16 år

 
 
Är jag nu. 16 år. Känns inget speciellt, känns bara kul att kunna säga "Jag är 16" utan att ljuga, haha. ~
 
Min 16:e födelsedag har då har spenderats hemma. Förutom nu på kvällen då vi drog o käka pizza på Havets. Dagens höjdpunkt, efter presentöppningen, typ. Vaknade ganska tidigt, men låg o drog mig tills 11, då mamma och syster kom in o sjöng för mig. Sen åkte de till stan och jag ställde mig i duschen. Tänkte "detta blir en bra dag". Åh så fel jag hade. Menmen, varje födelsedag kan inte vara bra, eller hur?
 
Jag fick i vilket fall jävligt fina presenter. Massa kläder, en väska, en plånbok, biljett till Fbgs Rockfest 24/11/12, pengar och *trumvirvel* PROMARKERS! ÅH så glad jag blev. Ska sätta mig o testa dom imorgon ~
 
Så nu har jag en massa bilder som ska tas och läggas upp här på bloggen! Mina verk som jag gjorde i rEko-slöjden för ett par veckor sedan, mina shoppingfynd från KultCon, och så mina födelsedagspresenter. Nu ska jag bara komma ihåg att göra detta innan solen hinner gå ner, haha. :3
 
Och nuuu ska jag mysa ner mig under täcket och kolla på de avsnitt jag missat av Ink Master och Face off, samt underbara Adventure Time. Hoppas ni haft en trevlig tisdag! ~

KultCon - random bilder

Tog som sagt inte med min kamera denna gång, så just nu sitter jag och letar bilder på fb. ~
 
KultCon var totalt awesome. Jag hängde mest med dessa på bilden^ (Linn, Emma, Julia, Izza) och Ebbzz, men även Lojzan, Leo, Tove, Hanna, Jennifer, Sanna och mera c: På båda tågen hem träffade jag ytterligare lite mer människor. Jag och Tove trodde resan hem skulle bli trött, tyst och tråkig, men den blev helt tvärtom. Satt o sjöng, skrek och skrattade och bara var allmänt irriterande och jobbiga för allmänheten, haha. Så bara på dessa 3 timmarna fick man 7 nya vänner. Lite sådär smått underbart ~
 
Hm.. Vet inte riktigt vad mer jag ska säga om Kc. Vi hade i vilket fall jävligt kul, och jag är sjukt stolt som klarade allt utan problem. Trodde det skulle bli dötråkigt utan hon jag brukar åka på konvent med, men det blev som sagt helt tvärtom! Det var skönt att inte ha någon som man var bunden till och var tvungen att anpassa sig efter. Självklart saknade jag henne, och de gjorde de andra också, men ja. ~
 
Jag shoppade inte så mycket, men lägger ändå upp bilder på mina fynd snart c:
 
Och juste! Vi träffade på bloggerskan Caty! c: Hon intervjuade oss och tog lite bilder, så nu sitter vi alla och bara väntar på att hon ska skriva något om kultcon, och om vi har tur, så kanske vi får vara med :3 Det skulle varit jävligt coolt ~
 
Men nu ska jag städa lite, och försöka att inte deppa allt för mycke för att denna underbara helg är över.. Nu peppar vi som sagt inför ConFusion istället! WOHO ~

"Efter peppen kommer deppen"

Fett fina. ~
 
HEJ. Jag är nu hemma från bästa konventet hittills! Har varit två helt underbara dagar i Jönköping. Har mött en massa awesome människor och haft det asbra. En skitfin helg helt enkelt ~
 
Detta var första konventet som jag åkte på helt by myself, och även första som jag inte tagit med mig någon kamera till. Jag är jävligt stolt över mig själv faktiskt c: Ikväll ska jag sitta o kolla runt på facebook och bloggar o samla på mig lite bilder som jag kan lägga upp här sen. ~
 
Är dock sjukligt trött just nu. Gick upp 6 i lördags och sov ca 6 timmar natten efter det, så idag har jag legat o degat i sängen ända fram till 16. Lite konventsbakis om man säger så, haha x'3
 
Menmen, nu ska jag städa o göra mig i ordning så mamma kan hämta mig och så jag kan åka till Simon. Han ska som sagt till London i en vecka, så idag är sista dagen på ett tag vi kan träffas. :c
 
Tusen tack till alla fina människor som gjorde helgen värd att minnas, ni är bäst! ~
 
 
NU PEPPAR VI CONFUSION!

Off to Jönköping - KultCon!

 
NU DRAR JAG TILL JÖNKÖPING! Ska bli så hiiimla awesome att träffa alla fina kultcon-människor igen, + många andra!
 
Om jag har nån läsare som ska till kc, så känner ni igen mig antingen så på gifsen, i stitch kigurumi eller som cosplayare av FIONNA FRÅN ADVENTURE TIME. YAY! ~
 
Men nu måste jag verkligen dra. Åh hihiihihih jag är så jävla nervös. Wah. Bai!

Gifyo I love you.

Brofist or smash in the face, your choice. ~
 
Sitter just nu o syr det sista på min cosplay, inte alls mycke kvar nu, och lyssnar på en musik-fruktsallad med bl.a Lillasyser, Rammstein, Mustasch och Hardcore Superstar. Kände för att vara lite sådan idag ~
 
Har varit en skitbra dag. Denna veckan har varit så bra så jag faktiskt har börjat tveka på om jag verkligen ska byta skola eller inte. Menmen, jag ska besöka Ps igen i tre dagar efter lovet, så får se om vad jag känner då! :3
 
Dagen började med film på Historian, sen en väldigt lång rast som innehöll både tacos och kladdkaks-ätande, och sen såg vi "Blodsbröder" på Storan. SJUKT jävla bra var de. Väldigt värd att se. Efter det åkte jag hem en snabbis till Simon och nu sitter jag här, och helt plötsligt är klockan tjugo i åtta. Vad hände med tiden!?
 
Så nu måste jag skynda mig lite så jag hinner göra klart min cosplay, duscha och packa. Btw, ingen som är nyfiken vad det är jag ska cossa ännu? Eller någon som listat ut det? ~

Ibland blir jag sugen på att bleka håret.

 
Hej hopp! Idag har jag endats haft matte (matteprov) 8:50-10, sen slutade jag. Stack hem. La mig o sov. Vaknade tre timmar senare o fortsatte sy på min cosplay. Nu har jag verkligen inte alls mycket kvar alltså, hihih ~
 
Trots att jag sov tre timmar är jag ändå extremt trött. Så nu ska jag sova, natt på er! :3

Hejjaggillarattskrivalångajobbigarubriker.

 
Blä, hatar att fota med blixt, men hade inget val denna gång. Menmen, idag slutade jag väldigt tidigt, så jag tod en sväng till Gekås på jakt efter blå långärmad tröja (Vilket jag faktiskt hittade! På barnavdelningen för pojkar.) och vita knästrumpor. Fick dock med mig lite annat också, höhö. Men det behövdes! ~
Dessutom kostade det hela bara lite mer än 300kr, så det var det värt :3
 
Dagen började med engelska, vilket idag betydde sitta i smågrupper o prata om en bok vi har läst, dricka te o äta kakor. Det var mysigt ~ På historian var vi på en väldigt kort stadsvandring och en tjej berättade lite skit för oss om Falkenberg på medeltiden. Var la lite intressant ändå, fast jag halft höll på att frysa ihjäl ~
 
Sen slutade vi. Estet-treorna är i Stockholm, och det är även våra lärare, så det blev ingen Bildteori eller Form. Jag som längtat så efter Formen ;___; Men vi åt iaf i skolan, och stannade kvar ett bra tag o var med på Mediaelevernas Digitalt Skapande. Satt o kollade konstiga ord på folkmun.se. Kul vart de. ~
 
Och efter det åkte jag som skrivet till Gekås. Första gången jag var där själv, jävligt skönt faktiskt. Gick supersnabbt ~
Och hela denna kvällen har gått åt till att jobba o sy med min nya cosplay, höhö c: Är ganska säker på att jag kommer bli klar imorgon, eftersom jag bara har en endaste lektion (Matte, vilket innebär Prov.) så efter det sticker jag direkt hem o syr klart, o sen ska jag träffa Simon c:
 
Dagens fail: Köpte en fin bh på Gekås, som fanns i både svart och vitt. Bestämde mig för att den vita var kalrt snyggast. När jag kommer hem upptäcker jag att jag fick med mig den svarta, och inte den vita. FAAAN VAD SAD JAG BLEV ;____;
 
 
NU KÄNDE JAG ATT DETTA INLÄGGET BLEV LITE VÄL LÅNGT. Och nu borde jag sova. Klockan är halv 12 och jag ska upp 6. Duktigt Emmie, duktigt. Nåja. Godnatt! ~

Mrs Missförstånd


Vet att sista bilden är aningen ofokuserad, men den är söt ändå. ~
 
Godkväll! Här kommer ännu ett tråkigt inlägg om hur min dag har varit, vad jag ska göra imorgon och så vidare och blablabla. Känner hur varierade mina inlägg är. Menmen.
 
Har varit en, ja.. dag. Jag vet inte. Den har varit både bra och dålig, om man säger så. Jag har börjat få lite ångest över det här med skolbytet, nu när jag bestämt mig för att jag ska byta så har det helt plötsligt blivit lite roligare på den skolan jag går i just nu. Kanske för att jag tänkt "Äsch detta är min sista vecka, jag kan släppa loss och sedan bara lämna allt bakom mig"..
 
Har börjat fundera på att kanske stanna hela denna terminen ut, och byta nästa år istället. Då behöver jag inte hoppa in i redan påbörjade kurser som de har där, och då hinner jag avsluta mina arbeten här på Fbg's.
Det är så jävla långt kvar dock, så jag kommer la längta ihjäl mig, men jag hade iaf velat ha en prov-vecka på Ps, men nu vill deras rektor att jag ska BÖRJA där direkt efter höstlovet, vilket inte riktigt är vad jag planerat. Jag vill ha en prov-vecka innan jag bestämmer mig, and that's it.
 
Den där 'roliga' hemlisen som jag skulle avslöja får vänta imorgon. Den är för krånglig för att jag ska orka förklara den just nu. + det ändras hela tiden, så jag vet knappt ens om det blir av eller inte. Men en sak kan jag ju iaf säga, och det är att jag just nu jobbar på en ny cosplay! En väldigt enkel sådan, men jag tror det blir bra ändå c:
 
Nu måste jag verkligen sova, ska upp om mindre än 6 timmar.. Så ja, godnatt på er! ~

Dat ass

Fein bild på massa fein pojke + liten fis-katt. Mina damer och herrar, jag presenterar för er: Simon. Nu måste ni som tjatat om bild på honom vara glada va? ~
 
Tänkte bara skriva ett snabbt litet inlägg innan jag lägger mig för att sova. Har varit en helt okej dag, på håltimman åkte jag för en gångs skull hem. Satt o myste med kattfan, lyssnade på musik och käka cocosbollar. Efter skolan var jag med kinapuffen här ovan och nu, ja, så ligger jag o lyssnar på musik. ~
 
Har btw hänt en väldigt underbar sak idag, om man nu kan uttrycka sig så, men vad det var får ni veta först imon! *Hemlighetsfull huhuhu* Godnatt! ~

Hej måndag

Vaaacker bild på mina fina klasskamrater och mig. ~
 
Godmorgon! Idag är det måndag och jag har ont i ryggen. Fast det kanske kan bero på att jag sitter på golvet, framåtlutad över datorn samtidigt som jag klappar på min numera ljusbruna katt. Ni vet, hon var ju vit innan. Men fortfarande lika söt ~
 
Förutom skola (matte, svenska, Bild, engelska) så ska jag nog (om jag fattar rätt, vilket jag hoppas på) träffa pojke och umgås lite med honom. Bara 4 dagar sedan jag träffade honom, men saknar ändå människan en massa. Så det blir kul ~
 
Men nu ska jag väl ta o försöka göra mig lite vacker innan jag tar cykeln till skolan, ha en fin måndag!

Ett till oktoberbarn att fira!


Lite småtråkiga bilder från igår, men whateeevs. Idaslida fyllde år, och det firade vi med tårta, kakor o cola c: Hon har inte fått sin födelsedagspresent av mig ännu, men SNART. Lovar! ~
 
Idag har jag inte gjort mycke alls. Ida och Julia sov över, spenderade hela kvällen/natten igår till att se på 21 Jump Street och en massa Adventure Time ~<3 Så efter att de åkt hem har jag bara duschat, städat, packat upp & sorterat lite gammalt skit. Tagit det ganska lugnt, helt enkelt! :3
 
Imorgon ska jag prata med min lärare om hur mitt besök på Ps i fredags var, samt varför fan jag fick ogiltig frånvaro hela den dagen, när jag sagt att jag skulle på studiebesök och hon sagt att hon skulle fixa ledighet till mig. It will be interesting.
 
Men nu hade jag tänkt platta håret (så jag slipper det imon c:) och sedan sova. Gnatt peeps! ~

Lyckat besök

Goddag! Här får ni ett fult collage jag slängde ihop lite snabbt. Efter skolan igår gick jag och Julia runt lite i Varberg, dock hann vi bara gå in på H&M och Carlings, sen stängde allt. Men det räckte för att jag skulle hitta en hel jävla del med fina kläder. Dog lite när jag hittade de svart och vit randiga byxorna.. sådana som jag letat efter så himla länge. För bar 199kr. ASdkajhfgsdjksd.
Kändes riktigt knäppt att hitta så mycket fint på just H&M, där jag annars inte hittar ett skit o.o
 
Så om jag har några i tjocka släkten som sitter o läser detta, och hade tänkt köpa födelsedagspresent till mig (JAG FYLLER JU LIKSOM ÅR OM 10 DAGAR HIHI C:) men inte gjort det ännu, så är presentkort en superbra idé. Typ på t.ex H&M, Gina, Carlings, KappAhl osv. Eller pengar, helt enkelt, det funkar ju alltid ~
 
Oh juste, mitt besök i Varberg! Det var awesome. Klassen jag kanske ska börja i verkar helskön och skolan var supermysig. Visserligen var vi inte på självaste Ps i fredags, utan på Rosenfred, där de har de Estetiska ämnena, men ändååå.
 
Jag är i vilket fall massa nöjd, och tänker utan tvekan besöka den skolan igen. Hade velat göra en prova-på vecka veckan efter lovet, får se vad Syv:arna säger om det ~
 
Men nu ska jag väl städa upp i rummet, gå in o käka frukost samt fixa håret, och sen, på något sätt, ta mig till stan o möta upp Ida och Julia. Bye! ~

Mot varberg!

Egentligen hade jag tänkt fixa svart/vit bakgrund på de andra bilderna också, men hinner tyvärr inte det nu.. FÖR NU SKA JAG PÅ STUDIEBESÖK I VARBERG. Åh, så himla nervös jag är. Men det kommer gå bra! Jättebra! Alksdjhgajn!
 
Får nu skjuts till tågstationen, möter upp Julia, åker tåg till Vbg, blir skjutsad till skolan, och sen.. Ja, sen vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen, om jag ska vara helt ärlig. Men nu måste jag springa ner så min skjuts till tåget inte åker utan mig! Bye ~

Varförärdetsåsvårtnumeraattkommapårubrikerför.

 
Lite klorin i en Calipposhots-burk, och viola! Sjukt tråkiga byxor blev plötsligt väldigt fina. ~
 
Har varit en lite småstressig kväll. Men jag hann med allt vad jag skulle c: Nu är jag redo för ett besök på Peder Skrivares Skola i Varberg imorgon! Förutom att jag är nervös som fan, så. ~
Och så har jag även beställt lite fina saker från crazy-factory C: Bl.a en galet fin, regnbågsfärgad töjning. Hihihi, längtar tills allt kommer. ~
 
Bilder på vad jag köpte på marknaden igår kommer förhoppningsvis upp nu under helgen. Måste lite såhär i efterhand även skriva att det var en himla mysig och rolig eftermiddag, fylld med överraskningar! :'3
 
Meeen nu borde jag väl sova. Ska ju trots allt träffa en massa nya människor imorgon, som kanskekanskekanskekaaaanske kommer till att bli min nya klass. Får se hur det går c: Gnatt!

*Insert fantasifylld rubrik here*

Tjabba tjena! Sitter för tillfället o käkar lite fika med mig själv o lyssnar på musik. Väntar på att Simon och Joel ska sluta så att vi och Miranda kan ta en sväng på marknaden i stan ~
 
Har varit en oerhört kort dag hittills. På engelskalektionen fick vi tillbaks våra prov från förra veckan, väldigt nöjd, och på historian gjorde vi i princip ingenting. Efter att vi ätit och suttit i hemvisten en stund får vi veta att vår Form-lärare är på Gymnasiemässa, och att Bildteorin och Formen är inställda. Vi slutade alltså 11. Hade vi fått veta detta innan? Nope. Menmen, jag klagar inte. :3
 
Är väl antagligen bara massa skit även på denna marknaden, som det brukar, men är man kreativ och sådär som jag så är det inga problem! c: Så förhoppningsvis hittar jag nog något jag kan pyssla med ~ Och lite godis förstås. Men nu ska jag väl dra mig till stan, Bye! ~

Klart godkänd dag

Bläbläblä, förlåt att jag e så tråkig o bara lägger upp massa Instagram-bilder numera. Ska försöka skärpa mig. ;-;'
 
Well, såhär^ ser mitt vänstra öra ut just nu iaf. Tog ut min 6mm töjning, och har nu påbörjat resan mot 7mm. Ska som sagt var upp till 10mm, hihihi. Kommer bli så jävulskt fint ~
 
Har även tagit ur läkesmycket ur min ena helix och satt i en fin svart cbr-ring, men får (Precis som vanligt) inte på kulan. Alltid samma problem. Så sätter plåster på det över natten o hoppas på att någon kan hjälpa mig imorgon.
Om de inte går, eller om det går men inte är snyggt/bekvämt, så gör jag helt enkelt så att jag beställer två helringar från crazy-factory istället :3
 
Har för övrigt varit en jävligt bra dag. Hade sovmorgon till 9:30, en lektion matte med busenkel algebra, sen till Falkhallen o kika på vår utställning med saker vi Bild:are gjorde i Reko-slöjden^ samt satt där o pysslade lite innan vi stack o åt. Äcklig mat, men man överlevde. Sen dans med 12BF och 12TEB. Och min egna klass, 12ESB, förstås.
Det gick tusen gånger bättre än vad jag hade tänkte mig! Var riktigt kul att dansa, även om jag inte fick dansa med min pojke (som går i 12TEB) haha :3
 
Och om jag ska skriva resten av alla mini-saker idag som gjort dagen värd att klassas som en bra dag så tror jag ni läsare somnar sittandes. Eller liggandes. Vad ni nu har för er. Men nu ska jag väl sova, ska ju trots allt upp om 6 timmar. Uffsch. Gnatt!

Bloggtorka

 
Hade egentligen velat lägga upp nån låt från albumet "Weichen und Zunder", men kunde inte hitta någon video, så fick bli en "klassiker". ~
 
Hejhopp här har ni en ful instagram-bild på min nästan klara cosplay. I princip bara peruk o smink kvar nu. Och strumpbyxor som är på väg. Provade det hela innan, och jag säger bara såhär.. det kommer bli awesome. ~
 
Just nu ligger jag och halft dör av trötthet och huvudvärk, så tränkte bara uppdatera lite snabbt och berätta att jag lever. Är inne i en "period" just nu då jag inte fotar så mycket, (samt att det blir mörkt mycket snabbare nu och då försvinner det där ljuset som är bäst att fota i) vilket leder till inte så mycket bloggande :c
 
Menmen, även om jag har sovmorgon imon, så tänker jag lägga mig nu. Klockan nio. Hoppas på att vakna upp som världens piggaste människa imon! Gnatt ~

When nothing else matters

Hejhopp. Här får ni två nästan likadana bilder baraförattjagintekundebestämmamigförvilkensomvarfinast.
 
Sitter just nu på min saknade lilla övervåning vid skogen, hos pappa, och lyssnar på Kent. Håller på att sminka mig samtidigt som jag går o plockar lite överallt. Var verkligen längesen jag var här. Visste inte att jag saknat det så mycket.
 
Slutade med att jag stannar här en natt till. Snart ska jag ta bussen till mamma, hämta min cykel, cykla till stan, träffa Simon, äta nånstans, köpa godis på Ica, cykla hem till mamma igen, hämta lite saker, och sen ta bussen ut till pappa. Hahah, krångligt, jag vet. Men fanns inte några smidigare lösningar tyvärr.
 
Så ja, han ska sova här, och pappa o mina småsystrar ska få träffa honom för första gången. Det ska nog bli kul c:
 
Men nu ska jag väl fortsätta greja, bye!

I will try my best to keep this alive.

Lite sådär lagomt fula outfit bilder från idag. Fan vad rött mitt hår blev o.o
 
Hallå alla människor som fortfarande är vakna. Idag har vart en dag med många blandade känslor, men eftersom den slutade väldigt bra bestämmer jag att det var en bra dag. Efter skolan träffade jag Ida och Julia och vi flummade runt i stan och stannade där till 21. Så badass alltså.
 
Det var underbart att få träffa dessa flickorna igen. Har fortfarande inte vant mig vid att inte träffadom varje dag, lol. :c
 
Men nu ska jag lägga mig o läsa lite. Imorgon är det bara Historia samt efterlängtade Estetisk Kommunikation, och efter skolan ska jag väl bara  sticka hem o packa en liten väska o fara till pappa. Hihi, ja, ni läste rätt. Har inte varit där på veckor. Hoppas på att det lilla besöket slutar positivt. ~
 
Ska även hjälpa en kompis med sin bloggdesign. Det blir nog kul c: Så min fredag kommer helt enkelt bara spenderas hemma. Bara slappa o mysa. Men nu ropar boken efter mig, nattnatt!

Om 20 dagar...

 
...Så fyller jag 16. Åh vad jag ser fram emot det. 15 låter så "litet" nu. Ska bli kul att känna att man faktiskt inte ljuger när man säger att man är 16, höhö ~
 
Jag hatar att fylla så sent på året. Man skulle fylla typ i Juni, ett halvår från jul. Helt parfekt. Och så kan man vara utomhus i fira siffran som ändras. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra, som sagt. Men tydligen så har mamma ledigt den veckan, så jag blir inte ensam trots allt! c:
 
Men ja, här är iaf vad jag önskar mig i födelsedagspresent! Stuff från hottopic, DP-tröja och Promarkers. Verkar kanske lite, men det kostar ju en del tyvärr, så det är därför ;___;

Wellwell, kom hem till Simon ganska nyligen efter att ha vart på Fynda o kollat på töjningar med mamma. Har bestämt mig att "bara" gå till 10 istället för 12 c: Men nu tror jag snart att jag får cp-ryck på den hungriga asiaten bredvid mig som sitter och gör dumma ljud och petar på mig. Så bör la mata den. Bye! ~

Kreativiteten flödar över

Asdhugahsdj, jag har alldeles, sldelles ALLDELES för mycket idéer om massa pyssel och grejer jag vill göra just nu. Ni ser ju, jag kan juknappt stava. Just nu sitter jag och torterar och pysslar på ett par jeans jag fann lite väl tråkiga när jag rensade ut jeans-lådan. Kom btw på bästa systemet ever till mina två byxlådor. Bild kommer imorgon, bara för att jag känner mig som värsta geniet som kom på detta. ~
 
Menmen. Har varit en ganska vanlig måndag, var duktig o satt kvar på bibblan efter skolan o gjorde matte (Som btw var så enkelt så jag blev irriterad), och nu sitter jag återigen här vid mitt skrivbord och lyssnar på Rammstein. Har en känsla av att jag kommer lyssna på dom såpas mycket så att jag hatar dom en vacker dag. Hemska tanke <'3
 
Well, nu ska jag väl fortsätta med mitt! Börjar halv tio imoron, vilket är så jävulskt gött så det finns inte, så har lite mer tid på mig denna kväll än vad jag brukar c: Natt!

Ännu en ganska händelselös dag

Kände mig jättefin idag, men kameran höll inte med. <'3
 
Idag har jag sovit länge, duschat, tagit överdrivet lång tid på mig att göra mig i ordning & cyklat till pojke och myst framför TV:n. Förr kollade jag inte alls mycket på TV, men nu har jag upptäckt att det finns maaaasssa (alldeles för mycket) bra program som jag vill se. På söndagar numera är det Williams Lista, Face off och Solsidan. Börjar nästan önska att jag hade egen TV.. skulle typ bara behöva 4:an och 6:an.
 
Menmen. Idag har jag och Simon varit tillsammans i 3 månader, GULLIGT VA? Nejmen. Tänkte bara skriva det, typ. ~
Men nu ska jag lägga mig och läsa lite. Vi läser skönlitterära böcker i svenskan nu, och jag och några andra läser boken "Janis den magnifika". Har inte kommit så långt ännu, så kan nog inte riktigt ge några kommentarer.
 
Meeeeen nu borde jag verkligen sova, om jag vill sova minst 6 timmar denna natt. Hatar att alltid börja 8 och behöva gå upp 6 varje morgon. Menmen. Imon får jag veta om jag får börja gitarr på Musikskolan eller inte. MENMEN, GODNATT.
 
 
Ps: Jag skriver "menmen" alldeles för mycket.

Kreativiteten kryper fram på natten

 
Såhär spenderas min lördagskväll - Sy klart handledsvärmarna och pimpa hörlurarna, med sällskap av ostbågar, julmust och Rammstein på Spotify. Helt okeej ~
 
Idag har jag gjort såhääääääär mycke. Vilket egentligen denna gång betyder ingenting. Pojke sov här igår, och förmiddagen gick åt att bara mysa med honom och kattfan. Och sen dess har jag bara suttit vid datorn, tills allt detta åkte fram. Och när detta är klart ska jag väl ligga o kolla på Adventure Time hela natten, hihi. Väldigt slapp lördag, helt enkelt!
 
Ska väl även försöka göra någon sorts önskelista till min födelsedag som är om 24 dagar, HUHUHU. Förutom ProMarkers o lite kläder från Hottopic vet jag inte riktigt vad jag ska önska mig. Menmen, det blirsäkert skitbra!
 
Nu ska jag forstätta sy. Bye!

Off to Halmstad ~

 
Väldigt väldigt snabb bild innan jag drar iväg till Sannarps med crux! Hinner tyvärr inte blogga mer idag, menmen, ha en fin fredag allihopa! ~

Das julmust is back ~

Vacker gif från början av mars ~ I kinda miss that time.
 
Hej hopp. Har just fixat o grejat lite med mina andra bloggar, kom på att jag har alldeles för många som inte används, så nu är några raderade. Gött att få bort lite skit ~
 
Har även märkt att nu de senaste veckorna, så har man inte alls kunnat besöka min gamla blogg. Man kommer bara till "Fel av sidhämtning" och sen är det inte mer med det. Jag kan fortfarande se alla mina inlägg o kommentarer och sådant på kontot, men den går som sagt inte att besöka. Vad beror detta på? ;___;
 
Wellwell, nu ska jag städa lite o så, och sen krypa ner i sängen med lite chips o JULMUST. Håller på att ladda ner säsong 1-4 av Adventure Time, så hoppas det är klart snart c: Och så har jag ju studiedag imon, så jag tänker ligga o kolla på detta hela natten. Höhöhöhö. Godnatt!

Halfway there.

Har nu bestämt mig att jag ska töja ännu mer. Hahah, ni som töjt/töjer era öron, visst blir det alltid så att man töjer mer än vad man hade tänkt från början?
 
Har nämligen blivit helt kär i såna här tunnlar^. De på bilderna ovan är vansinnigt snygga om ni frågar mig, men är tyvärr himla dyra :c Från Hottopic.com. (Här, här & här.)
 
Men ja, hade tänkt gå upp till 10-12mm. Har 6mm nu. Får se vad som händer helt enkelt. På måndag ska jag få låna en 7:a o en 8:a av en klasskompis, o sen tror jag att jag beställer lite skit från Crazy-factory :3
 
Oooooch nu ska jag sova lite. Dagen blev inte ens hälften så awesome som planerat, menmen. Imon blir nog en bra dag iaf! Bye ~

Lugn och mysig onsdag

Försökte hinna färdig med mina arbeten som jag gjort i REKO-slöjden, eftersom de ska på utställning (lol) i Falkhallen imon, men hann bara med smyckesträdet :c Får snabbt försöka leta upp den försvinna knappen till handledsvärmaren samt sy på lite spets o möjligen pärlor om jag hinner, och bara hoppas att färgen på trädet hunnit torka. ;-;'
 
Idag har varit en mysig dag. Redovisningen på Historian var inte lika allvarlig som jag trodde, så det gick bra, och jag hann göra klart min lerkopp i Formen. Bara ett litet fat kvar! Efter skolan lekte jag med Elias, hann inte mer än att äta på Burger Inn och gå till Coop innan klockan blev 7 och det var mörkt ute. Men redigt skoj var det! ~
 
Och tiden som återstod av kvällen spenderade jag vid skrivbordet, och gjorde det som ni ser på bilderna här ovan. Kassa instagrambilder tagna i ett väldigt mörkt rum, ikno, men bättre bilder kommer upp imorgon! ~
 
Denna kväll har jag även återfunnit min gamla kärlek till bandet Rammstein. Galet längesedan jag lyssnade på dom. Minns att jag började lyssna på dom första gången direkt efter att jag såg dom live på Metaltown 2010. Det var lite sådär smått underbart ~
 
Hm, tja, vad händer imon? Jag slutar tidigt (14:20) och ska umgåsas med Julia samt prata med SYV:en om att gra studiebesök kl 11, men annars blir det nog bara en väldgt lugn dag. Och på fredag har jag studiedag. Så jävla gött, även om jag inte har umgänge förrän vid 16 D:
 
Men nu måste jag sova. Trodde ju jag hade sovmorgon imon, men icke. Så inatt blir det knappt 6 timmars sömn. Fu. Menmen, G'natt!

Jävligt stolt.

Random Instagram-bild från en Bildlektion i förra veckan.

Godkväll. Ni skulle bara veta hur trött jag e. Vaknade nyss från att ha sovit undefär en timma. Sovpausen var planerad till 20min, men antagligen så ringde inte mobilen när det skulle.. :c
 
Men det gör inget. Jag tänker nu ta på mig pyjamas, tvätta ansiktet o borsta tänderna o lägga mig o sova. Idag har jag nämligen varit så jädrans duktig att jag gjorde klart historiaredovisningen - utan att stressa! Och nöjd blev jag också. Tillbringade hela eftermiddagen till att sitta på bibblan läsa om Zeus, Poseidon och Hades. Och om jag ska vara helt ärlig så var det faktiskt kul o framförallt himla intressant. 
Satt o kollade på en dokumentär om antika grekland nu innan jag somnade. Blir att kolla klart på den imon!
 
Men nu: SOVA. Natt på er!

Hej jag älskar att koda & designa bloggar.

Bloggdesign till klasskompis: KLAR. Headern gjorde hon dock själv. Tycker den blev ganska fin. ~
 
Goderkväller! Sitter här o har ont i näsan o lyssnar på musik. Japp. För ca en timma lyckades jag äntligen (skämt åsido) chasa ut min pojke, efter att ha varit här ett tag. Nu har jag hunnit städa upp lägenheten och gjort mig i ordning och lite sådär.
 
Nu har jag endast en sak kvar: Att få in piercingringen i näsan igen. På något vänster lyckades den nämligen snurra snäppet för mycket, och eftersom jag inte har någon kula i den, satt den plötligt löst på näsborren. Så det vart bara att ta ut. Värdelöst att försöka få in igen. Just nu har jag satt tillbaka min gamla diamant, gjorde ont som fan, men det får duga tills vidare, även om jag inte tycker om den alls lika mycket som ringen.
 
Idag har varit en ganska lugn dag. Syster är hos pappa och mamma jobbar natten, så i natt har jag hela lägenheten samt lilla kattfan för mig själv. Ganska mysigt ändå ~ Blir bara imon när jag vaknar som det kommer kännas tomt.
 
Hahah, måste bara berätta en lite kul grej innan jag avslutar detta inlägget. Innan, ganska precis efter skolan då vi var hemma hos Simon en snabbis, satt vi båda med varsin dator i hans säng, då glassbilden körde förbi utanför o tutade lite vackert. När vi hörde det, gav båda (exakt samtidigt) ifrån sin ett litet skrik. Så himla kul var det. Själv höll jag på att dö av skratt, haha.
 
Menmen! Nu ska jag försöka ge mig på ringen igen. Gnatt!

Cykelslang och krimskrams

Armbandet jag gjorde förra torsdagen, av endast en cykelslang, lite skit från gamla klockor, paljetter och kedjor. Väldigt nöjd! Älskar minen folk får när de frågar var jag köpt det och sedan får svaret att jag gjort det själv. Haha ~
 
HELLUHUUU. Dagens höjdpunkt: 2,5 h håltimma. Jappjapp. Det är vad jag har just nu. Sitter med lite folk i hemvisten o pratar. Sen Engelska, Bild & Svenska. Och efter skolan ska jag träffa pojk. ~
 
OCH JUSTE, jag fick tillbaka matteprovet idag! Eftersom jag blev så glad över resultatet tänker jag faktiskt skriva vad jag fick. 30/33p. C. Eftersom vi inte hade A eller B på detta provet betyder det att C var det högsta man kunde få. Alltsååå. Jag satade ju fan på E. GLAD. ~

Menmen. Nu drar vi oss ner till caféterian istället. Så himla tråkigt att bara sitta här i två timmar ._. Bye!





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~