Om jag inte hade en dator.

 
Om jag inte hade en egen dator, eller åtminstone om jag inte var så beroende av den som jag är.. Holy shit, vad allt skulle vara annorlunda.
 
Det var väl när vanliga leksaker började kunna röra sig och låta (Bra exempel; Fureal Friends. Loved that shit), blev "robotar" helt enkelt, som jag fann min kärlek för teknik. Jag vet inte vad som kom först, Kalle Anka spelet på pappas dator eller Tamagotchi.. I vilket fall så älskade jag båda. Speciellt Tamagotchi. Hade med mig de små sakerna (hade flera stycken) vart jag än gick och stängde aldrig av dem. Sen kom LPS digital pet. Sen PSP. Sen Guitar Hero på PS2 och PS3. TV har jag dock blivit mindre och mindre intresserad av ju äldre jag blivit.
Pappa spelade väldigt mycket spel, vilket antagligen är en bidragande faktor till varför jag blev likadan.
 
När jag gick på Fritids på min skola i 3-5 fick man låna datorer, men innan fick man skriva upp sitt namn på en lista, där man fick en sk "datortid" på 30 min. Jag satte upp mitt namn där så många gånger jag kunde per dag, och många gånger suddade fröknarna ut mitt namn för de tycker jag suttit tillräckligt. Detta med datortid tyckte senare pappa och hans fru var en jäkligt bra idé, och det infördes även hemma. Sen även hos mamma. En timma per dag. Hur skulle jag klara det?! Åh, jag minns att det var så jääkla mycket bråk kring detta.
 
Tillslut fick jag min egna dator i 8:an. Då kunde ingen bestämma hur länge jag fick sitta längre. Den var min och jag satt hur länge jag ville. När jag slutade 9:an och det var dags för datorn att lämnas in, lyckades jag övertala mamma att köpa ut den till mig. Jag var en av få utgångna 9:or som hade dator det sommarlovet.
 
Det är både bra och dåligt att ha egen dator, såklart. Jag älskar min Macbook Pro. It's my precious. Men det skulle nog vara ganska nyttigt om jag lärde mig att inte vara så beroende av den.
 
Datorn dödar min kreativitet och fantasi.
 
Idag var både min dator och mobil beslagtagna i några timmar, och vad gjorde jag? Städade både rum och garderob, gjorde mig i ordning, skrev en to do-lista för idag samt tog fram min lilla symaskin och försökte luska ut hur den fungerar. Det kanske inte låter så mycket, men när man tänker på hur kort tid som hann gå så är det ganska otroligt.
 
Jag ska försöka sitta mindre vid min dator detta lovet. Jag vill ha tillbaks min extrema kreativitet och fantasi som jag en gång haft. Vill börja rita igen. Pyssla och sy. Sånt som jag totalälskade och gjorde ofta innan jag fick min egna dator i 8:an.
 
Frågan är bara hur jag ska gå tillväga.. suck.

Why I've been gone

 
Sen torsdags förra veckan har jag till och från haft ont i magen, men bara viftat bort det då jag trott det vart mensverk. På lördag eftermiddag kom det tillbaks igen, värre än någonsin. Natten till söndag var hemsk, och jag tillbringade hela natten till att ligga i sängen och vrida mig, gråta och yla av smärta samt spy. Trodde det var magsjuka men ÅH så fel jag hade.
Tidigt på söndagsmorgonen åkte jag in till akuten i Halmstad och efter 28h timmars väntan blev jag äntligen opererad.
 
Jag har opererat ut min blindtarm.
 
Jag fick fasta många timmar i onödan, min matsäck har krympt och min aptit är totalt bortblåst, jag fick klippa av alla mina konventsband och ta ur alla mina piercingar (efter mycket om och men och aj och helvete så har jag nu fått i 5/7 st) och gå igenom en hel jävla del smärta men nu är jag hemma och allt gick bra. Jag kom undan med kikhålsoperation (3 små hål i magen, varav ett som blindtarmen drogs ut ifrån) och slapp det stora ärret som min syster har från i julas, då hon gjorde samma operation.
 
Detta kom sådär lagom jävligt olägligt, eftersom jag ska åka till Norrköping idag. Varför? Jo FÖR JAG SKA TILL BRÅVALLA. Just nu är jag inte så pepp och har fortfarande ont, men det blir bättre och bättre hela tiden. Jag måste bara komma ihåg att äta samt tvinga i mig maten även om jag inte är sugen eller känner mig hungrig. Uh :c
 
Hade egentligen tänkt skriva ett jäääättelångt inlägg, men är för trött för det just nu. Jag har iaf lärt mig att jag aldrig någonsin ska gå med på en manlig gynekolog igen. (Extra hemskt med tanke på att det var första gången jag gjorde en gynundersökning..) Sorry men alltså det var så pinsamt och äckligt så jag vet inte ens vad.
 
Nu ska jag försöka få mig själv till att gå upp, göra mig i ordning och packa. Bye!

Upp och iväg!

 
Godmorgon världen! Just nu sitter jag i Simons säng och dricker Cappuccino. Har legat här någon timma, bara tagit det lugnt. Simon stack till jobbet för ett tag sedan. Nu måste jag dock ta mig upp, eftersom min skjuts hem snart är här.. hade egentligen tänkt gå, men helt plötsligt är jag inte heeelt säker på om jag hinner det D: Okej, jag skulle säkert hinna, men jag skulle känna mig stressad så promenaden från Fajans till Hjortsberg kanske inte skulle bli så mysig och uppfriskande som jag föreställt mig.
 
Planerna för idag är att om 2h åka till Gekås med Becca, köpa lite nödvändiga grejer, sen hem vid 14-15, seeeeen vet jag inte riktigt. En kompis från Gotland är tydligen på besök hos sin släkt i Tvååker, vilket bara är typ en halvtimma härifrån, så jag kanske skulle träffa honom..? Vet inte om det blir en sån chans igen, haha. Får la se om jag vågar. Har ju trots aldrig träffat människan innan ;-;
 
Menmen, upp och iväg!

Vi tältaaaar

 

5 tamagotchis och 2 flickor i ett tält.

Nuvarande hår-planer samt åhjagvillhalabret.
 
 
Igår gjorde jag typ helt seriöst ingenting. Sov till 13, spenderade hela dagen inne på mitt rum, antingen vid skrivbordet eller i sängen. Typisk loner-dag typ.
 
 
Idag däremot var asmys. Gick upp vid 12, gjorde mig i ordning & städade rummet (detta tog ganska lång tid då jag var depp för jag kände mig ful, typ), gjorde en skiss för hur jag kanske vill fixa mitt hår & skickade det till min kompis som ska fixa det, sen cyklade jag fort som attan (då jag insett att klockan var mer än jag trodde) in till stan och mötte upp Juliaaa! Vi cyklade till Panduro, där vi stannade ett tag. Gick igenom typ hela affären, byggde lego & var allmänt barnsliga.
 
Sen hem till mig, käka korv och sen satte vi upp tältet vi ska sova i på NärCon! Jag fattade seriöst ingenting, men förhoppningsvis har Julia & Tove koll HAHA. Men vi ska sova i det några gånger innan NC, så vi hinner nog vänja oss. ~
 
När tältet var uppe satt vi där inne till 22 från typ.. 18? Hahah ja, länge iaf. Lyssnade på musik, åt chips, snackade och spelade Tamagotchi. Ganska underbart ~
 
Julia, du är massa bra. Bara så du vet.
 
Nu ska jag sova. Imon ska jag träffa en saknad Becca och en saknad Simon. Jag och Becca ska typ.. Peppa som fan inför vad som kommer att hända om en vecka och förhoppningsvis ska jag sova hos Simon. Även om jag träffade honom för bara typ 3 dagar sen saknar jag honom massor.. Men nu; SOVA.

Klart grabben ska ha en husvagn.

 
 

Oj, sikken tjusig husvagn! Nämen oj, säljer ni den för bara 22 000kr, med originalpriset typ 50 000? Oj, har den bara stått till salu i 3h? OJ, HAR PAPPA KÖPT DEN?!?!?!?
 
ÅÅHH, så glad! Pappa har alltså köpt en husvagn till företaget. Den kommer stå i vår trädgård, och jag får sova och vara i den.. När. Jag. Vill. SÅ UNDERBART<3333
 
 

14-16/06/13 - Ö-hajk

Finaste pojken bjöd mig på thaibuffé. Egentligen hade jag sedan länge tänkt att det var JAG som skulle bjuda honom idag, men han hann före. Typ.. dålig ursäkt, men ja. Jag hann väl inte riktigt reagera. Nästa gång är det fan min tur!
Cassi hade med sig konstig choklad från London. Den längst till höger var underbaaaaar.
Julia, Cassi, Simon och jag tar en vilopus efter lunchen och slappar i det gröna.
Här sov vi alltså i två nätter. Det var la sådär, med tanke på att resten av scouterna fick riktiga vindskydd istället för en jävla pressänning.
Det var en gås som häktade precis där vårt vindskyd skulle upp. Vi var rädda att vi skulle stressa henne för att vi var så nära, men det gick bra.
Sista dagen, nästan precis innan vi skulle åka hem, var äggen kläckta och klara att bege sig ut på sjön. Då dög även ytterligare en gås upp och höll familjen sällskap. c:
 

Denna helgen har jag alltså vart på läger! Jag hann inte blogga innan jag åkte, och jag har försökt använda mobilen så lite som möjligt under helgen för att spara batteri, därav så få bilder. Menmen! Simon är scout, och nu när det var dags för den årliga ö-hajken ville Simon och Cassandra att jag och Julia skulle följa med, så det gjorde vi!
 
Denna helgen har jag paddlat för första gången, badat i en sjö och för första gången INTE tyckt att det var svinäckligt (tror att stranden vi var på var konstgjord), sovit rakt ner på mossan med endast ett liggunderlag emellan, under en pressänning som regnade igenom, ätit mat gjord över öppeneld samt haft kul och myst med scouterna. Vissa saker var lite jobbiga, men jag fick stå ut.

Den sista natten var extra hemsk, då vårt vindskydd höll på att förfalla, och det hade dessutom skapats massa hål i det, så det kändes nästan som att vi låg under öppen himmel och lät regnet falla över oss. Vi fick alla 9 knö ihop oss så gott et gick för att inte förfrysa. Men jag, Simon och Edvin lyckades ändå hålla humöret uppe med energidricka och jellybeans! ~
 
Nu är jag iaf äntligen hemma, har nyss tagit en lång, välbehövd dusch, borstat tänderna och krypt ner i min ovanligt underbara säng.
 
Tack för en bra helg alla scouter, och hurraaa för dig och mig Julia, som överlevde hyfsat även om vi var förvirrade och okunniga som icke-scouter. (y)

Galet mysig och rolig kväll med fint sällskap, Syster Sol, nykterhetstävling, rave och dans.

 
Skolavslutning.
Lindas löjligt söta, nya hundvalp & löjligt dålig bild från rave:t.
GALET fabulösa byxor jag lånade av mamma. SÅ underbara. Ska skaffa mig ett par egna snart! <3
 
 
Åh fyfa, fy FAN vad jag älskar rave. Jag är nu SJUKT peppad på att lära mig shuffla ordentligt, och har bestämt mig att jag ska kunna det inför NärCon i Juli, framförallt Dunderpatrullens spelning!
 
Idag hade vi avslutning, sjukt seg o tråkig, åkte hem o satt o deppa och var seriöst svinledsen pga kommer inte åka till Bråvalla Festivalen, men vid 8 åkte jag tillbaks till Varberg och där mötte jag upp Linda som jag gick till torget med och såg Syster Sol! Grym var hon.
Sen dök Julia, Emma, Carro, Cassandra och många andra av deras klasskompisar i 12NAA upp, och vi dansade tillsammans i rave:t. Eller var det ett rave? Jag vet inte. Men det var awesome iaf. Framåt det börjat bli mörkt, DJ's som står på scenen och gör sitt, en klump människor framför senen som hoppar och dansar loss.. uuunderbart.
 
Träffade även Isabelle, Isabella, Michaela, Hannes och Jacob som jag/vi var lite till och från. Träffade även Becca och Frida lite kort. (Klasskompisar) Supermysigt med tanke på att jag inte såg dem alls på skolavslutningen! Min vän Joel var också där, haha han blev jätteförvånad när jag kom fram o skrämde honom o hälsa. ~
 
MEN. Nu till det jag faktiskt tänkte skriva om... Min rädslan att hoppa i publiken på rave/konserter, och mini-rädslan att sticka upp handen och veva med. JA, jag tycker det är läskigt, obehagligt. Vad jag än gör som kan klassas som dans tycker jag att jag ser fördjävla ful, töntig och klumpig ut, jag är rädd för att sträcka på mig (hålla uppe armarna) för att riskera att tappa balansen och ramla, och jag är ju som sagt grymt klumpig, så jag känner mig bara precis så när jag hoppar.
DESSUTOM, resten av människorna som hoppar och vevar med armarna verkar inte ha någon koll eller kontroll ALLS på vad de gör med sina kroppar eller var de befinner sig. OJ, nu hoppade någon på min fot, OJ nu flög någon in imon, OH nu fick jag en vevande arm i ansiktet.. Ja, ni förstår. Jobbigt att JAG inte har någon kontroll över vad DE gör.
 
Detta är så grymt löjligt. För man känner sig bara ÄNNU mer utanför när man inte dansar, än vad man skulle gjort om man dansade, även om man dansar dåligt. När folk står i en ring och hoppar och har kul.. vågar jag inte ta mig in i den. Jag blir bara utknuffad igen, eller inte ens insläppt. Speciellt inte om jag inte känner personerna så bra. Kände mig fett jävla dum när jag stod där i den hoppande folkmassan och bara.. stod. Gungade lite fram och tillbaks. Men that was it. Detta hände ett par gånger..
 
Allt har med sällskapet att göra för mig. Jag är, tyvärr, en sån som anpassar sig något extremt efter de jag umgås med. Om personen är tystlåten, är jag själv ganska tyst. Är personen pratglad, pratar jag också. OSV.
 
JAG SKA ÖVERVINNA DENNA RÄDSLAN I SOMMAR! Jag ska lära mig att försöka INTE känna mig klumpig, skita i om andra tycker jag ser löjlig ut när jag hoppar upp och ner, och lära mig shuffla. Jag som har dålig koordination och motorik har svårt för att dansa och röra min kropp ordentligt över huvudtaget, skulle nog passa jävligt bra till att dansa shuffle. Jag kan inte röra mig mjukt så bra, rör mig mer ryckigt. Alltså, shuffleeelelelel! Har även många kompisar som kan, så jag kan lätt fråga och tvinga dem lära mig. ~
 
 
Sovtiiime! Imon ska jag upp runt 10, duscha, fixa mig, packa väskan och dra till Simon. Sen ska vi äta lunch på Sisi (Thaimat buffé.. omnomnom) och sen bär det av på Ö-hajk, scoutläger på en ö i 3 dagar! Wooh! Åker dit med Simon, Julia och Cassandra och kommer antagligen lära känna lite nytt folk c: Massa kul, förhoppningsvis! Godnatt på er, hoppas ni har haft en lika awesome torsdagskväll som jag! <3
 
 
Juste, är grymt kär i Generalens röst också. ~
 
 
 

Nu är jag fri. I två månader.

 
 
Jag är fri. Jag är fucking fri. ALLT på min lista med skolarbeten är BORTA. Klara. Gjorda. Överstökade. Jag är fri. FÖRSTÅR NI HUR BRA DET KÄNNS?! Jag kanske inte kan vara 100% asglad och ropa "I made it!" men jag kan åtminstone ropa "I made A FUCKING LOT" utan att överdriva, och vara stolt!

Ses om två månader.

När man är ensamma kan man ta sig friheten att både sitta i ett helt öppet fönster och dingla med benen, kasta pappersflygplan och vattenballonger, och gå runt i BH!
Såhär sa vi hejdå till vår fina Form och Engelska lärare Kristiina, som fått jobb i Stockholm och flyttar dit snart.
Sneakpeak på tavlan som jag ÄNLTIGEN blev klar med idag, samt ett sista hejdå innan jag gick.
 
Idag har jag varit ledig, men vart i skolan ändå! Måste nog vart den roligaste "bildlektionen" någonsin, hihi. Jag och Sevve började dagen med en sväng till både Netto, Ica och hem till henne, sen till Rosenfred, där vi spenderat hela dagen.
Vi har jobbat, gjort present till Kristiina, städat, fyllt och kastat vattenballonger(fruktansvärt roligt. Vatten fucking överallt, jag svär. Vi var helt genomblöta när plötsligt alla ballonger var slut. HAHAHA), vikt och kastat pappersflygplan, vart badass och suttit och dinglat med fötterna i fönstret, kollat på studenterna som åkt förbi på sina flak, lyssnat på musik, dansat, pratat en jäkla massa, ätit nödigt mycket godis och bara myst. Ja, det har sannerligen vart en superbra dag!
 
Nu ska jag sova. Imon är det skolavslutning! Tekniskt sett har jag haft sommarlov sen igår, men eftersom jag vart i skolan tycker jag inte det räknas förrän imon! c:
Jag vet inte riktigt vad som händer imon, men jag hoppas det blir bra. Avslutningen varar bara någon timma. Sen på kvällen så ska Syster Sol spela på torget, och det hade jag gärna gått på. Hoppas jag hittar nån frivillig människa att sällskapa! ~ (Tror jag skulle va med Julia, men är inte säker, så vågar inte hoppas för mycket ;-;)
 
Nu kan jag FAN sova med gott samvete! Och jag är glad! WOOOH! GODNATT!!!
 

Episka planer.

 
WAAAH JAG ÄR SÅ GLAAD!!!
 
Morgondagen kommer bli underbar. Jag och Sevve (klasskompis) hade planer på att köpa något snajsigt till vår Form/Engelska-lärare Kristiina, som slutar jobba på vår skola och flyttar till Stockholm snart. Galet tråkigt ;-; Men resten av klassen verkade inte speciellt engagerade i att samla ihop pengar och sådär direkt, så nu ska vi göra något eget istället!
 
Jag fick världens bästa idé, så jag skrev om den till Sevve, hon blev asglad och nu har vi planerat upp morgondagen så det kommer bli awesome. Vi ska köpa en kruka, iste och godis på Netto, gå till Rosenfred vid 9, jobba lite på våra arbeten, sen göra presenten till Kirstiina och, jag citerar; "Ja, aass nice!!! Och så kollar vi på bravest warriors och adventure time och drickee is te och lyssnar på dålig musik och jobbar!!! Fett mysigt!!!" hhuehuehue. ~<3
 
Sen skulle jag egentligen träffa Julia, Cassi och Emma, men jag har ingen aning hur länge jag kommer vara i Vbg. Tavlan och presenten ska iaf bli klara, det är morgondagens 2 "viktiga"!
 
Det var Episk Plan 1. Episk Plan 2 är att jag och Tove ska göra ALLT för att få sommarjobba på fritids nästa år. Vi kommer bli de bästa och mest legendariska fritidsfröknarna i Sveriges historia. Barnen kommer ALDRIG glömma sommaren 2014, HAHAHAHA. Så jäkla underbart.
 
Menmen. Nu ska jag skriva klart engelskan och sen sovaa! Och APPLÅDERA FÖR ATT JAG O SEVVE ÄR SÅ DUKTIGA OCH PLUGGAR, APPLÅDERA SÅ HÖGT ATT BÅDE HUNDER OCH KATTER YLAR. Och hoppas på att vi inte blir döva som Quasimodo! WOOOH!

Underbara 12ESA.

Körde lite lockigt idag.
 

Allt känns så jäkla bra just nu. Jag har TYP slutat skolan och har TYP sommarlov. Undervisningen är slut efter 12 imon, eftersom studenterna här i Vbg springer ut då. Men jag har inga lektioner innan 12, så imon är jag ledig! Och på torsdag har vi avslutning, som inte ens är obligatorisk. Trots detta ska jag till skolan imon och måla på min tavla, om jag har tur får jag sällskap av Sevve igen då hon också hade jobb kvar, och jag går självklart på avslutningen på torsdag.

 

Just nu sitter jag på en stenmur en bit från skolan. Jag har alltid massa intressanta tankar o konversationer som snurrar runt i mitt huvud när jag är ute och går, som jag så gärna vill skriva ner, men när jag väl får tid att skriva så är inspirationen borta. Så nu bara stannade jag och satte mig med datorn, och skriver!

Så när jag skrivit klart detta ska jag fortsätta min promenad till Rosenfred, där jag ska sitta en stund. Göra klart engelskan och måla lite på tavlan. Förhoppningsvis pissar jag inte ner mig på vägen.

 

Jag är så glad. De senaste dagarna har jättemånga varit jättetrevliga mot mig, och det gör mig så galet glad! Jag känner mig nästan omtyckt. Och det är väl något av det finaste man kan känna sig?

 

Jag är så jäkla glad att jag bytte skola. När jag gick i 12ESB i Fbg var varje dag hemsk, hade ångest och kände mig ful och jobbig. Ja alltså, extremt. Jag hängde mest med Miranda och Joel. Nu ska Joel börja om 1:an här på PS i Vbg (WOHO!!<3) och Miranda har hoppat av skolan och jobbar istället. Alltså, de jag umgicks med mest går inte kvar i 12ESB.

 

Dessutom, och framförallt, så är 12ESA (min nuvarande klass) sjukt underbar. Nu den senaste tiden har man verkligen märkt hur starka personligheter och olika åsikter varje person har, då det vart en del tjiv, haha. Men det är det som gör 12ESA speciella; de är MÄNNISKOR! 9B var inte alls så. Visserligen var jag pretty much en loner som bara hängde med min fina lilla grupp, så jag brydde mig inte så mycket om resten, men jag trivdes som fan med det.

 

Det finns bara EN i denna klassen som jag inte tycker om at all, och EN (annan) som jag stör mig på som fan emellanåt. Annars tycker jag alla i min klass verkar värda att lära känna och jag skulle mer än gärna kalla allihopa för mina vänner. Och det fortsätter jag att kämpa för!

 

Det är både kul och sorgligt att sluta nu. Min klass är som sagt himla fin, och eftersom jag bor i Fbg och inte Vbg är det inte säkert att jag träffar någon av dem under lovet. Jag vill himla gärna, men jag vet inte riktigt om jag vågar fråga om någon vill umgås, samt vad fan man ska göra när/om man väl gör det. Vi får se hur det blir.

 

Dock har jag extremt mycket planer för detta lovet, som jag skrev i något inlägg för ett tag sedan. Jobba och tjäna massa pengar, förhoppningsvis träna lite, pyssla en MASSA, och framförallt; UMGÅS och bygga ut min vänskapskrets! Ge mig ut och träffa nya människor. ÖPPEN FÖR ALLA FÖRSLAG!! Tvinga med främst Julia, Tove och Simon och göra konstiga saker. Träffa även "gamla" kompisar och "uppdatera" vänskapen. Tälta. Äventyra. ÅÅÅÅHHH!!!!

 

Nej, nu pissar jag nog snart ner mig. Det var nog inte så jättebra att dricka så mycket oboy (Serverades i matsalen omg) på lunchen, haha. Och ajg har suttit här alldeles för länge. HASTA LA VISTA FOR NOW!

 

 


Nationaldagen, konstutställning, brännboll, filminspelning.

 
 
 Nationaldagen.
Jag insåg just att jag adrig skrev om vad jag gjorde på Nationaldagen, så det gör jag nu! Som ni vet blev jag hembjuden till en gammal klasskompis från Fbg's gymnasieskola (när jag gick där), och var alltså hemma hos henne i hennes himla fina hus. Så det vad jag, Miranda (klasskompisen), Jesper (Mirandas pojke, träffade också honom lite när jag gick i Fbg), Rasmus (Mirandas collega. Han hette så va? o.o) och Daniel (kompis of mine). Även om jag och Daniel inte drack så blev det ett himla ståhej! Skitkul, verkligen. c: Tog tyvärr inga bilder på den fina församlingen, men vine:ade aktivt däremot. Vine är btw underbart, ni hittar mig som Emmie Jansson. ~
 
Konstutställning och Brännboll.
Idag har jag vart på konstutställning på Komedianten, "mammapappabarn". Skulpturerna var galet coola, resten var jag alldeles för trött för att uppmärksamma speciellt mycke. Efter det gick jag lite i stan med Isabelle och Isabella, hittade massa fina kläder jag inte kan köpa ;__;
Efter det hade vi idrott, en timma tidigare än vad vi annars brukar. Varför? Jo, brännboll med parallellklassen! Förutom att jag (som vanligt) gjorde bort mig som fan var det askul. Sista omgången, sista rundan, sista minuten, var det min tur att få iväg bollen. Missade de två första slagen. Förberädde mig för kast. Och däär for den iväääg! Men vänta.. vart? Ja, fan inte rakt fram iaf. Åh vänster den for. HAHAHAHAH, SÅ UNDERBART KUL. Sjukt pinsamt, men bringade iaf folket ett gott skratt och wtf-Emmie-moment. Man ska ju bjuda på sig själv har jag hört? ~
 
Filminspelning.
Tyvärr hann jag inte heller idag bli klar med min tavla i Bilden, eftersom jag fick åka hem till Fbg tidigare, då jag som tidigare skrivet skulle stå statist för en film som spelas in i Fbg just nu. Vi skulle börja 19, men satt där till 20 innan något hände. Så jag var ganska sur, eftersom jag då hade kunnat stanna en hel timma till i Vbg. Menmen. Det var lite jobbigt att spela in, med tanke på all närhet, men förhoppningsvis blev det bra. Vi blev klara på 3:e försöket, efter endast 2 omtagningar. Grymt eller?!
Jag får inte se resultatet förrän i november, då filmen har premiär. SÅ JÄKLA DÅLIIIGT D:
 
Scenen jag skulle va med i varade bara några sekunder. Huvudpersonen, vars flickvän blivit mördad, sitter på stranden och deppar, typ. Då ser han ett ungt par som "busar och är kära" längs vattnet, och blir påmind om sin flickvän. Aaaand that's it. Så det jag gjorde var alltså att jag låtsades vara en glad och nykär flickvän till min vän Daniel. Det var sjukt konstigt.
När regissören ville att vi skulle vara "busiga" blev jag lite orolig och frågade vad det innebar, och då han nämnde pussar blev jag helt typ LOL NOPE I'M OUTA HERE. Men som tur var slapp jag det. Hade inte gjort det i vilket fall som helst, men ja.
 
"Vad annars är busigt förutom pussar?" "Äsch jag vet inte, bit honom i örat eller nåt".
 
OH. MY. GOD. HAHAHHA. Ni skulle bara veta hur jag dog av skratt inombords när jag fick höra dessa orden från regissören. Bitas i öronen? Mitt ute på en strandpromenad? Well, that's special, isn't it.
 
 
MEEEN nu ska jag sova. Jag har skickat in Historian och är minst halvvägs på engelskan, som jag får skjuta upp ytterligare en dag. Blää Emmie, blää. Bara för den där jäkla sömnen. Oh well, nu har jag AS USUAL skrivit way too much. Godnatt!

Återförenade.

 Hihi, jag och Julia har börjat spela Tamagotchi igen. Oooh the Nostalgiaaa.
 
 
Oh, klockan är visst mycket. Typ.. jättemycket. Jag ska nog sova. Även om jag inte fått klart de skolarbeten jag tänkte få klart idag. Oh well, det blir hårt jobb imon! Först måla som fan i Bilden, få klart tavlan, antagligen jobba över lite, sen till stranden i Fbg för att vara med på en filmspelning (IIH SÅ NERVÖS SKDJAHAGISYD) och sen hem och göra klart engelskan och historian. Sen är jag fri! WOOOH!
 
Nu ska jag sova. Lär va helt död annars imon. Godnatt!

Penslar och färg everywhere

Min plats idag.
Pimped noodles. Sparklenoodles!
Smygfotade Sevve, hehehhuhhöh. Kunde inte bestämma mig för vilken som var bäst, så bara tog allihopa.
Vi fick godis av vår läraren. Yes indeed, jag kommer sakna henne ~
HAHAHAHHA, rawr.
Sevve sommarpimpade klockan. Blev massa fint!
 

Åh, idag har jag verkligen inte fått gjort mycket alls. Jag kom hem sent igår och la mig ännu senare, så för att få någon sömn över huvud taget gav jag mig själv sovmorgon idag. Gick upp 8 istället för 6 och masade mig igenom morgonen. Jag missuppfattade tiden lite, så jag missade tåget jag egentligen tänkt åka med, men då kom Stefan till undsättning, tjoho! Han körde mig hela vägen till Varberg samt köpte iste, kakor och nudlar till mig. ~

 

Idag hade jag tänkt bli klar med arbetet i Estetisk Kommunikation, Bild, men det gick inte så värst bra. Jag kom dit 2h senare än jag brukar och jobbade inte speciellt effektivt under dagen. Vid 15, då vi slutat och alla åkt hem, satt jag kvar som jag brukade. Dock hade jag sällskap av min klasskompis Severina och min Form/engelska-lärare Kristiina. Med prat, skratt och djupa konversationer försvann tiden ganska fort, och jag hann knappt ens komma halvvägs på tavlan. Inte bra. Får jobba på som fan på måndag, då har jag ju min allra sista Bildlektion för denna terminen!

 

Menmen, även om jag inte hann det jag planerat är jag glad. Det var jättemysigt med bra sällskap, kakor, iste och godis, när jag vanligtvis brukar vara ensam. Åh, ja, jag är massa glad! ~

 

 Nu sitter jag hos Simon och väntar på att han ska komma ut ur duschen. Vi har 11 månader idag! Det firar vi med chips och fanta. Oh yes. Haha, på vår 1-årsdag måste vi göra något annat än att bara sitta hemma. Så är'e bah!

 

 

NU SKA JAG ÄTA, HEJDÅ

Sur.

Så idag har jag vart och "provjobbat" på Hakaslätts Gårdschampinjoner i Ullared. Jag är suuur.
 
För det första är det söndag. Det är Nationaldag. En röd dag. Jag jobbade 4 timmar på en sån dag, men fick jag betalt? Nej. De som jobbar röda dagar brukar få mer betalt än på vanliga dagar, men fortfarande fick jag ingenting. Dessutom kom ingen och kollade mig ens en enda gång, om jag skötte mig, om jag var duktig osv. Varför skulle jag då vara där, obetald? Om jag provade för att se om jag gillade det kunde jag väl lika gärna få betalt. Jag skulle fått 200kr idag.
Det finns inte heller några bevis på att jag vart där och jobbat.
 
Om jag skulle börja jobba där skulle jag få 50kr timman. Är det bara jag som tycker det är lite underbetalt? Brukar man inte vanligtvis få iaf 60? Detta är mitt första riktiga jobb och jag kan inte så mycket, så jag kanske har fel.
 
Var på väg att ringa min "chef" och fråga henne om allt detta, men tror att jag får "sparken" då haha. Hon är tydligen ett riktigt as har jag fått höra. Jag får se om jag kommer dit igen helt enkelt. Jag har ju trots allt redan två andra jobb. De är lite jobbigare, men bättre betalt. Svamp-jobbet är fett chill men inte lika mycket pengar samt tråkigt och enformigt. Vi får se, helt enkelt!
 
Nu ska jag slappa lite och sedan hem till Miranda. Woopwoooop ~

HEJA

Svinfina bilder Julia i klassen la upp efter sista mattelektionen. Snodde dem utan skam, hohoho.
 

Men tjenare! Dagen började finfint med en skitstövel till busschafför och aningen försenad till första lektionen. Men det kan vi leva med! Idag hade vi sista mattelektionen, vilket bara innebar.. LEK! Först var det lite matte-kluringar som skulle lösas och sen var det kramkalas på golvet. Ni kanske lekt den där leken, när man är två eller flera lag som tävlar mot varandra och får varsin bunt med lappar där det står saker som "kind mot lår", "knä mot rygg", "näsa mot mage" osv. Då ska gruppen föra samman de kroppsdelar som står på lappen, sätta lappen emellan, och hålla den kvar där. De som får flest lappar att sitta vinner.
Okej, som tur var fanns det ingen lapp såsom rubriken, men visst fanns det "läppar", "rumpa" och "bröstkorg" med på lapparna. Det var i vilket fall massa kul och mitt lag vann, WOHO.
 
Sa även hejdå till fina My, min mattelärare, med en kram och ett brett leende. Nu har jag inte henne som lärare mer. Lite sorgligt ändå, hon är ju så go. Oh well.
 
Jag är så stolt över mig själv att jag klarar av såna här lekar utan problem nu. För några år sedan skulle jag inte klara av så mycket närhet och att folk tog i mig/rörde mig bara sådär. Nu är det bara kul. Ja, jag tycker till och med mer om lekar med närhet än lekar med avstånd! När man måste nudda varandra känns det lite mer "vänskapligt" och ja.. "nära", helt enkelt. Om det inte är slagsmål det vill säga. HAHA
 
På Historian såg vi på film, Good Will Hunting och åt glass. På Engelskan fick jag veta mitt betyg på Nationella Provet samt vad jag fick i slutbetyg. C på alltihopa, WOHO! Och det muntliga gick massa gånger bättre än jag trodde. Återigen, nöjd!
 
Hade som vanligt otur med tågen, men det är inte så intressant. Så när jag 1h senare än planerat kom hem drack jag Cappuccino och myste med kattfan, sen satte jag mig med nästsista skolarbetet. Känns alldeles jätteflummigt just nu, så får la se hur det ser ut imon när jag är lite piggare.
 
Imon är de flesta lediga, men inte jag, åh nej! Dock gör det mig inget. Jag ska "provjobba" som svampplockare i Ullared med Tove och två av hennes vänner. Suger att jag inte får något för det, menmen. Förhoppningsvis blir jag anställd. (Annars blir jag besviken att hon kallade dit mig på nationaldagen..)
 
På eftermiddagen är jag hembjuden till fina Miranda, en tjej jag gick i samma klass som de 3 månaderna jag gick gymnasium i Fbg. Ni skulle bara veta hur överraskad jag blev när hon messade mig och ville att jag skulle komma! Kan ni tänka er, att någon bjöd MIG?! Det händer inte ofta längre. (Ska skriva ett inlägg om detta väldigt snart.) Jag vet inte riktigt vad som ska hittas på, men förhoppningsvis blir det bra"
 
HOLY JESUS CHRIST VAD MYCKE DET BLEV DÅ, trodde det skulle bli ett kort inlägg. But LOL NOPE. Aja, jag ska ju trots allt upp tidigt imon, så nu blir det sova! Hoppas ni haft en massa fin dag! TAKE CARE NOW BYE BYE THEN.

Glad.

Jag är så grymt nöjd. Idag fick jag veta resultaten på lite prov.
 
Första; Svenska Nationella. C i Muntligt, B (!!!) i Läsförståelde och D i Skriftligt. Alltså, det sista är ju sjukt pinsamt, eftersom jag vanligtvis annars brukar glänsa som mest på det skriftliga. Menmen, det väger ju upp sig med B:et.
Andra; Naturkunskapsprovet förra veckan. Fick C. Precis vad jag ville ha! Känns galet bra. Speciellt med tanke på att det gick åt helvete för de flesta andra (många fick jättelågt resultat, vissa inte ens godkänt.. :'c). Jag fick bättre än många i min klass, som vanligtvis får bättre än mig. Score!
Tredje; Matte Nationella. Det sista provet i Matte ever gjorde jag förra veckan. Idag fick jag veta resultatet på hela provet(4 delar). D. Fu-cking. D!! Jag hade ju tänkt skita i provet, ville inte att det sista jag gjorde i Matten var ett F, men så fick jag D! Omg, ni förstår inte min lycka.
 
Så i Matte får jag D i slutbetyg och i Svenska får jag C detta året. Alltså, pallar jag inte göra den sista uppgiften i Svenska, för jag får ändå det betyg jag vill ha. Tjoho! Nu har jag bara Fördjupningsuppgift i Historia (nemas problemas) och Engelska bokrecension. Uh, det sista vill jag verkligen INTE göra. Är så dålig på att göra bra recensioner.
 
MENMEN, nu ska jag börja spåna lite i Historian. Tjolahopp!

2 färdiga skulpturer och brännboll!

I helgen så blev jag supersugen på att skaffa side-cut, så jag satte upp håret i nån slags wannabe-frisyr. Vart ganska nöjd.
 
Men tjenare! Klockan är redan mycket och fortfarande ligger jag vaken. (Som tur är har jag sovmorgon imon) Datorn laggar sönder. Ja, det är väl största anledningen till varför. Pga detta hinner jag inte göra allt jag tänkte innan jag ska sova, får la ett utbrott och slänger datorn ut genom fönstret snart. Och det vill vi ju inte ska hända.
 
 
Idag har jag som vanligt haft Bild, och idag är jag faktiskt nöjd med min insats! Finputsade på mosaik-skulpturen som jag blev klar med i fredags och gjorde klart min Bosch-skulptur. Är massa nöjd med den. Tar med mig kameran till skolan på fredag, så då får ni se bättre bilder än de jag lagt upp på Instagram/Vine/Gifyo! (För er som missat detta; så heter jag "emmiejansson" överallt).
 
Efter Bilden hade vi idrott, vilket idag betydde.. Brännboll! Hahah, idag av någon konstig anledning var alla helt vimsiga och knäppa, så det gick la sådär. Men extremt kul var det iaf, mest för att alla var så klantiga och ramlade överallt och på alla möjliga sätt. Och mitt lag vann, woho! (Även om det inte var tack vare mig, haha!)
 
HAHA, vet inte hur många gånger jag skrev "nöjd" i detta inlägg. Men ja, jag antar att det är en bra sak! Nuuuu ska jag sova. Gosnattkramar till er allihopa!

Grattis på 70-årsdagen mormor.

Åh, mormor är så söt när hon ler. ~

Så idag fylllde mormor 70! Det firade vi med att hämta upp henne från Tallgläntan och ta med henne hem till oss. Det kändes konstigt att ha henne hemma hos oss, eftersom hon de senaste åren bott på ålderdomshem. Men hon fick iaf se vårt nya hus, och det var kul.
 
Vi åt lite mat och tårta, sen fick hon öppna paket och så fick hon kort jag och Elise hade gjort. Och så sjöng vi. Hahah, både vi (jag, Elise, mamma, Stefan, Stefans mamma) och mormor själv. Så söt~ Efter det åkte jag, mamma och mormor en liten sväng till stranden, visade henne en lite annan sida av staden hon faktiskt bor i. Sen blev jag avsläppt vid strandbaden där jag mötte Becca och kollade på lite studenter, och sen promenerade jag hem!
 
Det var en definitivt mysig dag, men mormors födelsedag kunde ju verkligen inte placerats ut mer olämpligt, haha.. Det var nämligen Pride Festival i Göteborg (bara en timma bort) som jag därmed inte kunde gå på. Åh, jag ville så himla gärna gå. Träffa gamla vänner, nya vänner, Noah, vara med om en kul upplevelse och ha det roligt. Såå surt. Aja, antar att jag försöker komma nästan gång istället! ~

Rosenfredsfestivalen 2013 ~

"The hat of friendshit"
 

Wohoo! Massa bilder från Rosenfredsfestivalen! Det var massa mysigt. Kommer definitivt vela gå på det igen nästa år! 
 
Jag och Julia chillade runt, målade på en keps, kollade på bildelevernas (inklusive jag alltså) träskulpturer som blev himla fina, träffade klasskompisar, åt pizza och framåt kvällen var det lite spelningar på stora scenen. Över detta så var det jäkligt fint väder. Som sagt, mysigt!
 

Våra skulpturer.

En svart, en gul och en vit. Smalis, muskelknuttis och tjockis. Alla får vara med!
Och tillsist; min grupps arbete! Vi var 4 pers, därför delade vi upp så vi fick en sida var. Dessa är Alices och Sevves. ~
Sevves fabulösa insida av lådan. Föreställer Becca/Frida och hon själv, haha!
Min utsida! Hyfsat nöjd ändå. Kanske lite tråkig i jämförelse med de andra dock. Oh well.
Min fabulösa insida. High-five broooo!
Min sida igen och lite utan Michaelas. Här ser vi hur barnen uppskattar vår konst. Det var himlans poppis att göra på det här viset, då barnen som med sin livliga fantasi använde vår konst som klätterställning! Haha, lite kul faktiskt.
 

Så detta var vad vi gjorde under Estetveckan som var någon månad innan utställningen på Rosenfredsfestivalen! Gjorde klart min sida bara veckan innan, men det blev himla bra ändå. Är lite besviken på att det bara var jag och Sevve som målade gubbar på insidan dock (det var sagt att alla skulle göra det), menmen. Det blev awesome i vilket fall!
 
Uppgiften gick ut på att vi fick x antal playwood-skivor som vi skulle göra skulpturer med, inspirerade av 3 olika konstnärer. Min grupp fick Hundertwasser! 





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~