Min kärlek till..

Insta-bilder är iaf bättre än inga bilder alls.

..Folk som kan dansa, sjunga eller spela instrument. Allltså. ÅH. Det är så himla underbart. Jag var på genrep för Ps musikalen "Footloose" idag, och fick än en gång se några av mina talangfulla klasskamrater på scen. Alltså, jag förstår inte. Jag verkligen AVGUDAR folk som kan och är duktiga på det jag skrev i början. Varje gång efter jag vart på konsert, musikal, teater, spelning, föreställning osv så är jag alltid helt till mig. VARFÖR ÄR NI SÅ DUKTIGA OCH BEGÅVADE MÄNNISKOR GAH. Jag vill ocksååå <//3
 
Och att de som står där på scenen faktiskt är lika gamla som mig. Vissa bara något år äldre. Och är SÅ duktiga. Gör mig litet deprimerad. VARFÖR började jag aldrig med något sådant när jag var liten?! Varför hade jag inget (förutom att rita, men det är jag ändå inte speciellt skillad på) intresse som jag brann för, började med i tid och kunde varit asgrym på nu?! Blir så trött på mig själv, gah. Bajs.
 
Så efter denna kväll så har jag och Julia bestämt oss för att vi ska börja i dans. Vi är två klumpiga jävlar på 16 bast som aldrig varit speciellt talangfulla på dansgolvet, haha. Så nu ska vi leta upp någon kurs för nybörjare i vår ålder, göra bort oss en del men ändå försöka. Önska oss lycka till! xD
 
Jag kan spela hyfsat bra elgitarr/arkustisk gitarr men SKA bli bättre. Jag måste bara ta mina läxor från musikskolan här i Fbg lite mer på allvar så min lärare får se att jag faktiskt kan spela lite bättre än vad jag gör på hans lektioner. Sen ska jag börja spela arkustiskt igen. Sålänge jag försöker och spelar ofta så VET jag att jag kan bli duktig. Jag måste bara dra tummen ur röven och GÖRA DET. Lata fanskap! *Slår mig själv*
 
Och nu till det mest fantastiska av allt.. att kunna sjunga. Ja, jo, visst, alla kan la sjunga, men kanske inte bra. Att kunna sjunga är något som jag så sjukt gärna skulle vilja kunna. Rösten kan man bara med sig var som helst och kan komma till användning hur ofta som helst. Vid lägerelden, på bröllop, på skolavslutningar, inom musik, bara helt random till vardags, och ja.. jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Men ni fattar grejen.
 
Eftersom jag HATAR min röst på alla sätt och vis vet jag egentligen inte om jag sjunger bra eller dåligt. Själv säger jag dåligt, såklart. Ja, ASdåligt till och med. Jag har inte sjungt för någon på flera år och vet inte om jag någonsin kommer bli av med den rädslan. Åh, om jag bara kunde sjunga.. skulle vart så underbart. Visst kan man lära sig, men för mig känns det hopplöst, haha.
 
Egentligen verkar allt ganska enkelt när man tänker såhär, men för mig, så är det inte ALLS så. Speciellt under tiden man kollar på så begåvade människor som jag fick se idag. Man sitter där med världens åhsåunderbart-face och tänker bara "wow.. jag suger".
 
 
Men nej, nog med detta. Nu ska jag sova och drömma att jag var sådär begåvad och duktig. ASdmakjshbagvdajs, dampdampdamp. Bajsbajsbajs. GODNATT.

Mer personligt.

 
Med tanke på hur många läsare jag tappat på bara ett ynka halvår och hur få som läser min blogg numera, så har jag bestämt mig för att börja använda denna bloggen mer som en dagbok igen. Skriva mer vad jag tänker och känner istället för vad jag gör. Tankar, känslor, drömmar, åsikter osv.
 
Kommer säkert tappa ännu mer läsare med detta beslut, menmen. Ska även göra om designen när jag orkar och har tid. Ser fram emot det ~

Nyss hållit tal inför klassen.

 
Det senaste vi hållt på med i svenskan är att argumentera. Så de två senaste lektionerna har vi fått hålla tal inför klassen om ett argument som vi är för eller emot, något som vi tycker är bra eller dåligt, något vi står för osv.
 
Jag höll mitt tal idag. Ja, bara någon timma sedan faktiskt. Och det gick så himla bra. Jag tränade lite förra veckan, då jag trodde jag skulle behöva hålla mitt tal då, men som tur var slapp jag. Så igår kollade jag igenom det jag skrivit lite snabbt, ändrade en del, samt tränade bara pyttelite innan jag fick tvinga mig själv till sängs. Stressade som fan imorse så jag skulle kunna hinna sitta och göra lappar med stödord och sådant.
 
Jag trodde jag visste hur det skulle sluta. Jag skulle stamma, hacka upp mig, glömma bort vad jag skulle säga.. Mina klasskompisar skulle titta konstigt på mig och undra "Är det meningen att detta ska vara roligt?" och sedan klappa lite lamt när jag äntligen var klar. But uuhnuu, it wasn't.
 
Folk skrattade. Tyckte jag lät seriös/allvarlig, precis som jag ville. Även om det var ett helt knäppt argument så lät det tydligen trovärdigt. "Du lät självsäker". Fick massa fina lappar (Vår lärare kom på den underbara idén att skriva anonyma lappar till talaren vad de tyckte och sedan ge till den personen) som jag ska riva ut och lägga nånstans, haha. Blev så glad.
 
Gjorde även en fin tröja igårkväll som jag hade på mig under talet. Så jävla glad att folk tyckte det var kul, haha. Bild kommer upp imon eller i veckan! ~

Jag och idrott.

 
Idrott är fanimej bland det värsta som finns i skolan. Visserligen inte värre än läxor, prov och plugg överlag, men ändå hemskt. Har alltid hatat det.

Idag på idrotten, då min lärare informerade oss om vad dagens lektion skulle ägnas till kände jag paniken spridas genom hela kroppen och endast en tanke ekade i mitt huvud; ”Nej. Nej nej nej. Jag vägrar. Jag vägrar”. Och så blev det.Utan några större diskutioner fick jag sitta på bänken och se mina klasskompisar springa runt och spela innebandy, fotboll och basket.
 

Men jag insåg något då. Detta är inte alls så hemskt som det varit förut. Vi är bara 4 killar i klassen, och vi är totalt 21 st. Folk missade bollen, skrek och såg löjliga ut. Men det var ingen som klandrade dem för det.

 

I min gamla klass var vi 18 killar, av typ 30 pers. Typ 17 av dessa gick i någon sorts sport. Ganska många även av tjejerna utförde också någon typ av sport. Alltså var majoriteten av folket i min klass ganska atletiska, sportiga och tränade. Så när det var dags för idrott, vilket var två långa, hemska lektioner i veckan, kan ni ju föreställa er hur otränade lilla jag kände mig. Dålig kondition, dålig koordination, bollrädd som fan och ja.. Dålig, helt enkelt.

 

Jag ska inte gå in på personer, men om man gjorde något som helst fel under lagsporter, så kom man inte undan utan åtminstone EN sur blick. Oftast flera. Nästan bara från killarna. Ganska ofta svordomar eller utskällningar. ”Vafan gör du?!” ”Jävla idiot” ”Men vafaaan..” osv. Eller bara suckar och stön. Allt gjorde lika ont. I slutet av nian deltog jag knappt ens på lektionerna och jag VÄGRADE allt som hade med flygande bollar att göra.

 

Jag pratade med min lärare om detta idag, och han verkade inte alls tycka att mina problem var speciellt illa. ”Jag är glad bara du försöker, du behöver inte vara bra, bara gärna försöka vara med. Vi har som du nog märkt inte bollsporter speciellt ofta. Och efter idag har du nog märkt hur denna klassen är angående bollsporter också." osv. Det gjorde mig så himla glad, att han förstod, och var så snäll. Redig skillnad på min idrottslärare på högstadiet.

 

Så efter idag har jag kommit fram till en grej. Jag ska försöka delta i de flesta idrottslektionerna. Åtminstone försöka. Sluta upp med mina protester och påhittade ursäkter. Tycker det låter bra.


Detta skulle absolut inte hänt om det inte vore för att jag har en så underbar klass. Tack 12ESA, ni är bäst. Även om jag inte är den socialaste eller pratigaste människan i klassen och jag inte riktigt lärt känna er ännu, så ska ni veta att jag gör mitt bästa. ~


F*ck allt

Fin insta-bild från när jag och Elias åt frukost på Havets. Ja, jag måste sluta lägga upp massa jävla insta-bilder och börja fota med systemkameran igen, jag vet. D:
 
Vaknade ganska nyligen upp från en jävligt oplanerad tupplur i syrrans säng. Vad i helvete. <''3 Vi är hos Stefan nu, och jag sitter för stunden och plågas med både huvudvärk, magont och trötthet. Wat is dis ;__;
 
Dagen till ära vad planerad att döpas till "pluggdag", en dag då jag fick saker gjorda. Historia-arbetet som vi har muntlig redovisning i smågrupper på onsdag somjaginteensbörjatpå, besvara en ganska enkel fråga till den muntliga redovisningen i Naturkunskap vi har på tisdag, samt träna på talet jag ska hålla inför klassen på tisdag. Men även om jag kände mig pigg på att göra ens något av det där just nu så skulle det nog i vilket fall bara bli bajs. Mår verkligen inte alls bra. Jävla skit <'3
 
När jag inte ens kan äta ostbågarna mamma köpt till mig, då är det fan illa. Ni som känner mig och min kärlek till ostbågar förstår detta.
 
Well, ska åtminstone klippa ihop den ytterstpyttelillaminifilmen min grupp spelade in på Estetisk Kommunikation i fredags. Även om jag suger på sånt här hoppas jag att det blir bra.. xD
 
Sen så lite kort om övernattningen i kyrkanshus som jag blev tvingad till; Var himla kul faktiskt, fast jag missade allt "det roliga", alltså rockmässan samt musikquizet. Jag hade ju inte planerat att gå dit från första början så när Elias messade mig och bönade och bad mig komma dit vid 8 var detta redan över. Det sög lite. :c Men förutom att vi var himla osociala så var det kul. :D Väldigt synd även detta, då göteborgs-cruxarna verkade ganska trevliga. Wellwell. Förhoppningsvis kommer det en till liknande händelse snart! ~
 
Ha en fin lördagskväll allehöpah! ~

Hey ho, let's go ~

 
^Dagens låt, typ.
 
Denna dag har varit en himla bra dag hitills! :D Sov till 7, åkte till skolan, satt i Bildsalen och jobbade med min Mustasch (Form-projekt, har lagt upp bild på detta tidigare) typ två timmar, käkade lunch (prickikorvmacka<3) där, Estetisk Kommunikation - Musik, vilket innebar ut och filma lite till vår blivande mini-musikvideo (ska klippa ihop det vi åstadkom senare, hoppas det blev bra!), sen slutade vi, jag åkte hem tidigt och kom hem innan det ens hade börjat bli mörkt! Hade egentligen planerat sitta kvar och fortsätta jobba med mustaschen, men Bildsalarna var låsta och vi hittade ingen lärare. (Var en annan klasskompis som också ville in i ett låst klassrum).
 
På bussen från tågstationen till bussterminalen stötte jag på en gammal vän. En snubbe som bodde hos oss (Var släkt med pappas dåvarande fru och vi var stödfamilj för honom). Det var kul att få träffa honom igen och vi stod och pratade oavbrutet hela resan. Himla trevligt :3
 
Sen cyklade jag hem, lycklig över att det fortfarande var ljust, träffade mamma på vägen, sen väl hemma blev jag på lite sämre humör då mamma haft ännu en jobbig dag på jobbet, men det gick över sen. Satt och pysslade med ett hemligt projekt (Ni som följer mig på Instagram, emmiejansson, får följa projektets gång c:) och lillasyster fick för sig att vara social och satt inne med mig på mitt rum och pratade. Åt choklad, drack cola och lyssnade på musik. ~
 
Och nu blev jag tvingad att avsluta min otroliga kreativitet för att cykla till kyrkan och sova där. Eller ja, kyrkanshus. Har vart rockmässa där och är massa konfirmander och göteborgare och ja jag vet inte vad. Men vart iaf Elias som ville ha dit mig. Så nu trotsar jag min lathet och är snäll nog att packa, städa, fixa mig osv för att åka dit och hålla honom sällskap ~
 
MENMEN nu har jag än en gång skrivit alldeles för mycket, så nu bär det av ut i natten, BAI!

Är det bara onsdag?!

Fixade lite ny utsmyckning i öronen idag, hihi. Satte dit korset i töjningen och bytte till ringar i andra örat. Är fett stolt att jag klarade att stänga dom själv. FETT STOLT. Inte ofta jag klarar det när de sitter i örat. *Pekar på mina helix som bevis* Jag lovar, det är assvårt.
 
Har varit en ganska händelserik dag. Jag var super-sugen på att blogga innan och jag hade massa idéer om vad jag kunde skriva, men nu har jag tyvärr glömt bort allt. Nåväl.
 
Blev inget tal för mig i svenskan idag som planerat. Det är jag väldigt glad för. Var inte speciellt förberedd och mitt tal sög. De andra var himla duktiga så jag kände mig lite efterbliven också, haha.
Många tal fick mig att tänka till lite extra, och ett av de fick mig även att lipa lite. En klasskompis (Förhoppningsvis tar hon inte illa upp att jag skriver detta, det är ju ändå bara vi i 12ESA som vet vem jag syftar på.) började sitt tal, men kunde inte avsluta, då hon själv började gråta. Tyckte det var galet starkt gjort av henne som gick fram där och pratade om just detta. Jag blev, som ni nog förstod, själv väldigt berörd. Massa aplåder till henne.

Uh, hade kunnat skriva om lite annat också, men är väldigt trött nu, så vi skippar nog det. Dessutom vore det bra om jag la mig i tid. Så nu ska jag sova och inte tänka allt för mycket på de kommande dagarna, som mestadels består av plugg, plugg, och åter, plugg. Usch alltså. Godnatt!

Skriva tal skriva tal skriva taltaltaaaal

Nu ska jag skriva ett tal om "Hästar finns inte". Även om jag är astrött och har ont i magen och hellre bara vill sova. Här får ni en bild som jag skrattade sönder åt för några minuter sedan. Hejdå!

To the walls!

^Ful bild, kass skärpa osv, JAG VET. :c
Så som på Bild 1 såg det ut när jag kom till pappa i lördags. Inte så jättekul med tanke på att de satt jättefint på väggen senast jag var här. Nu är de dock uppe igen, och du kommer de även att stanna där. Never trust tejp ~
 
Godkväll kära läsare! Jag är för tillfället extremt stressad och skulle bara vilja gömma mig under något gammals tills sportlovet är här. Men det kan jag inte riktigt. Tja, vet inte riktigt vad hag ska skriva om det hela. Så nu ska jag plugga istället. Bye!

#Trygg utan garderob

Men vad i helvete. All text försvann. Aja, skitsamma. Skriver kortfattad det jag skrev första gången då.
Jag har inget internet och bloggar från mobilen. Här är en bild jag la upp i ett fint fb-evenemang så kallat "Trygg utan garderob" idag. Nu ska jag sova. Godnatt på er!


Adfghjklölkjhgfvbnm

 
Holy shit f*ck, jag har helt glömt bort att blogga! Och nu har hälften av läsarna försvunnit! Snälla lämna inte, huhu ;___; Jag ska försöka bättre mig! Här kommer ett jättetråkigt inlägg om min dag.
 
Ligger iaf just nu och har ångest över skol-skiten. Jag vet inte, min planering suger och allt bara suger. Känns inte som att nånting de kommande veckorna kommer bli bra. (Förutom i Bilden.) Ugh, vill inte ens prata om det, får bara mer ångst. Jävla bajs-skit.
 
Simon kom ganska randomly hem till mig igårkväll, efter att jag sett "I love you Philip Morris", precis under tiden då jag kollade på "Eternal Sunshine of the Spotless Mind". Idag gick vi upp vid 10 (Herregud säger jag bara! Himla o-likt oss.) och vid 12 satt jag i frisörstolen på Salong Kontrast. Elias ville promt va med när jag klippte mig, och när det var klart gick vi runt på stan en liten stund innan vi bestämde oss för att ta skydd från kylan och käka på Burger Inn.
Senare träffade vi Becca på bussterminalen då Elias skulle hem, och vi gick sedan till Stålboms. Hon bjöd på varm choklad. Det var trevligt ~ Speciellt med tanke på att det var så länge sedan jag träffade henne.
 
Så vid 17-18 kom jag hem med den där colan min sjuka moder efterfrågat och satt med henne vid datorn en liten stund innan pappa hämtade upp mig. Kvällen har spenderats med honom, Daniella och alla 3 systrar. Såg "Hotel Transylvania" som var himla bra!
 
Nu har jag gått ut till min mörka skitläskiga stuga, lyckats göra två inbakade flätor i huvudet samt krypt ner i min mysiga säng med datorn och Kent spelandes i högtalarna. Har ätit lite ostbågar och druckit Passionsfrukt-läsk. Nu ska jag snart sova och imon ska jag med mamma och syster1 och kolla på hus. Det blir nog kul! Nattnatt på er! ~

Ännu ett långt, tråkigt & ointressant inlägg.

Jag trivs faktiskt i lockigt. Och folk fortsätter säga hur fint det är och hur det klär mig. *lycka*
 
Well, tänkte bara skriva ett snabbt inlägg innan jag lägger mig för att sova. Lägger mig lite sent även idag.. Skärpning Emmie!
 
Menmen, idag har varit en helt okej dag. Den muntliga redovisningen i Engelskan gick ganska bra, och det är så himla skönt att ha det överstökat. Svenskalektionen idag var himla rolig. Läraren delade upp klassen i två grupper, (Vi tränar på att argumentera i svenskan för tillfället) och gav två argument till varje grupp. Ena gruppen (min grupp) var emot åldersgräns på alkohol och för plågsamma djurförsök, och den andra tvärtemot. Vi fick sitta i en ring och fick x antal sekunder på oss att argumentera ämet med en person, och på lärarens signal fick vi sedan byta. Under tiden fick vi nya hänvisningar om hur vi skulle prata. E.x "du är en 4-åring", "du är från Skåne", "du kan inte uttala bokstaven R" osv. Mycket intressant och kul! ~
 
Efter skolan gjorde jag även klart både matteläxan och engelskaläxan. Kände mig så extremt jävla duktig då, eftersom jag är en mästare på att skjuta upp saker, eller helt enkelt inte göra de alls, och sedan gå och ha ångest över det ett bra tag. Det kom en buss precis när jag gick förbi hållplatsen utanför skolan så jag tog den till tågstationen. Det flöt på bra!
Sen vände min tur dock. Tåget blev en halvtimma försenat, och efter en svinkall cykeltur hem till Simon får jag veta att jag visst missat en del av engelskaläxan. Så den får jag göra på den dötid jag har innan skolan börjar imon.
 
Waah, nu blev det ytterligare ett sånt där långt och tråkigt inlägg om skolarbete. Måste sluta med detta och börja skriva lite intressantare saker. Wellwell, godnatt på er!

Panik.

Eeeeett styck instagram-bild var det hääär.
 
Godmorgon. Mina ögon svider och jag är tröttare än vad jag varit en skoldag på hela denna terminen. Satt uppe och pluggade Industriella Revolutionen till typ 2. Sen gick det ytterligare två timmar då jag försökte mata in Franska Revolutionen. Kan ju inte påstå att det gick speciellt bra dock.
Sen så har jag inte heller tränat en endaste gång på det jag ska säga på den muntliga redovisningen i Naturkunskap. Så idag går jag till skolan med panik spridd genom hela kroppen. Vi får se om det löser sig eller om det slutar med att jag tar livet av mig själv eller nåt. Ha en bra dag!

Varning för långt inlägg; Massa bra dag!

Uppgift i engelskan jag gjorde lite snabbt och slarvigt igår kväll, då jag fick en såndär knäpp kreativitets-kick jag får ibland. Uppgiften gick ut på att rita en bild till den låt vi analyserat. Min låt var "Tears don't fall" av Bullet for my Valentine. Även om jag bara är knappt halvnöjd så får ni gärna kommentera vad ni tycker!
 
Hej hopp! Idag har varit en riktigt bra dag, känner verkligen vilket flyyyyt jag har! Till att börja med gick jag till skolan i lockigt hår idag. Mitt naturliga. Självklart fixade jag det lite, men annars så. Det är ett ganska stort framsteg faktiskt. På något sätt kände jag mig mer avslappnad, fri, och så tycker jag att jag såg "snällare" ut, haha. Sen så fick jag även en massa komplimanger om det, hur fint det var osv, hihi. *skrytskryt* ~
 
Jag fick panik-cykla till busstationen och hann precis i tid. Otroligt skönt då jag verkligen trodde ajg skulle missa den. Väl i Vbg gick jag till Rosenfred med Julia och Tobias. En ganska tråkig och händelselös Bildlektion sniglade sig förbi. På lunchen åt jag med Julia och två av hennes klasskompisar, och tack vare henne kom jag på en superbra idé till parafrasen jag ska göra i Bilden. På Bildlektion nr2 bestämde jag mig för att jag kan skissa på parafrasen i veckan, och fortsatte jobba med mitt Form-projekt istället. Kom en bra bit med gipset. Och jag förstår inte att jag aldrig jobbat med gips förut, det är ju SUPER kul! ~
 
Sen idrott. Förutom vissa detaljer så gick det bra och det var roligt. Sen så fick jag en softboll i huvudet. Vem är förvånad? Ja då fan inte jag iaf. Dock var det skillnad denna gången, med denna klassen. Det var liksom.. roligt. Ja, ni läste rätt.
 
Efter skolan gick jag till bibblan och satt där och pluggade en liten stund. Dock upptäckte jag vid 18 att datorns batteri höll på att dö och att jag glömt laddare, så jag fick ta tåget hem tjugo över. Hemma i Fbg bestämde jag mig för att gå förbi Musikskolan och se om jag inte kunde få tag på Ewans (min elgitarr-lärare) nummer. Har ju inte dart där detta året ännu. Jag kom verkligen precis i tid, då jag stötte på honom precis utanför klassrumet!
 
En ovanligt lyckad lektion och en cykeltur i bajskallt väder senare var jag hemma. Det första jag ser när jag öppnar dörren till lägenheten är att den lilla hallspegeln vi hade innan har ersatts med en GIGANTISK spegel som jag finner totalt underbar.
 
Nu ska jag äta, och sen blir det plugg resten av kvällen/natten. Offrar faktiskt min sömn för detta. Men jag tror att provet i Industriella och Franska revolutionen imon kan gå riktigt bra om jag verkligen sätter mig ner och pluggar, så det är värt det! Som ett av mina nyårslöften var, så ska jag bli bättre i skolan detta året.
 
 
Herregud vad mycket jag skrev. Så kan det gå när man haft en superbra dag, fast det egentligen inte hänt något riktigt speciellt, haha. Hoppas ni också haft en fin dag, och en fortsatt fin kväll! ~
 

Läxor, prov och muntliga redovisningar

Punkt två har jag gjort så långt jag kan på för tillfället och är halvvägs på trean. Känns ganska bra faktiskt.
 
Jag ät så himla trött nu. Eller ja, inte trött kanske, men utmattad. Och väldigt lat. Borde fortsätta med punkterna på listan men har fastnat. Tankarna i min hjärna flyger fram och tillbaka och jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller tro. Oh fuck. Vill bara lägga mig och kolla på Adventure Time och sova. Men icke.
 
Denna veckan lär bli både tråkig jobbigsomfan. Iaf hälften av den. Imon har jag Bild och Idrott. Efter det ska jag träna på min muntliga redovisning (som iofs är ganska mild, behöver inte säga så värst mycke och det är bara inför en hyfsat liten grupp) och sedan råplugga Historia. På tisdag kl 16 har jag prov i Industriella och Franska revolutionen. Tror det kan gå väldigt bra om jag bara sätter mig ner och verkligen pluggar. På onsdag har jag muntlig redovisning i engelskan. Innan dess ska jag även målat en bild som illustrerar mina tankar och känslor jag får av låten jag valt att analysera och ska berätta om. Ugh.
 
Aja. Om jag klarar allt detta får jag ett par fina byxor och en fin tröja. Om något av dem finns kvar dvs. Så jag hoppas att jag kommer försöka.
 
Känner att snarkningarna i bloggpubliken bara kommer bli fler och högre om jag fortsätter på detta inlägg, så vi avslutar här. Nu ska jag raka benen för första gången denna vintern. Byebye vackra oerhört manliga ben. Ha en trevlig kväll allihopa!

Bra fredag

Lite instagram-bilder från veckan. Ovanligt många på mig själv faktiskt. Den sista bilden föreställer det jag åstad kom på dagens Form-lektion, den sista i kursen. Nu har jag inge mer Form igen förrän i 2:an ;__; Men ska se om jag kan gå dit ändå så jag kan få klart min mustasch med ben, huhu. Den kommer bli skitfin, lovar ~
 
Idag har varit en ganska bra dag. Jag kom en bit på mitt projekt i Form:en, det var sista lektionen i Drama (Min lärare hade även räknat fel, vi hade tänkt spela upp vår teater för A-klassen nästa vecka, men då är ju kursen avslutad. Så vi spelade bara upp för varandra i klassen :D), på crux spelade jag lite gitarr under andakten samt sa en felfri mening på engelska inför folk, hiho. (Hatar att prata engelska inför andra och det blir alltid bajsksdhadasaajdas, samma med att spela gitarr). Och så lite annat. ~
 
Känner att detta inlägget kanske mest bara blev konstigt, för jag är så himla trött så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Simon sover här och vi ligger nu och äter Skruvar och dricker hemmagjord energidricka. Mysigt. Godnatt! ~

This is mah sexyface.

Med detta finniga derp-face säger jag nu godnatt, en timma efter läggdags. Wait for it. Waaaiiit for iiiit. Här kommer deeet.. Godnatt!

Glasses makes you sexy


Ugh, jag är så galet trött just nu. Dagen började bra, jag försov mig inte, gick upp i tid, gjorde mig i ordning i lugn och ro, kom ihåg att ta med skåpsnyckeln, lyckades slita av min gamla korg från cykeln och sätta dit en ny och komma i tid till bussen.
Har även förberett med choklad och vattenflaska så jag kan sitta på bibblan och plugga efter skolan. Tänker sätta mig i det fina lilla rum jag satt i igårkväll med två klasskompisar. Det var mysigt ;w;
 
Men ja, jag har väldigt mycket att göra denna veckan. Därför jag inte hann blogga igår. Dessutom håller jag på att bli tokig, JAG VILL HA PHOTOSHOP TILLBAKA ÅH ;__; Måste verkligen försöka skaffa mig det på något sätt. Jag som är Bild:are borde väl få det från skolan? :c Asdlksfha.
 
Bajsigt efter i matten och historian (mest panik på matten), 5 beskrivelse-arbeten i Svenskan som egentligen skulle vart inne förra terminen, Musikanalys och bild till Engelskan samt en bokredovisning från förra terminen (har inte ens läst klart boken och ska göra både recension och spela in min röst när jag läser det) samt muntlig redovisning i Naturkunskap. Utöver detta ska jag pyssla ihop en liten present till mamma så fort som möjligt. Och försöka socialiera mig och lära känna mina klasskamrater. Och lite folk att träffa. Om jag inte hinner dö av stress innan dess.

Nu ska jag snart ha matte, och förhoppningsvis kan någon förklara för mig så att jag förstår. Det gör nämligen inte min mattelärare. Fan vad jag saknar Fredrik och Jonas, mina tidigare mattelärare. Blä. Bai.

6 månader ~

 
Hahah ÅH, jag förstår inte hur folk lyckas få till så fina "pussbilder". Jag och Simon gjorde ett försök, och tja, jag kan väl inte påstå att det blev speciellt lyckat. Här är den bilden som blev bäst iaf. Anledningen till att jag lägger ut denna bilden är för att vi har varit "officiellt tillsammans" eller vafan man ska säga i ett halvår nu, hiho. ~
 
För övrigt så har vi inte gjort speciellt mycket idag. Igår vid 17 (JAG KOM I TID FÖR EN GÅNGS SKULL!!) träffade jag Simon vid Netto där vi köpte lite läsk och godis, sen cyklade vi hem till mig & åt mat med min familj. Resten av kvällen var det bara flumm. Och så samma idag, fast baklänges. Minus att äta med min familj, för vi åt godis till frukost. ~
 
Menmen, nu ska jag skriva lite på en läxa och sedan sova. Imon börjar skolan igen. Har så GRYMT många förhoppningar om denna terminen så det är galet. Hoppas att det går bra, vad som nu än må hända. Det kommer bli tufft, redan de första dagarna, men jag ska försöka göra mitt bästa. Nåja. Natt.

Rubrik-fantasin död för the moment.

Fin bild på Tove, mig och Julia. Tänkte egentligen lägga upp en hel redda med insta-pics, men datorn laggar sönder så orkar inteeee.
 
Hej världen. Jag har nyss sett "The Watch" med ena halvan av min familj och min pojkvän och ska nu spendera natten framför Tv:n och mitt fina xbox som jag vet att ni alla avundas något fruktansvärt. Och äta ostbågar och dricka Cola. Det ni!

Rubrik.

Trött och osminkad jag och trött och söt lillasyster. <3

Bläbläblälbärläblfäbl. Har inte så mycket att skriva egentligen, kände bara för att lägga upp dessa fina gifsen jag gjorde med min syster. Nu ska jag pyssla på mitt rum, kommer bli asfint. Bild kommer upp när det är klart! Godnatt ~

#YOLO

Sjukt fin bild jag ritade häromdan för att demonstrera den TOTALT UNDERBARA facepalmen min kära Jesusia (a.k.a Julia) gjorde samma kväll. Eftersom jag inte har photoshop fick jag ladda ner Gimp, som jag för övrigt inte fattar ett skvatt av, och eftersom jag inte laddat ner skiten för att ritplattan ska funka så målade jag med musplattan. Det blev fint <3
 
Men ja, detta utspelades alltså i förrgår. Jag och Julia tränade på lite wannabe-parkour (Vi ska göra en sån video till sommaren HAHAHHA) och då vi skulle ta oss över ett staket hände detta. Maja tog hand om Julia medans jag höll på att AVLIDA i skratt. Bra kompis 'ey? <3
 
Och jag hoppas alla förstår ironin i rubriken. Jag använder mig inte utan sån skit, men tycker att det passade in bra ~ Speciellt vid ett annat tillfälle, som jag tyvärr inte kan berätta om här på bloggen, hiho. ~
 
MEEEEN nu ska jag göra mig i ordning. Dagen ska spenderas med Julia och Tove. Flumma, käka pizza, spela xbox och sådant äckligt. BAI

Dude yo crazy yo

Uuuuuunderbar lampa jag fick av Simon (& lite hans familj) i julklapp. Man kan flytta på bitarna och bygga så det ser ut precis så man vill ha det, huhu. ~
 
Goderdager! Ligger i detta nu i min säng, lyssnar på musik och sorterar bilder. Ugh. När jag skulle föra över mina filer från min gamla MacBook till min nya MacBook Pro när jag började på Fbgs Gymnasieskola så råkade jag avbryta överföringen, och därför fick jag inte med alla filer. Så just nu sitter jag och kollar igenom varenda mapp och letar efter filer som jag inte har på min Pro. Hittills har jag hittat 1304 bilder. Och då har jag inte ens kommit halvvägs. Återigen, UGH </3
 
Well ja, till skillnad från igår har dagen spenderats ensam på mitt rum med mina två datorer, hahah. Igår var jag i stan samt lite överallt med Maja och Julia, gjorde busiga saker, huehueuhe. Smidde även en del onda planer inför sommaren. Om det går enligt planen kommer det bli otroligt awesome ~
 
Men nu ska jag väl fortsätta det här evighetsjobbet samt vänta på att min far ska komma hit med min mobil, eller nåt. Öh. Bye ~

HEJ

 
VILLE BARA SÄGA ATT JAG ÄR JÄTTEGLAD OCH PEPP IDAG. NU JÄVLAR, WIHO!
 
 
Uppdatering: Haha, fint att gif:arna inte funkade första gången jag la upp dem. Nåväl, NU GÖR DE <3

Löften och mål inför 2013.

Löften:
• Sluta plocka på läppen!!
• Följa planerin
  Göra saker när de SKA göras, i tid, inte i sista sekunden, slippa stressa i onödan.
• Ansträng mig i skolan
  Koncentrera mig och jobba på lektionerna, göra läxor och plugga.
• Vara snäll mot min familj.
  Så överdrivet snäll så de får dåligt samvete om de startar bråk, och jag inte kämpar emot. Få slut på bråken där jag ingår, helt enkelt.
• Visa kärlek och uppskattning.
  Så att även andra förstår, visa de jag älskar att jag älskar dem och att jag uppskattar det de gör för mig och det vi har tillsammans.

Mål:
• Bli mer social.
  Träffa folk, lära känna nytt folk.
• Komma till ro i Varberg.
  Släppa loss mig själv, vara mig själv, skaffa vänner, trivas, känna mig som hemma.
• Va kreativ.
  Pyssla mer, rita mer, bli bättre på att rita/teckna/måla/skapa.

Övrigt:
• Kämpa.
• Orka.
• Våga.
• Prova nya saker.
• Ta chanser.
 





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~