fylld med både promenader, chillande, mys, shoppande, busande och en massa ätande! Införskaffade mig bl.a nya skitsnygga jeans, smycken och massa annat onödigt krimskrams såsom pennor, Pocky, lampslingor och en mini-fläkt som gick sönder direkt. Klarade mig undan på en 500-lapp, och det är fanimej bra för att vara Gbg!
Tove och Raila åkte hem vid 20, Elias en timma senare, och ytterligare en timma senare åkte jag hem, alltså 23:40. Vad gjorde jag de sista två timmarna då? Jo, jag träffade Noah! ~ Den här gången, 2:a gången jag träffar honom, gick vi bara runt i stadens mörker och var allmänt flumm. Supermysigt<3 Det enda dåliga var att jag glömde min kopp på tågstationen, hade köpt den som present till pappa ;__; Menmen, ändå en sjukt lyckad dag!
 
 
 
 
6 - chilledillade med Julia. Hahah, båda var för trötta för att hitta på något ansträngande, så vi nöjde oss med att planera Skåne-resa, skate:a till Ica och köpa kex och nougatsås, sitta på stranden och äta, gunga på en lekplats och tillsist ligga i min säng och kolla på Adventure Time! Vi ville egentligen se på Hamtaro, men det var fkn omöjligt att hitta på svenska ;__; Sugigt</3
 
 
7 - Varberg med Elias! Vi åkte vid 14 och 40 min senare mötte vi upp Sevve c: Träffade även Becca, en klasskompis, som jag inte sett sedan Bråvalla! Jag, Elias och Sevve gick mest runt på stan och gjorde Vbg osäkert, höhö. Jag köpte en ny kopp till pappa (som jag gav till honom på kvällen, han blev jätteglad ;3)
 
 
Och idaaaag har jag bara varit hemma med syster och städat huset. Ska nu gå ut i husvagnen och typ.. kolla på film, haha. Efter en så intensiv vecka så är det ganska skönt att bara va ensam och ta det lugnt, smida onda planer osv. Hehe. Bye. ~

Mina nya kompisar.

 
Låt mig presentera; Sven Stefan von Leonardo.
 
 
Kattbussen, Totoro. <3
 

Mina otroligt fina gosedjur som hängde med mig från och under Närcon,
hihi<3 Alpackan hängde mellan mina boobs från stunden jag köpte den fram tills jag kom hem på kvällen efter NärCon och skulle duscha. He's a happy aplaca<3
 
 
 
 





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~