Film, choklad, energidricka och xbox

Tjuhu! Wah, jag måste verkligen bli bättre på att blogga. Visserligen har jag inget photoshop för tillfället och kan därför inte redigera mina bilder, vilket gör det hela lite tråkigare. Men ja. Igår och idag spenderades iaf med pojke hemma hos mig hos pappa. Vi kollade på film (She's the man, som gifarna ovan är ifrån, och lite Adventure Time), åt choklad och drack energidricka, och så spelade vi lite xbox. Och så vidare. Det var myys iaf ~
 
Just nu ligger jag och lyssnar på musik och grejar vid datorn. Ska snart byta till att kolla på Adventure Time dock. Blev sugen på att se klart de avsnitten som finns, även om jag egentligen inte vill, huhu. Menmen. Som A.T-älskare måste jag ju hänga med!
 
Är för övrigt extremt konvent och cosplay-sugen så jag tror jag avlider. Vill verkligen på konvent, typ NU. Eller ja. Nånstans mellan februari och juli. ;__; Och så vill jag cosplaya Marceline. En kompis of mine ska tydligen cossa Marchall Lee, så det hade vart så perfekt att cossa tillsammans. Har alltid velat cossa tillsammans med någon, man känner sig mycke tryggare då och det är roligare. Åh ~
 
(Och om ni undrar varför jag plötsligt skrev "cossa" istället för "cosplaya" så är svaret jag vet inte. Tänkte först säga att jag var för lat för att skriva ut hela ordet, men det går la inte ihop med tanke på detta stycket jag skrev nyss, lolol.)
 
MEN NU SKA JAG KOLLA FILM, BAI!

Vi har det braaa, vi här i husvaaagneeen

 
Två fina, oredigerade bilder på mig och min kära syster.
 
FUUUU att jag glömde lägga upp dett inlägget. Bajs alltså </3 Menmen, här är en fin bild på mig och min syster. Nu ska jag lägga mig och kolla på sista Twilight filmen (Måste ju ändå se den) och sen sova. Hoppas ni haft en fin dag! ~
 
 
Uppdatering:HAHAHA, fyfan vad kul att mitt ögonbryn försvunnit på andra bilden. Det roliga är att bilderna togs direkt efter varandra, så jag har inte en jävla aning om hur det gick till. Tack "Signe" för att du såg detta, hahah! ~

Lyckligast i världen.

 
WAAAHHH FÖRLÅT ATT JAG INTE BLOGGAT I'M SO SORREEEHHH ;____; Fast ne. Vet inte varför jag inte bloggat, har haft massa kul att skriva om och massa kul bilder att lägga upp, har helt enkelt glömt bort det gång på gång. :c
Tog massa fina bilder igår som jag vill lägga upp, men upptäckte nyss att jag TYDLIGEN inte har Photoshop på denna datorn, vilket suger jävligt hårt. Kommer nog få det sen när skolan börjar igen eftersom jag går Bild, men det är ju jättelångt dit.. ;n; Får se hur jag fixar det.. <'3
 
Menmen, här får ni en bild på bästa julklappen ever från världens bästa pappa. Nu ska jag äta godis och kolla på film. Hoppas ni haft en fin julafton med massa kul presenter, god mat osv :DD Inte för att jag själv gillar julmat, menmen. GOSNATT ~

Ledig dag

Bilder jag tog för någon vecka sedan då jag satt och väntade på tåget hem.
 
Fin torsdag det här. Ligger och käkar choklad och kollar på julkalendern. Ska efter detta inlägget ge mig ut i lägenheten och göra mig i ordning, städa och fixa lite med sällskap av bra och hög musik, baka lussebullar, och fixa med julklappar. Sen ikväll ska jag och pappa åka och hälsa på mamma och min stackars syster som ska/har opereras/rats. Jag vet inte ännu. Vet inte mer än att hon mått riktigt dåligt, spytt och annat äckligt och så något med blindtarmen. Eh, tror jag. Jag vet inte.
 
Menmen. Gårdagen var en mysig dag, efter en rolig skoldag åkte jag hem, var på bibblan en timma och lånade massa böcker, träffade en saknad Elias en liten stund och sen åkte jag till Simon. Då ringde mamma och berättade att de skulle stanna över natten på akuten, och därmed följde Simon med mig och sov hos mig.
Tycker det var ganska bra med tanke på att mamma nyss ringde igen och de stannar kvar även denna natt.
 
Menmen, nu ska jag klä på mig och allt det där jag skrev där uppe. Ha en bra daaaag! ~

KONVENTSBILJETT TILL SALU!

 
Försöker nu få sålt denna biljett till NärCon Vinter 2013, ett konvent som jag kan lova er kommer bli total-awesome och jag egentligen jättegärna vill gå på. Men nu har jag fått "förhinger" och kan inte gå dit.
 
Ingår:
♥ Helhelgsbiljett
Sovsalsbiljett
Bussresa från Göteborg ända till konventet i Linköping och tillbaka
Tygmärke
 
Eftersom biljetterna är slutsålda och budgivningen just nu ligger på enstaka 500kr, är det jäkligt billigt. Speciellt eftersom jag köpte det för 950. Ni som inte fick biljetter eller inte hade råd, passa på! Om ni inte vill ha tygmärket kan jag ta det själv, haha c:
 
Nejmen, jag vill verkligenverkligenverkligen få den såld. Jag är för tillfället fattig och jag fick spara en del för att ens kunna köpa biljetten från första början.
 
Sprid och dela länken och informationen så är ni underbara! <3
 
 
~~~> Länk <~~~
 
 

Finaste koftaannnnnnnnnnn.

Superfin kofta som blev min på Gekås för 49kr. Kostade egentligen 199, men när jag kom hem såg jag att kassörksan slagit fel pris eller nåt. Hiho ~
 
Godkväll! Jag har nyss städat rummet, vikt och lagt in kläder, duschat och nu krypit ner i sängen. I tid för en gångs skull. Sjukt stolt är jag. Nu ska jag göra lite svenska, sen får jag se vad klockan är när det är klart. Hoppas ni haft en bra dag! ~

8 dagar kvar

Lite bilder som togs under eftermiddagen/kvällen igår.
 
Gårdagen blev nog en förhoppningsvis lyckad födelsedag för min käre far. Han stod i köket i stort sätt hela förmiddagen/början på eftermiddagen och lagade mat, och vägrade ta emot någon som helst hjälp. Riktigt god mat blev det iaf. Min favoriträtt ~ På kvällen kom faster med pojkvän på besök och stannade ganska länge. Det var mysigt c:
 
Denna kväll har för övrigt spenderats med min fina pojke. Inte gjort så mycket egentligen. Kollat på julkalendern. Ska försöka se ikapp nu så jag vet vafasen mina klasskompisar snackar om (och så de inte avslöjar någon mer för mig).
Imorgon ska jag ta med min nya cykel till Vbg, hoppas jag inte glömmer det denna gången. Efter skolan (Bild och idrott) far jag hem och rensar garderoben.. förhoppningsvis. Har skjutit upp det alldeles för långt nu.
 
Menmen, nu ska jag sova. Måste försöka lägga mig i tid denna veckan så jag orkar hålla ögonen öppna och behålla koncentrationen på lektionerna. Gosnatt på er! ~

Grattis pappa!

Den enda bilden jag kunde hitta på pappa på denna gamla datorn. Bild från i somras.
 
Hej hopp! Ursäkta min usla uppdatering denna veckan. Men jag har bara inte alls varit sugen på att blogga. Statistiken sjunker löjligt mycket och läsarna blir bara färre och färre. Visst bloggar jag inte för läsares skull utan för min egen, men man blir ändå lite ledsen när det är så många som lämnar. :c
 
Idag fyller min pappa 40, så ETT FETT STORT JÄVLA GRATTIS TILL HONOM! Jag har legat och sovit framt tills nu (15) och haft ont i magen, men nu ska jag bege mig upp ur sängen, ta på kläder och gå ner och krama sönder honom. Vi kommer inte göra något speciellt idag, men det blir nog mysigt ändå c:
 
Hoppas ni får en fin lördag! ~

12/12/12

 
Bästa. Presenten. Evuuur. Eller ja, bra var den ju iaf. Smak av energidricka till sodastream. Med andra ord; Konsten att göra egen energidricka. ÅH VILKEN LYCKA. En kompis till mig hade hittat detta fantastiska ting på Gekås, en plats jag inte åker till särskilt ofta. När Pojke sa att han skulle dit, bad jag honom köpa det till mig, så han kunde få pengar sen, för jag orkade inte åka ända dit bara för en sån här liten sak, haha.
Men sen när han kom hem från Gekås hade han "glömt" det. Blev inte ett dugg förvånad, och glömde det ganska snabbt, haha. Men i måndags när jag skulle åka dit själv och sa att jag bl.a skulle köpa en sån här, avslöjade han att han faktiskt köpt en till mig. Som en liten månadspresent, typ. Vi hade 5 månader för typ en vecka sedan, that's why c: Åååhåhåhåhåå så glad jag är hihiih ~ Nu kan jag dricka energidricka varje daaag. <3
 
Menmen, nog pratat om energidricka. Idag har varit en helt okej dag. Fick gå upp tidigt som fan och ta den tidiga bussen som jag annars aldrig brukar ta, bara för att inte komma 10-15 minuter sent till matten. Kan ju liksom inte komma såpas mycket försent till matten både onsdagar och torsdagar bara för att jag inte orkar ta en tidigare buss. Menmen. Det var mycke folk som redan var i skolan, så det var okej. ~
 
Efter skolan stack jag till Ica och köpte energidricka och choklad, och sen till Bibblan för att plugga. Så mycket plugg kan jag ju dock inte påstå att det blev, menmen. Sen till Simon och hämta den underbara saken på bilden här uppe. Som vanligt så är det jättesvårt att åka ifrån det där huset i tid, så det slutade med att jag stannade typ 70 minuter längre än planerat, hah. Sen hem. Kollade på min nya cykel som mamma fixat idag. 350kr för en cykel tycker jag är jävligt bra, höhöhö ~
På fredag tar jag med den på tåget och så får den stå i Vbg. Så himla skönt att ha cykel i Vbg! ~
 
Men åååh vad jag babblar. Förstår varför min statistik sjunkt så galet mycket. Och btw, förlåt för att jag bloggat så dåligt den senaste veckan. Men vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Känns tröttsamt att bara skriva vad jag gjort på dagarna hela tiden. + Det tar tusen gånger längre tid att blogga på denna sega datorfanskapet.
Längtar verkligen tills jag får min MacBook Pro av skolan. Tycker jag borde fått den nu, när jag faktiskt har gått där i tre veckor..
 
Men nej NU MÅSTE JAG SOVA. Kommer vara asigt trött imon. Fan, måste verkligen börja lägga mig i tid. Aja. Gosnatt! ~

ConFusion 2012...

 
...Var tyvärr en stor besvikelse. Det var kul emellanåt, men inte tillräckligt så att jag skulle kunna säga att det var ett bra konvent. Det var helt okej, bara. Förra gången jag var på Cf, 2011, som var mitt första konvent, så slutade det inte heller så jättebra. Så detta var nog faktist sista gången jag gick på Cf. Men vi får se!
 
Detta konvent var även första gången jag cosplayade. Som jag sagt ca tusen gånger tidigare, så cosplayade jag som Fionna (Adventure Time) andra dagen och Nana Osaki (NANA) tredje dagen. Ångrar dock liiiite att jag inte bytte plats på det.. Det var nämligen så att andra dagen, då jag var Fionna, var det även en annan tjej som cossade henne, och gjorde det ganska bra. Hon hade även en Prince Gumball till sällskap. Så det var lite awkward varje gång vi stötte på dom, speciellt med tanke på att vi inte ens pratade..
Tredje dagen var det ett nytt gäng A.T-cosplayare. Då såg vi Finn, Jake och Marceline. Tror det var någon mer, men minns inte vem. Tja, vad ska jag säga.. Skulle la inte direkt påstå att de var så speciellt lyckade. Hade varit lite kul om jag och Jonna (En himla söt och snäll tjej som cosplayade som BMO!) valt sista dagen istället, så vi kunde äga ut dom med våra cosplays, haha. Menmen.
På den tredje dagen träffade jag även en snubbe som cosplayade Takumi från NANA. Han sa att det var synd att jag inte cosplayade Nana dagen innan eller att vi hittat varandra tidigare, för "då kunde vi cosplayat tillsammans". ÅH vad glad jag blev när han sa det! ~<3 Menmen, ska försöka leta upp honom på fb och se vilket hans nästa konvent blir! ~
 
Det var hur som helst riktigt kul att cosplaya. Mer folk kom fram till en och man fick positiva kommentarer, blev fotad osv. Fick mest cred då jag var Nana. Så till nästa konvent, NärCon Vinter, ska jag bättra på båda mina cosplays så att de är riktigt bra! ~
 
(Bilder på mina cosplays kommer upp då jag hittar en bild någon annan tagit eller då jag orkar sätta på mig allt och fota det själv)
 
Menmen, nu måste jag sova. Börjar 11 imon, men måste gå upp halv 8. Uhuu :c Gosnatt!

MOT CONFUSION!

Baaajs att den blev så långsam när man la upp den här ;-; Men ja, jag just nu!
 
Håller just nu på att packa och välja outfits till den kommande helgen som skall spenderast med Julia i Göteborg. Som rubriken säger så ska vi på konvent, ConFusion! :D Det kommer nog bli himla awesome ~
 
Om någon av mina söta läsare ska dit, och vill träffa mig, så ska ni leta efter antingen en sån där mupp på gifen ovan eller en Nana Osaki (NANA) eller en Fionna (Adventure Time) cosplayare! Åh, första gången jag faktiskt cosplayar. Är så nervös. Hur ska jag posa om någon vill fota mig? Har jag gjort något fel? Är mina cosplays ens bra? ÅÅåååÅÅÅåhåÅhhh.
 
Kommer för övrigt (högst troligen) inte blogga något denna helg. Jag skulle kunna ta med datorn, men vetefan om jag orkar det, hahah. Annars kanske jag mobilbloggar eller nåt. Eller så bloggar jag helt enkelt igen på söndag när jag kommer hem! ~
 
Menmen, nu ska jag fortsätta packandet! Sen tar jag tåget till Vbg och är med på Estetisk Kommunikation (Mådde skit imorse så sjukanmälde mig, men mår tusen gånger bättre nu så why not!) och när Julia slutat så beger vi oss av. hihihhihihi PEPP! Bye ~

Work in progresssssss

Godermorgon! Kvällen igår spenderades med Simon och vid skrivbordet, och det var helt enkelt därför jag inte bloggade igår.
Idag ska svärdet målas rosa, och sen är det klart! Ska då även prova båda mina cosplays och se så att de verkligen är så bra som de bara går att få just nu. Och packa. Planera och förbereda. Åååh jag är så pepp! ~
 
Nu ska jag ge mig ut i vad som mamma kallar "snöstorm" och hoppas på att bussen inte är alldeles för sen idag. Matte, Naturkunskap, Historia, Naturkunskap står på schemat idag. Med andra ord lektioner jag behöver jobba på, uhu'. Aja, bye! ~

Andra målet nått! ~<3

 
Mitt första mål med töjningen var 6mm. Sen steg det till 10mm. OCH NU ÄR DET MÅLET NÅTT! ÅH så lycklig jag blev igårkväll när jag kände att töjningen gled lite snabbare än i vanliga fall. Jag visste att nu jävlar, nu var jag nog fan klar, men väntade ändå med att ta reda på det tills morgonen efter. Då satte jag i denna fagra tunnel ~

Sen får vi la se hur länge jag stannar på 10mm, höhö. Menmen, nu när jag har tunnel så kan jag göra det hela lite roligare genom att sätta i ringar och andra hängen igenom den ^^ Imon ska jag prova att sätta i en svart cbr-ring jag köpte, tror det kan bli snyggt!
 
Nu hade jag tänkt lägga mig och sova. Kommer inte bli mycket sömn inatt :c Satt uppe aningen för länge med mitt Fionna-svärd som ska målas imon, och sen kom jag på att jag glömt duscha. Så ja. Men nu blir det sova minsann! Gosnatt på er allaaaa ~

NärCon Vinter - beställt!

 
Efter mycket om och men bestämde jag mig; JAG SKA PÅ NCV! Vilka ser man där? ~<3
 
Tror det kommer bli ett riktigt mysigt konvent. NärCon har i två år varit "årets händelse" för mig, bästa konvetet ever. Så jag förväntar mig mycket av NärCon Vinter ~ Dessutom åker jag dit helt ensam, från Falkenberg ända upp till Linköping. Och jag känner inte så jättemånga som ska dit. Så det blir en utmaning för mig själv, kan man ju säga. Men jag ser fram emot det ~
 
Det har för övrigt varit en fin måndag. Börja med 2 lugna Bild-lektioner och sen en idrottslektion bestående av lite gymmande. Ja, faktiskt. Sen gick jag runt i Varberg med Julia en stund och åkte hem först 18:20. Det var himla mysigt ~
 
Hittade även seriöst världens sötaste mössa, som jag faktiskt funderar på att köpa. Den var ju inte speciellt dyr direkt, "bara" 129kr. Ska bara diskutera med mig själv lite om jag verkligen vågar ha den på mig en vanlig dag bara sådär, haha. Såhär ser den ut;
 
 
 
Och denna kväll har jag hållt på och fixa det sista med mina två cosplays som jag ska ha på ConFusion. (OCH SÅ BESTÄLLDE MAMMA BILJETT OVAN ÅT MIG ~) Nu är det verkligen inte mycket kvar, och det är heller inte alls långt kvar, ihih! <3 Men nu ska jag lägga mig och läsa lite i en engelskabok som ska vara utläst om en vecka, G'natt! ~

Fantalastiskt bra helg

I brist på nytt; ännu en gammal bild från i somras. ~
 
Denna helgen har varit maasssssssa bra. Ja, hela denna veckan har varit ganska bra, faktiskt. Och den kommande veckan kommer nog bli ännu bättre!
I fredags hade jag bara Form och Estetisk Kommunikation, sen slutade jag, och på kvällen begav jag mig till crux. Av någon anledning så skulle vi åka buss, men vi visste inte vart. Vi kom till tågstationen. Åkte till Mjölndal, vafan det nu ligger. Åkte till Göteborg. Gick på "Jul på Liseberg". ÅÅÅHHH SÅ MYSIGT DET VAR <33 Så himla glad att jag beslöt mig för att gå dit denna fredag trots allt!
Ni som vart på Liseberg vid denna tiden på året förstår hur underbart vackert det faktiskt är. Och jag var ju alltså där med några kompisar och min pojkvän. Vi var visserligen inte där så länge och själv åkte jag inga karuseller, men jag och Simon tog oss iaf en liten skridsko-tur, hiho ~
 
När vi kom hem till Falkenberg igen cyklade vi hem till Simon. Låg och kollade på film och myste tills vi somnade. Dagen efter skulle jag egentligen åka hem till mamma och sova ensam i lägenheten till söndag och Simon skulle vara med en kompis, men denna kompis ställde in, så efter att vi sovit bort hela förmoddagen och början på eftermiddagen slutade det med att han följde med och sov hos mig istället. Och efter att han åkte hem vid 16 var jag i stan med Julia på julskyltning en stund och sen åt vi samt mamma och syster kvällsmat på El Paso. ~
 
Så jaaaaaa, denna helgen har sannerligen baaara varit jättemysig. c:Och denna kommande veckan består bl.a av en hel del läsande (ska läsa en svensk och en engelsk bok innan nästa vecka uhu) och en väldans massa pysslande och förebredande inför ConFusion på fredag! Åh hihihi <3 NEJ nu måste jag sova. Kände att detta inlägget kanske blev lite väl långt.. men ja, jag har ju faktiskt inte bloggat på hela helgen, så det kanske inte var så konstigt. Menmen. G'natt på er!





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~