Gummibajs.



Nuuu pyser jag och pojke iväg till Crux, första riktiga kvällen idag! Vi ska spela minigolf c: Här har ni bilderna som togs i förrgår!

white kittens everywheree



Ja, jag har väl en fördjävla söt katt jag, don't you think? Och näsan lika söta sängkläder. De jag brukar ha tvättas, så då fick mina reserv-sängkläder åka på. ~
 
Wellwell, känns som att denna dagen har gått väldigt snabbt. Har även varit en himla bra dag, trots att jag inte gjort något speciellt.
Efter snart tre veckor känner jag äntligen att jag kan slappna av, snacka och ha kul med ett par styck i min klass, vilket känns asbra. Den ständiga rädslan att hamna utanför finns alltid gömd någonstans där inne, även fast jag vet att det alltid ordnar sig. Tänker verkligen göra mitt bästa för att trivas i denna klassen, det får fan inte bli som med min gamla.

Nu tänkte jag föra över all denna skit jag har på min MacBook till min MacBook Pro, ska bli askul att äntligen börja använda endast den nya! ~ Hade btw tänkt lägga upp bilderna jag, Ida o Julia tog igår, men hinner inte redigera alla OCH göra över alla filer ikväll, så de kommer upp imorgon istället! Nu: Datorbyte.

Regn-hat.


Hahah, mycket vacker bild från gårdagen.
 
Åh, det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag hatar höst-vädret som börjat krypa fram nu. Detta jävla regn. Jag hatar regn :< Mestadels för att jag egentligen har väldigt lockigt hår, vilket jag plattar varje dag, som av regnet/fukten blir lockigt igen. USCH :c
 
Menmen, nu ska jag masa mig till skolan. Blir att även idag stoppa in allt hår i mössan, så att det ser ut som en liten flintis som kommer cyklande. Måste se väldigt kul ut på mig, men ja, vad gör man inte för att skydda håret? ;3 Bye!

Ännu en dag avklarad.


En bild som togs (av misstag) när jag skulle fixa nya headern. Dunno why, men av någon anledning så gillar jag den. Hihi ~
 
Så var denna dag slut. Känns som att det gick jättesnabbt. Nu på kvällen var jag med Ida och Julia och fotade på Hertingskolans skolgård, hinner inte redigera de bilderna nu, så de kommer upp imorgon!
 
Tror att morgondagen kommer va en ganska lugn dag. Har bara klassråd, matte, svenska och Bild, och så slutar jag 14:20. Fördjävla gött, måste jag säga! Speciellt med tanke på att Media-barnen i vår klass slutar 16, höh. ;3
 
Menmen, nu ska jag väl ta o sova. Imon ska jag även föra över all min skit från min MacBook till min underbara MacBook Pro, ser verkligen fram emot att äntligen kunna börja använda endast min nya! c': Har dock en hel jävla del kvar att rensa, men jag orkar inte vänta tills det är klart, så jag fortsätter med det på den nya. Går ju mycket snabbare också! Så det blir säkert asbra ~ Gnatt!

Ångest.



God eftermiddag, gott folk. ^Detta har jag tillbringat min eftermiddag till att skapa. Tidigare idag hade jag Engelska och även Historia. Det var ytterst trevligt. FAST NAE.
 
På engelskan satt vi o skrev en text om oss själva och på Historian satt vi o lyssnade på musik. (Läraren var inte där, meningen var att vi skulle jobba själva, meeeeeen nä.) Bildteori och Form var faktiskt kul idag. Mest för att det gick bra för mig, och för att jag inte kollade på de andras verk.
 
Jag har fortfarande funderingar på byta till Media istället, men får se hur jag gör. Skulle va bra om man fick prova-på en gång innan jag bestämmer mig! Samt snacka lite med de som redan går Media, så jag har full koll på vad det egentligen innebär.
 
Nuuu ska jag ut i leka med Julia o Ida, ska bli kul, höhö ~ HERÅ.
 
 
Ps: Är det någon som vet hur man för över sina gamla Bloglovin'-prenumeranter till en ny blogg?

Nya skor.


Bläfadkjhksff, ännu en stressig morgon. Hinner bara precis lägga upp bilder på mina himla fina nya skor innan jag far till skolan. Första skoldagen med dator! Ska nog bli kul c: Och nu när jag har tillgång till internet även på skoltid kanske jag kan börja blogga lite oftare än bara morgon o kväll c: Nåväl, bai! ~

My new baby ~

 
Tittatittatitta, vad jag fick idag. Så jävla glad c': Just nu sitter jag dock vid min gamla MacBook, har fortfarande en del att rensa innan jag kan föra över allt till den nya :<
 
Menmen, det har varit en jättebra dag, och jag är nättenöjd! Första lektionen (Bild) var ett rent helvete, usch, gillar verkligen inte bild just nu. Alla andra Bild:are i min klass är så himla jävla duktiga, och så kommer jag där o bah LOLOLOL KLADDA LITE LALALA. Typ. Funderar på att byta till Media, behöver ju inte byta klass då, de verkar göra så himla roliga grejer.

Imooon är det onsdag, vilket på schemat innebär Engelska, Historia, Bildteori och Form. Ser inte fram mot de sista två alltså. :c Men jag får väl försöka överleva det, har inget annat val direkt.
 
Nu tänkte jag dock byta till nya datorn, o fixa lite skit. Gnatt! ~

Kitty kitty kitty ~

 
Bajkhyskjdhghbajs, tänkte bara slänga upp dessa precis innan jag cyklar till skolan. Kommer bli aningen försenad idag, har jag en känsla av :c Menmen, jag har ju Bild, så det är la ganska lugnt ändå. Och juste, IDAG FÅR JAG MIN NYA MACBOOK PRO C: Ska bli awesome ~ Men nu måste jag fara, bai! ~

Born to rock ~

Glömde lägga upp denna för ett par dagar sedan. Kände mig asfin ~
 
Goooderkväll! Usch, vad jag hatar min sega dator just nu. skulle lagt mig som allra senast 23, men pga att den segar så måste jag sitta o vänta ;__; Menmen, IMON får jag inget mindre än en MacBook Pro! Eller visst, jag lånar den av skolan, men ändåå c:
 
Menmen. Idag är det måndag, vilket innebär en sån där 3-timmars håltimma/lunchrast. Spenderades med Elias, höhö. Sen engelska, bild o slutligen svenska. Helt okej skoldag. Efter skolan cyklade jag hem till pojke (vi slutade samtidigt ^^) och har vart hos honom heela kvällen. Så badass att komma hem halv tio en måndag alltså. Fast lite jobbigt att jag inte hade lika mycket tid kvar vid datorn nu på kvällen dårå x3
 
WÖH, va mycke klockan blev. Kommer va astrött imon. Men har ju typ bara Bild, matte o engelska (tror jag) och sen ska vi till Folkets Hus o få våra datorer, hiho c: Menmen, gosnatt! ~

Vart tog alla vägen?

Fin piercing från crazy-factory.com~
 
Tycker det är ganska sorgligt, att endast hälften av alla mina läsare följde med till denna bloggen, och att folk fortfarande besöker min gamla. Jag bloggar alltså inte där längre, DETTA är men NYA BLOGG, och det är HÄR jag kommer blogga framöver.
 
Just nu sitter jag o väntar på att klockan ska bli tio i, så jag kan cykla till skolan. Idag är en av de tre dagar i veckan jag har 3 timmars lång håltimma från 9-12. Vetefan vad jag ska göra alltså ;--; Men det löser sig nog.
 
Inatt har Vanilj sovit bredvid mig, heeeela natten. Fy bubblan vad mysigt det var. Bäddade med en filt i ena hörnet av min säng till henne, men hon flyttade sig delvis under första halvtimman, så det slutade med att hon låg precis intill mig. Asdhghfdhjhgfgjlgaj ;w;
Sen när klockan ringde vid 5:45 så höll hon mig vaken till 6 genom att bita o kloa i min hand, så hon funkade liten som en snooz-klocka c:
 
Ja, det är fkn underbart att ha katt igen, jag säger då det. "Tyvärr" måste jag ju dela henne med mamma o syster, vilket jag vet kommer störa mig jättemycket senare, när jag inte får ha henne när jag vill x3 Menmen! Jag är såklart nöjd ändå. c:
 
Och nuuu ska jag gå ut i hallen o göra mig i ordning. Bai! ~

Katt-bildbomb

 
TITTA VEM SOM KOM HEM TILL OSS IDAG <333 Ååh vad jag längtat ;www; Efter att jag vaknat, gått upp o duschat o gick ut i köket för att äta frukost imorse, såg jag en katt-låda och två skålar, en med kattmat o en med vatten, stå där på golvet. 5 minuter senare kom mamma hem med lilla Vanilj. Ashghasjf ;www;
 
Det är så sjukligt underbart att ha katt igen. Det var nästan 2 år sedan nu, o annars har jag haft katt i hela mitt liv. Fan vad jag saknat det. Med en liten katt som sällskap känner man sig liksom inte ensam vad man än gör, och sen så är hon ju så oemotståndligt söt också ;w; Asndjgahw. <3
 
Menmen. Förlåt, ännu en gång, för att jag inte bloggat idag. Pojke har vart på besök, därav jag inte bloggat. ^^' Men nu ska jag sova, (Vanilj ska sova hos mig i natt ;w;) imon är det matte 8.10 o sen har jag hål till 12. Aaaskul. Menmen, e ju sånglektion kl 10, så har ju något att se fram emot/vara nervös inför denna lediga tid! ~ Gnatt på er!

Hottopic.com ~

 
Tja, typ detta har jag gjort idag. Suttit o lyssnat på musik o bläddrat runt på Hottopic.com. Hittade en del fina saker c: Får se om det kanske blir så att jag beställer snart ^^
 
Förlåt för att jag inte bloggat något idag :c Har inte kunnat det pga att min laddare bestämde sig för att vara död ett tag, vilket resulterade att jag inte kunde starta datorn, eftersom jag inte hade något batteri. Men nu, för ca 2 timmar sedan, så började den leva igen! WOH ~
 
Nuuu ska jag gå o fixa håret o käka lite, sen cyklar jag iväg till Vallarna. Ska leka lite på lekplatsen med Tove innan vi beger oss mot Fbgs Rockfest! c: De som ska spela är Mustach, Hardcore Superstar, What Tomorrow Brings, The Unguided och Damn Delicious. Ska nog bli kul c: Bai! ~

Helt okeeej ~

Idag har jag på mig mina fina, lagom smutsiga/slitna Dr. Martens från förra vintern. Snart får de nya kompisar ~
 
Hej hopp! Första riktiga inlägget på denna bloggen nu dårå c: Som ni kanske sett har jag fört över arkiven från mina konvent, kände att jag faktiskt ville ta dom med mig ^^
 
Dagen började då med Historia kl 8. Astråkigt. Men det var "bara" 80 min, så det gick! Och vi har en massa mysig lärare i Historia så de va bara lugnt c: Sen vart det håltimma/lunch i 3 timmar. Cyklade hem o grejjade lite med bloggen, åt soppa, och sen fick jag Felicia-besök typ en halvtimma innan jag skulle åka tillbaks igen. Stackarn hade missat bussen, o sedan missat tåget D: Typ.
 
Menmen, sen var det Estetisk Kommunikation! :D För er som ej vet vad det är, så är det då vi Estetare får prova på resten av de Estetiska programmen c: Vi blev indelade i grupper, o just nu o ett tag framöver ska jag ha Dans o Teater. Längtar verkligen tills det är min tur att ha musik, åh ;ww;
 
Så på denna lektion så har vi typ bara lekt. c: Först gjorde vi en namnlek, (VÅR FÖRSTA. ÄNTLIGEN.) då alla låg (ja, LÅG) i en ring, o så skulle man i tur o ordning sätta sig upp o säga sitt namn, och sen skulle alla andra sätta sig upp o hälsa. Typ såhär; Jag- *sätter mig upp* "-Hej jag heter Emmie" Alla andra- *sätter sig upp* "-HEJ EMMIE!" xD
Som ni kanske kan föreställa er var det lite jobbigt att ligga där o sätta sig upp/lägga sig ner 32 ggr o ropa namn. Men de va kul ~
 
Efter det blev vi indelade i grupper på 5-6 o gjorde lite mer lekar/tävlingar. Fick prata med ett par som jag inte pratat med innan, så jag är massa nöjd ^^ Vår klass har nämligen redan grupperat sig, eftersom många kände varandra redan sen innan. Vilket gör det hela lite svårare att lära känna dom, eftersom de inte är intresserade av att lära känna mer ;____; Men jag gör mitt bästa!

Och nu ska jag vänta på att Crux (Kort förklaring: En grupp awesome ungdomar som samlas i Kyrkans Hus här i Fbg varje fredag o hittar på kul grejer) ska börja om 3 timmar c: Det är bara till 21 idag, o inte 23 som de brukar ;_; Menmen, det kör igång på riktigt nästa vecka c': Nu ska jag se om jag itne kan träffa o leka med någon under tiden, bai! ~

Detta är min nya blogg ~

 
HEJ ALLA BARN. Detta är alltså min nya blogg! :D Jag hoppas att alla ni som följde och läste min gamla blogg "Hachi.se", eller "mewemmis.blogg.se" kanske den heter nu, är här för att stanna o fortsätta följa mitt bloggande! ^^
 
 





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~