Follow my way

Lite dagens outfit.

Hallå där! Känner mig lite duktig just nu. Sitter faktiskt och pluggar. Åh ja, ni läste rätt. Eller, okej, jag har knappt börjat än, men jag sitter och läser i boken. Ska denna kväll påbörja min uppsats om De tre största Grekiska olympiska gudarna, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Kommer nog bli bra. ~
 
Oh juste, idag är det den 30:e september! Vilket innebär att det är precis en månad kvar till min födelsedag. Så nu i veckan ska jag börja skriva önskelista, höhö c: En tanke slog mig nyss.. Vad FAN ska jag göra på min födelsedag? Simon är i London och Julia på Gran Canaria.
Förra året var jag på konvent på min födelsedag. KultCon. Det var aaawesome. Men ja, detta året så är inte Kc på samma datum ;___; Så det gick ju inte.
 
Antar att jag bara kommer vara hemma. Menmen. Nu ska jag plugga, bye!

Musik & pyssel


Slappaste lördagen på länge,
helt klart. Idag har jag legat i sängen ända till 14, och bara myst o gosat med Vanilj^. Gick sedan upp o tog på mig mina mysiga, rosa mjukisbyxor o en pösig tröja och satte mig vid skrivbordet o pysslade lite. Där har jag suttit sedan dess. Har inte gjort så mycke, men jaja. Vad gör man annars när syster är hos pappa, mamma jobbar, pojke är på läger och kompisarna är upptagna?
 
Imorgon ska jag göra Historia. Ska. Måste. Behöver. Arbetet ska redovisas på onsdagen och jag har inte börjat, så jag hoppas att jag tar tag i det imorgon. För idag orkar jag verkligen inte. ._.
 
Menmen! Nu ska jag fortsätta med mitt pyssel o lyssna på Kent. Det är mysigt. Ha en fin lördagkväll! c:

Utan dina andetag

 
Hej hopp. Tänkte bara uppdatera lite snabbt med en fin låt som jag känner stämmer in extra på mig o en viss situation just nu och sådär. Huhuhu.
 
Nejmen, kom nyss hem från stan. Har vart o käkat pizza med Ida o Julia. Var så himla längesen jag träffade dessa två, sdhaugdyasdhg ;A; Mysigt va're, jappjapp. Innan det var jag hemma hos Simon o bakade bananmuffins. Myysigt.
 
Och nuuuu ska jag cykla hem till en klasskompis där lite andra klasskompisar befinner sig o så. Blir nog skitmys. Bye!

Sista Reko-slöjdslektionen

 
Hej folks! Förlåt att jag bloggat så dåligt det senaste. Men nu är jag tillbaks! Iaf för tillfället :3 Har bestämt mig för att låta bli att blogga när jag inte mår bra, för det blir ändå inga roliga inlägg då, såatt. ~
 
Dagen började fördjävligt. Hade så ont i magen så jag trodde jag skulle dö, kändes som jag skulle spy vilken sekund som helst. Men sen försvann det och jag kunde åka till skolan c: Matteprovet gick helt okej, ganska säker på att jag får minst E iaf! Sen hade vi håltimma ca 2 timmar, spenderades med att sitta o snacka med lite folk i cafét. Sen lunch, Och nu REKO-slöjd! Åh vad jag älskar att pyssla ~
 
Efter skolan ska jag träffa pojk o bara ta det lugnt, tror jag. Kanske läsa lite Grekisk Mytologi. Ska ju göra den dära uppsatsen nu i helgen, så kan la vara gött att börja lite smått.
 
MÄNMÄN. Nu ska jag slöjda! Bye ~

Förkyld

Upptäckte nyss att man kunde lägga in bilder från Instagram bara med ett litet knapptryck. Väldigt bra funktion måste jag säga, bra där blogg.se!
 
Godmorgoooon. Idag är det tisdag, och jag är inte så jättepepp på denna dagen direkt. Börjar snart, med Bild, vilket bara blir till att sitta o måla, och det är ju mysigt, men sen är det bara tråkiga lektioner. Svenska, matte, engelska & idrott. Svenska sitter vi bara o läser o Engelska ska vi ha läxprov, så det är la helt okej. Men matte och Idrott däremot. Uh, no ;___;
 
Efter skolan har jag inte heller något att se fram emot. Gå till bibblan o göra matte. Sitta dr hela eftermiddagen. Ska räkna igenom hela kapitlet vi har prov på igen, så jag är säker på allt. Iaf nivå 1.
 
Har btw blivit jätteförkyld nu. Näsan rinner 24/7 (Vilket är extra jävligt eftersom jag knappt kan snyta mig pga näspiercingen) och nyser gör jag också varannan minut. Menmen, har ju inte varit sjuk ännu detta året, så det var la dags nu.
Kände det igårkväll att jag inte mådde alls bra, så jag la mig så tidigt som halv tio. Var jävligt gött och jävligt gött nu att äntligen få sova de där 8 timmarna jag behöver, + lite till. Borde börja lägga mig 10 i fortsättningen.
 
Känner att detta inlägget verkligen blev extremt intressant asså. Mwhädfakdjhejskd.
 
Men nu ska jag väl plocka fram lite färger o sådär. Bye!

Pinnen med potatislim

Min fina gren som jag täljde på Bild-lektionen förra torsdagen. På bilden är den fortfarande färsk, och alltså väldigt mörk, men nu har den torkat och är nästintill vit. Ska sedan målas helt vit, bild kommer upp när det är gjort. Tycker faktiskt det är ganska intressant, att när grenen har torkat, så kan den hålla jättetunga saker. En av de där små grenarna kan hålla för typ 3 tunga väskor. Coolt va? c;
 
 
Tjännah! I skrivande stund sitter jag i min säng o lyssnar på musik. Visst blev ni lite förvånade där? Gör inte det alls ofta liksom.
Nejmen, det har varit en himla bra dag. Inte på långa vägar lika bra som jag hade hoppats, men den dög. Otroligt sorgligt att klassfesten i fredags inte gjorde så mycket för klassen som jag trodde den skulle göra. Alla var för påverkade för att komma ihåg vad som hände, lol </3 Menmen, vad gör man.
 
Hihihi, är väldigt glad just nu. Har nu beställt näästan allt jag behöver till min cosplay i december. Bara peruken, alltså det dyraste, kvar. Åh vad det ska bli kul, min första cosplay ~~
 
Menmen, nu ska jag väl.. göra nått. Borde räkna matte. Men det orkar jag inte. Har en stark känsla av att provet på torsdag kommer gå ganska så mycket.. typ, skit. Nejmen. Godkänt får jag iaf. Aja, bye!

Realistiska drömmar... eller?

 
De senaste veckorna har jag drömt extra mycket om just en sak: En egen lägenhet. Hur underbart skönt och kul det hade varit. Och helt ärligt, så är det enda som saknas pengar.
 
Det jag nu tänker beskriva är bilden av hur det skulle vara om jag flyttade hemifrån nu. Nu, eller om ett par månader. Typ på ett lov, då jag har mycket tid att fixa o flytta. Om jag hade fått precis som jag ville och önskade, så skulle det vara såhär.
 
För det första skulle lägenheten befinna sig på Herting, helst i samma lägenhet som min mamma o syster, och allra helst till och med i samma trappuppgång. Då skulle jag kunna äta kvällsmat med dom, och även komma på besök om jag kände mig för ensam, vilket jag vet att det nog kommer kännas i början.
 
Det spelar ingen roll ur ful lägenheten i sig är, så länge allt fungerar och den är fräsch. Och att det är någorlunda billigt att bo där. Min pappa (som är målarmästare med eget företag o shit) skulle lätt som en plätt kunna snygga till den med lite ny färg/tapeter på väggarna. Dessutom är jag väldigt kreativ och extremt intresserad av inredning, så jag vet att det skulle bli hur jävla fint som helst. (Skryt skryt, eller nå.)
 
Jag skulle bara behöva ett kök, ett badrum och ett vardagsrum. Jag behöver inte ens ha en diskmaskin. Skulle nog bara bli jobbigt, eftersom jag inte kommer behöva så väldans mycke "kökssaker" om man säger så, alltså tallrikar glas, bestick osv. Det är ju ändå bara jag som bor där.  Och jag skulle kunna tvätta mina kläder hos mamma. Hon skulle även kunna hjälpa mig med räkningar och sådant.
 
Vardagsrummet skulle jag dela av i två delar, med hjälp av en stor bokhylla i mitten av rummet. Ena delen sovrum, andra delen vardagsrum. Jag är van vid små utrymmen, så det skulle inte alls kännas trångt.
 
Tänk er, vad himla mysigt det skulle va, sen när jag fått ordning på allt. Jag skulle få lugn o ro att plugga, bjuda hem vem jag vill & när jag vill, folk skulle kunna sova hos mig om de inte ville sova hemma (har en del kompisar i den situationen), komma hem när jag vill, lyssna på vilken musik jag vill.. Ja, jag skulle ju kunna fortsätta i evigheter. Sen skulle jag även fixa mig en liten kise som skulle hålla mig sällskap.
 
Och ja, detta är i princip allt jag skulle behöva. Eftersom jag har skilda föräldrar och därmed två rum, så har jag en hel jävla del med möbler. Skulle inte bli några som helst problem på den fronten.
 
Det enda som saknas är ett bra betalt jobb som inte stör skolan alldeles för mycket och såklart självaste lägenheten!
 
 
Fast egentligen, så klarar jag mig så som jag lever i nuläget. Jag överlever. Visst, ibland vill jag bara bort, bort, bort, men ja.. Om vi ska vara helt realistiska, så är nog tyvärr denna drömmen ganska långt bort. Jag är ganska säker på att jag kommer flytta från Falkenberg när jag gått ut gymnasiet, men tills dess.. Så kommer jag nog bo såhär, varannan vecka hos mamma, varannan vecka hos pappa.
 
 
Men tänk såhär, hur många tonåringar drömmer inte om att flytta hemifrån?!

Time is ticking, honey

 
Imorse vaknade jag av att mamma kom o satte sig på sängen med en liten present. Egentligen skulle jag fått de i födelsedagspresent, men mamma kunde väl inte hålla sig, haha. Ett par jättefina tights och denna klockan^. Fast klockan fick jag mest för att min gamla älskade klocka har krånglat jättemycket det senaste och just nu är inne på lagning, och kanske inte ens går att laga ;_; Menmen, även om jag sa att jag inte ville ha någon annan klocka, så tycker jag att denna är skitfin ~
 
Tillbringade förmiddagen hemma med mamma. Var himla skönt att slippa Elise (min lillasyster) och bara va med min kära mor. Vid 17 cyklade jag hem till Simon, o ligger just nu o kollar på Ace Ventura. <3
 
Nu ska jag va lite äcklig här. Jag har fått en finne preciiiis bredvid piercinghålet i näsan. Fattar. Ni. Hur. Jävla. ONT. Det. Gör!?! Märkte att det började läcka från detta hål, och vätskan kom från självaste piercinghålet. Såg då att det var en finne där. Liksom, EUW. Och ont som satan gör det. Uffsch. <'3
 
Menmen, nu ska vi fortsätta filmtittandet. Är fördjävla trött och har ont i magen, så blir att sova efter det. Imon måste jag ta tag i historia-redovisningen om Grekisk Mytologi jag har till på fredag.. Uuuh. Aja. Natt!
 
 
Ps: Simon sitter o leker o skjuter med ett vapen han tillverkat av pantburkar o flaskor. Det är ganska underhållande.

Lysande!

Himla roliga finger-lampor jag fick hem idag. Ska dock skicka ett mail i klaga till säljaren, eftersom bara 2,5/6 funkade (Den vita är lite halvkass) och att det inte fans någon ring på en av dom.
 
Får bli ett litet natt-inlägg här! För ca 2 timmar sedan kom jag hem från en väldigt lyckad o himlans mysig klassfest. Hade faktiskt jättekul. SE, MAN KAN HA KUL UTAN ALKOHOL, KAMRATER. Stör mig enormt mycket på folk som på fullaste allvar tror att man inte kan det. Blä på er!
 
Nästa gång får det gärna hålla på lite längre dock, alla fick dra hem vid 12 eftersom han som vi var hos bråkade med sin flickvän, eller något sådant. Vet inte riktigt.
 
Menmen, fett nöjd är jag iaf! Ska bli skitkul på måndag o berätta för alla vad de gjorde och sa för knas. Hoppas även att folk inte glömt bort att vi snackat o så, skulle va extremt tragiskt D:
 
Men nu ska jag sova, godnatt på er!

It's raining tears

 
Regn, regn, regn. ÅH vad jag hatar regn. Det är fint att fota och mysigt att lyssna på om man är inne, men fan inte kul att vara ute i. Uffsch. :c
 
Förutom vädret så börjar dagen ganska bra. Sovmorgon till 11:50 ~ Låg o myste med kattfan till 9:30 innan jag gick upp, åt frukost, en klasskompis ringde o snackade lite, och nu har jag gjort mig klar o i ordning för två lektioner Estetisk Kommunikation - Teater & Dans. Hiho ~<3
 
Efter skolan kommer jag bara cykla direkt hem o duscha o göra mig fein. Sen ska jag iväg på klassfest! Ska flumma sönder totalt med min grymma energidricka, HÖHÖ. Nejmen, det ska nog bli himla kul, förhoppningsvis c: Hoppas bara man hittar dit!
 
Men nu ska jag la bädda sägen o sånt där. Bye! ~

Klantarsle. ~


Fett tråkiga bilder, ikno, menmen. Dagens outfit.
 
Godkväll goingar! Har varit en skitbra dag måste jag inleda inlägget med. Började 8 med matte, Svenska 10 och Bild 11:50. Jävligt soft skoldag. På matten repeterade jag lite inför nästa veckas prov, på svenskan satt vi bara o snacka (är klar med arbetet vi har just nu) och på Bilden kom Daniel från Fbgs museum och hade 2:a (av 3) lektionen med oss. Idag fick vi tälja! c: Gjorde en himlans vackert litet smyckesträd som ni kommer få se sen när det är målat ~
 
Efter skolan cyklade jag med Simon hem. Började göra ischoklad, men han förstörde det ;____; (Och med förstöra menar jag spilla all smält choklad/smör i kastrullen med kokande vatten. Fuck you :c) Sen följde jag med honom lite snabbt till hans farmor och hjälpte henne bära in lite utemöbler. Förutom att hon slapade mig på rumpan var hon himla söt, lol ~
Sen tillbaks igen och in på nästa bak-försök. Denna gången fick Simon inte hjälpa till så mycket, höhö. Blev ganska lyckade colakakor :3
 
Menmen, nu ska jag hoppa in i duschen! Imon har jag endast Estetisk Kommunikation 11:30-14:05, grymt underbart. Seriöst veckans roligaste lektion. WIHO. Menmen, natt!
 
 
Ps: Hahah, älska att jag glömde ta bort min feina väska från väggen innan jag fotade outfit-bilderna. ~

6mm: Done.

 
Yes! Nu är jag äntligen uppe i 6mm! c: Var igår när jag efter duchen skulle sätta i töjnngen igen, som den bara gled igenom och kom ner på den smalare, inre delen, som jag nådde mitt mål för denna gång.
Lite mer än en vecka har jag hållt på och försökt få igenom denna. (Och för er som tycker det låter som en överdrivet lång tid, JA, jag är väldigt försiktig med mina öron o vill helst slippa smärta helt.)
 
Men jag är inte klar riktigt än. Ska stanna på 6 ett tag nu, eftersom jag har en del töjningar som är i 6mm, men sen ska jag fortsätta till 7. Sen har jag nog nått mitt mål! :3
Egentligen tycker jag den storleken jag har nu är precis lagom, men eftersom 7 är ett av mina turnummer så fortsätter jag dit bara för skojs skull, höhö. ~
 
Just nu ligger jag och försöker att inte pissa ner mig innan jag skrivit klart inlägget och lyssnar på musik. (Tänkte att ni säkert gärna ville veta detta.) Väntar på att lilla Julia ska komma hem så vi kan leka C: Nä, nu kan jag fan inte hålla mig längre, (Och ja jag är väldigt tvungen att skriva klart inlägget innan jag kutar till toaletten.) Bye!
 
 
Ps: Bara jag som tycker självaste töjningen ser precis ut som dens tjocklek, en 6:a? Hahah. DET HAR NI INTE TÄNKT PÅ INNAN VAH.

Tiden har kommit, då jag erkänner att jag hade fel.



Hej hopp! Har ett litet erkännande att framföra denna morgon. Tror inte jag skrivit det på bloggen någon gång, men ni som känner mig IRL eller följer min Twitter vet vad jag tycker om bandet "Kent".
"Deras musik är för lugn för min smak", "Jag orkar aldrig lyssna klart på en låt för de är så långtråkiga" osv är saker som jag bl.a sagt om detta band. Jag har aldrig ogillat dom, men inte heller gillat dom.
 
Men nu har tiden kommit, då jag erkänner att jag hade fel. Har gått ungefär en vecka nu, och inte en dag längre utan att jag undrat om jag inte gått o blivit knäpp.
 
Jag har börjat lyssna på Kent, och jag gillar det.
 
Hoppas ingen av er där ute svimmade nu! Vissa av er kommer tycka jag är helt dum i bollen, och vissa kommer la tänka något i stil med "ÄNTLIGEN inser hon det".
 
Meeeen ja. Vet inte varför det var nödvändigt att skriva det här, men w/e. Nu vet ni, eller nåt ~
 
På något sätt så blir jag så inspirerad av deras musik, deras underbara texter, jag börjar fundera över livet o tänka på andra sätt. Numera lyssnar jag alltid på Kent när jag sitter o ritar/målar/skapar, för jag blir (som sagt) så himlans inspirerad, och liksom.. lycklig.
 
....Jo, jag har nog blivit knäpp ändå.

Vad vore jag utan dina andetag

Känns fett konstigt att lägga upp en sån är enorm bild på mig själv, menmen. HEJ JAG HETER EMMIE OCH JAG HADE EN ROSETT PÅ HUVUDET DENNA DAG.^
 
Dagen har varit himla himla himla bra. Orkar inte riktigt gå in på detaljer så mycket som jag hade tänkt tidigare idag, menmeeen. Idrotten idag var faktiskt rolig, hör o häpna! Vi fick prova på gymmet halva tiden och spela badminton andra halvan. Åh vad jag älskar badminton alltså, så himla kul! Gymmet var faktiskt också kul, även om jag är så klen. ~
 
Efter skolan, som slutade 14:15, kom jag inte längre än till Falkhallen, och där spenderades hela eftermiddagen med Joel, Max o Miranda. Och ja, jag har faktiskt bestämt mig för att börja skriva namn här på bloggen, eftersom att jag kanskekanskekanske tänker börja låta även Falkenbergare läsa den. Har inte velat det innan, men tänkte att äsch, det kan väl inte skada med lite mer läsare liksom! ~
 
Men ja, där satt vi till 18. Hahah, ja. Vi är lite sådär smått knäppa. Sitta utanför skolan i regn o kyla o bara snacka, flumma o ha kul. Men det var mysigt som fan ändå ~
 
Wellwell, nu ska jag pilla lite till med en kompis blogg, sen lite Adventure Time o sen sova. Natt!

Bloggkodande, Himym & A.T-tittande måndag

 
Tjeeeenare. Sorry för att jag inte bloggat idag :c Har inte riktigt kommit på vad jag ska skriva. Menmen, just nu ligger jag här i min mysiga säng, kollar på Adventure Time och käkar kinapuffar.
Har varit en himla bra dag! Har bl.a hjälpt en klasskompis med hennes blogg (denna och en annan kompis blogg får ni se när de är klara!) och vart hos Simon. Gjorde varma mackor och kollade på HIMYM och A.T. Myysigt ~
 
Imon är det tisdag, och förutom elgitarr 16:30 så innebär det denna gång inget speciellt. Tror helt enkelt att jag för en gångs skull bara ska cykla hem o pyssla med lite grejer. Sy klart ett par handledsvärmare jag började på i REKO-slöjden (som vi kommer ha 3 torsdagar istället för Bild) förra veckan, rita, och om jag orkar, måla lite. Får la se hur mycket jag hinner helt enkelt.
 
Menmen, nu ska jag fortsätta mitt A.T-tittande. Natt på er!

Min kära vän


 
"  Tänk på dom stunder vi har haft
Du och jag vi var i trans
Men alla skratten dom dog ut
Varför då? Varför är det slut?  "

Vill du börja töja örat?

Jag är inget proffs, men tänker ändå göra ett litet inlägg om hur jag gjorde när jag töjde mina öron, eftersom så många har frågat. :3
 
Började med att beställa en massa olika s.k "CBR-ringar" och även lite "spiral"-töjningar från Crazy-factory.com. Många har olika åsikter om den hemsidan, men själv tycker jag att den är väldigt bra!
 
Varför jag valde att börja töja med CBR-ringar är helt enkelt av den simpla anledningen att jag inte tycker jättesmå töjningar är snygga. Men det är såklart en smaksak. Det enda jag råder er till att inte göra är att börja töja med stavar (Klicka HÄR för bild) Jag minns inte varför (lol), men i vilket fall så har jag för mig är det inte bästa sättet direkt.
 
Nu när du har de smycken du behöver, är det bara att börja!
 
 
* Ta hål i örat, såklart. Det ska vara helt läkt och inte göra ont på något sätt när du börjar töja.
 
* Börja med den minsta töjningen du har, som i mitt fall var en cbr-ring på 1,6 mm. Det är bara litet större än ett vanligt örhänge. Jag är väldigt försiktig med min kropp o tog så små steg som det bara var möjligt, även för att lida så lite som möjligt.
 
* Vänta ett minst en vecka. Helst två. Stresstöjning är inte bra för örat. Man säger att man ska töja 1mm per månad, det är ett superbra tempo! Men eftersom jag i början inte tog ens en hel mm per gång så väntade jag inte mer än 2 veckor innan jag körde på nästa. Om örat gör ont när det har gått två veckor, vänta ännu mer. Det måste vara helt läkt o alltså inte göra ont innan du fortsätter töja!
 
Och sen är det bara att fortsätta! Som sagt, snälla, töj inte mer än 1mm per gång. Det är många som gör för stora hopp, och det är inte alltid det slutar speciellt bra för dessa. Risker är bl.a att örat spricker, vilket gör himla ont. Material är också en väldigt viktig sak, vilket jag inte vet så mycket om, men det jag har använt har i vilket fall gått bra.
 
- Fortsätt inte töja förrens det är helt läkt.
- Töj i duschen, då örat är varmt o mjukt. Lättare att få igenom då! Annars är det bara att göra örat blött (gärna med något bakteriedödande medel som är bra till piercinghål) så glider det lättare igenom.
- När du börjar töja med spiral, tänk på att det tar ett tag innan töjningen är helt igenom. För mig brukar det ta lite mer än en vecka, och då brukar jag bara blöta ner örsnibben i koksalt och sakta trycka den längre in.
- Sluta trycka när det gör ont. (Viktigt!)
- Om du töjer mer än 10 mm dras troligtvis inte hålet ihop sig igen.
- Kulan till crb-ringar kan ibland vara ganska svår att få av/på, men det går! Om du inte får på den så är det ingen större fara, förhoppningsvis glider inte ringen av. Om den gör det vet du att du kan fortsätta töja uppåt, för isf så är hålet för stort ;3
- Precis som med vilken piercing som helst, håll hygienen! Rengöring är superviktigt!
 
 
 
Extremt långt inlägg, men jag hoppas att ni som ska börja töja örat är nöjda med det! Kom ihåg nu att ni måste vara försiktiga med era öron. Är det något mer ni undrar är det bara att slänga in en kommentar! :3

6, 6, 4



Mina favo-töjningar.
 
Tänkte bara uppdatera lite snabbt innan jag drar iväg på Crux! Har vart en jättebra eftermiddag, Teaterlektionen idag på Estetisk Kommunikation var skitkul, punkt. Jag och tre andra fick sätta ihop en liten scen (Minns inte vad han sa att det hette D:) med temat "Familjedrama". Tyckte det blev himla bra ändå, höh c:
 
Men nu ska jag väl bege mig. Ha en trevlig fredagskväll allihopa!
 
Ps: Mitt hår är asmjukt o lent. Ville bara säga det. Hejdå. ~

Det är insidan som räknas



Hej! Här får ni ett par bilder på mina små-fula innetofflor jag köpte i skoaffären utanför Gekås. Veckan innan jag skulle dit, då jag i ett par dagar trippat runt på tå i min stuga (får väldigt ofta besök av spindlar o kryp så vågar knappt gå på golvet (så jag klättrar på möbler istället. Faktiskt.)(Parantes i en parantes i en parantes!))) så tänkte jag "Näe, det spelar ingen roll hur jävla fula de är, jag ska fan köpa innetofflor" och ja, så blev det! Blev mina för 69 kr. Värt. De är assköna (Dära Och nu slipper jag trampa på eventuellt äckelpäckel! Skiiiitbra.
 
Nu ska jag gå o käka lite pankakor, innan ajg beger mig ut i regnet igen tillbaks till skolan. Estetisk kommunikation 11:45 -> 14.10 ftw. <3 Bye!

Dagarna flyger förbi



Fy fan vad snabbt denna dagen gick. Började 9:15 (trodde vi började 8:50, vilket jag fick reda på att vi inte gjorde väl på väg till skolan, så för en gångs skull slapp jag cykla som en dåre) med matte, sen lunch till 11:50 och då var det Bild, klippte ut små rutor med färg jag målade förra lektionen o klistrade på ett papper, väldigt svårt och ansträngande, lovar. Nejmen. Sen skissade jag upp nästa bild jag ska göra. Längtar tills jag får börja använda färgerna på måndag. Hihihi.
 
Sen var skoldagen slut. Stack hem o satte mig vid datorn, satt där en stund o drömde om framtiden, drömmarna om den egna lilla lägenheten, satt o kollade på lägenheter (vilket gav mig ännu mer längtan.. väldigt dumt gjort.) och sen åkte vattenfärgerna fram. Fick ett jätte-sug på att måla, och eftersom vattenfärger är de enda jag har, fick det duga.
Färglagde en gammal bild och gjorde en ny, utan att skissa. Tyckte det blev ganska bra ändå. Om ni vill se kan jag lägga upp bilder imon c:
 
Men nu borde jag väl sova, har ju inte sovmorgon imon ;___; Så då börjar jag 8. Förlåt för ett aningen skittråkigt inlägg. Även om jag låter sur eller nåt, så är jag asglad! Gosnatt ~

Bra onsdag.



Goderkväller! Skulle just lägga mig o sova, då jag kom på att jag har fan inte bloggat idag! Så tänkte bara lägga upp dessa två skitsnygga gifs och en kort liten sammanfattning om dagen innan jag släcker för dagen!
 
Ja, idag var det orientering kl 9:15 på morgonen, galet gött med sovmorgon även idag alltså. Tog endast en timma att bli klar, och hela banan var myyycket enklare än vad jag trodde den skulle va. Cyklade hem o duschade^. Tog det lugnt. Sen började jag igen 13:30 med underbara Form, och sen slutade jag! Hann skära ut alla små glasrutor jag behöver till mitt lilla glasfat c: Måste erkänna att jag är grym på att skära i glas, höhö. Bild kommer upp när det är klart! ~
 
Efter skolan kom Pojke^ (BRYR MIG INTE OM ATT DU TYCKER DET ÄR TÖNTIGT ATT JAG SKRIVER SÅ.) hem till mig, gick en sväng till netto, o hem igen. Bara pratade o var flummiga. Mysigt värre ~
 
Men nu ska jag väl sova. Har sovmorgon även imon, till 8:50, asdjhaudsgjha, så underbart. Börjar ju i vanliga fall 8 varje dag, så är extremt tacksam för de få sovmorgonar jag får. Menmen, gosnatt på er!

Ny hårfärg!


Är så sjukt jävla nöjd, säger jag bara. Älskar det. Och det gör bara det hela tusen gånger bättre att folk säger att det är fint. Hela gårdagen var det kompisar och framför allt klasskompisar (som jag skrev igår) som kommenterade hur snyggt det var, vilket gjorde mig galet glad. I min gamla klass var det ingen som brydde sig. Alla såg det, men ingen sa något.
 
Just nu ligger jag o slappar o lyssnar på bra musik. Idag har jag som skrivet vart på teckningsutställning i Laholm med alla Bild:are, helt okej faktiskt! Började 9:15 o slutade lite efter ett, skitgött.
Teckningarna o målningarna var intressande o väldigt inspirerande, så kanske sätter mig ner o kladdar lite sen ikväll.
 
Men nu ska jag väl sätta mig o plonka lite på elgitarren innan jag sticker iväg till Musikskolan, bye!

Stars in black and white




 
En snabb uppdatering om dagens outfit, som jag förövrigt är väldigt nöjd med, samt en liten sneak-peak på nya hårfärgen. Eftersom jag har gjort bildernas färger svagare än vad de egentligen är så är de inte rättvisa alls mot just håret, så vad det egentligen är för färg får ni se ikväll! Nu ska jag iväg med alla Bild:are på teckningsuställning i Laholm. Bye!

Skitbra hittills

Hade lite svårt att bestämma mig för vilken jag skulle välja, men bestämde mig tillslut för den till höger. Tyckte det blev himla fint! Ni som inte minns hur det såg ut innan, HÄR är en före-bild och HÄR är en efter-bild c:
 
Den senaste tiden har jag blivit helt förälskad i bilder som dessa, framförallt den vänstra. Har numera en hel mapp fullproppad med rymd/stjärn-bilder som bara väntar på att få kommas till användning. Så himlahimla vackert är det. ~
 
Just nu sitter jag o har engelska, har redan gjort läxan så nu kan jag ta det lugnt en stund. Har hittils varit en skitbra dag, kom upp lite sent men hann ändå, är asnöjd med håret, så även outfiten (för en gångs skull), fick skjuts till skolan, hade en lyckad lektion i matte då jag hann göra alla tal jag skulle och till och med fick sitta o vänta en kvart, sen bort till Musikskolan på sånglektion.. Fick sjunga för min sånglärare för första gången, gick la sådär och svettades som ett as, men ja, det gick. Första gången på ÅR jag sjunger inför någon. Därav värmen.
 
Sen skulle vi fotograferas. Vetefan hur jag blev, menmen. Har aldrig tidigare blivit nöjd med ett skolfoto, så nu hoppas jag som fan på att det blev bra! Tog även enskilt foto, vilket var en lite ny upplevelse. Man fick stå (Ja, stå. Inte sitta.) framför en duk o typ "posa" hur man ville. Stå lite snett med kroppen bort från kameran, med armen på höften, huvudet riktad mot kameran, och lutandes på vänstra benet, typ. Blev inte så värst bra. Men det duger!
 
Sen vart de lunch. Faktiskt ganska äcklig mat. Har fått en del positiva kommentarer om mitt hår idag, och två tjejer som jag inte snackat alls med ännu kommenterade det också och tyckte det var skitfint och att det passade mig. Fan vad glad jag blev ;u;
 
Menmen, nu ska jag la göra glosorna en gång till, sen har vi Bild och skoldagen avslutas sedan med Engelska. Vetefan vad jag ska göra efter det, men det ordnar sig nog c:
Är ju himla fint väder idag, så kanske skulle kunna ta ut min fula herrbetjänt jag gjorde i träslöjden förra året på balkongen o måla den. Ja, det låter bra! Bye ~
 
 
(Blev ett ganska långt inlägg, men så blir det när man inte bloggat på ett tag! Men nu är jag tillbaks ~)

Lite skor, bara



"Hittade" lite skor innan när jag fixade om garderoben, från det varma längst ut/upp, till längst in/ner. Nu är höstern här och den välkomnas med varma kläder och skor! Om jag ska va ärlig, så är det enda som gör att jag "hatar" hösten regnet. Detta jävla regn, som jag också hatar av endast en anledning: Det gör mitt hår frissigt/fluffigt/vågigt/whatever. Icke-fint helt enkelt.

Menmen, ja. Detta är alltså alla skor jag äger! (Borträknat mina fula foppatofflor jag har hos pappa och mina lika fula innetofflor jag köpte på Gekås igår) Och av dessa så använder jag "endast" 6 av dom. Nu när de kalla tiderna börjat komma används dock bara två par. Snacka om att bara stå o ta plats i garderoben D:
 
Var alltså på Gekås igår, och vad jag köpte där får ni la se i veckan. Förutom kläderna, de får ni se lite då o då i Dagens Outfit! Har även färgat håret idag. Kommer förhoppningsvis upp bild imon. ~
 
Men nu tänkte jag sova. Är skolfoto imon så bör la se pigg o gla' ut. Gnatt på er!

Håltimma



Ligger just nu hemma i sängen, busar med min katt och äter kinapuffar. Ska nu ta o göra lite nudlar innan jag sticker tillbak till skolan för ett par timmar Estetisk Kommunikation, veckans roligaste lekion c:
 
Efter Historian idag var jag hos SYV:en o pratade med henne, bestämde att vi skulle försöka få kontakt med ett par skolor o se om de har några lediga platser, och om det gör det, så kommer jag göra studiebesök. Ska nog bli kul ^^
Kommer dock bara byta skola om jag verkligen känner att jag tycker om den skolan mer än där jag är nu och tror jag kommer trivas där i tre år.
 
Nu: Nudlar!

Hypnogaja - Lullaby


Skit



Förlåt kära läsare för att jag inte bloggat idag och inte bloggade alls igår, mår inte bäst just nu, så sparar bloggandet till lite roligare inlägg! Bye~

Funderingar



Var en läsare som frågade om jag kunde lägga upp bilder på "skolväskor" i förra bloggen, vilket jag hade total-glömt, så här får ni ett litet tips: Kolla in hottopic.com!
 
Sitter just nu o lyssnar på musik och ska snart göra lite engelska. Min första läxa! Och det är bara lite glosor. Väldigt skönt, faktiskt ~
 
Uh, har återigen kommit in på tankarna att vilja byta skola. Står verkligen inte ut med att få höra hur himla kul mina andra kompisar har på sina nya skolor, och så kommer jag där och typ bara "Min skola suger :))".
Har nyss mailat våran SYV och hoppas hon svarar så snart som möjligt.
Så galet typiskt att jag slängde alla papper jag hade förra veckan om olika Gymnasium :c Men ja, det ska nog gå bra.
 
Egentligen tänkte jag stanna på denna skolan o hoppas att 3 år skulle gå snabbt, men efter att ha pratat med en kompis (som själv bytte linje första året) som övertalade mig en del saker, så tänker jag ge det en chans. Göra ett par studiebesök. Utanför Falkenberg. Är så galet trött på folket här. Visst kommer jag få pendla, men om jag verkligen trivs, så är det totalt värt det.
 
Men nu ska jag väl ta o göra de där glosorna. Bye!

Matte-morgon-måndag

 
Hej här får ni en ful bild från ett hörn av mitt rum där det står en fläkt. Som jag btw nog kan plocka undan när jag kommer hem, med tanke på hur äckligt kallt det var i natt.
 
Godmorgon! Trött som fan sitter jag o väntar på att veckans första mattelektion ska börja. Äckligt att ha matte det första man gör på en måndagsmorgon. Sen har jag hål i 3 timmar. Ska ut på lite äventur. Hoppas det går bra!
 
Men nu ska jag la bege mig uppåt. *Sa hon precis som hon fick en mapp smälld i huvudet. Åh vilken snäll gammal klasskompis jag har :D* Bye ~

Tankspridd söndag

Mycket vacker bild, måste jag säga. Oh Ida, y u so sexy ~
 
Godkväll. Ligger här med min älskade MacBook Pro o lyssnar på musik. Har just gosat ner mig i sängen efter att äntligen ha städat o grejat klart på rummet. Det har varit en väldigt tankspridd dag. Efter att Felicia berättat hur mycket hon saknar tiden i början av detta året, insåg jag också helt plötsligt att jag också saknar den tiden som fan. Allt var så bra och annorlunda då. Jag var så glad.
 
Men nu ska jag väl sova. Imon är det måndag, "vilket bl.a innebär sånglektion på håltimman" tänkte jag skriva, men kom på att det blev inställt ;__; Så ska istället göra lite andra saker. Imon är även första dagen jag är här hos pappa när skolan börjat, så får se hur min morgon slutar imon med buss o shit. Gnatt på er!

Adventure Time

 
GOD EFTERMIDDAG. Sitter just nu med Julia och tittar på Adventure Time C: Ida och Felicia stack för ett tag sedan, var en mycket trevlig övernattning ~
 
Tja, idag (När det slutat regna och Julia farit hem) ska jag väl inte göra mer än att duscha, städa och försöka föra över den sista och viktigaste mappen till den nya datorn, som jag btw sitter vid nu. Totalt underbar ~
 
Men nu ska vi fortsätta vårat A.T-tittande. Starkt rekommenderad serie för flummiga människor som gillar tecknat! Höh ~ Bye!
 
Ps; Här har ni en bra låt från serien. x3

Tralala lilla molntuss

Blä, är galet trött just nu. Ska snart bege mig hemåt o fixa i ordning mig o packa o sisådär, inatt ska nämligen Julia, Ida o Felicia sova över hos mig, kommer bli ytterst trevligt ~
Ska även vara hos pappa denna veckan, vilket kommer kännas jättekonstigt, eftersom jag varit hos mamma i snart en månad nu, typ. Menmen!
 
NEPP, nu måste jag verkligen resa mig upp. Kan inte sitta i denna soffan hela dagen. Skulle egentligen åkt 13, men somnade, så den nya tiden blev 16.. Helt plötsligt är klockan 16:50. Aja, bye! ~

Att fota månen.

Var fanimej inte lika enkelt som jag trodde. Fick fixa en hel del inställningar som jag inte visste hur man gjorde innan jag fick mitt slutgiltiga resultat. Är absolut inte sista gången jag fotar månen, har en hel jävla del att lära mig.
 
Läs o fasa, men jag har faktiskt endast kört på Auto-inställning utan blixt. Jag vet, jag vet. </3 Men nu minsann är det ändring på den! Idag har jag lärt mig hur man ändrar bländare och slutartid, och lite mer, men detta är de som jag är mest stolt över c:
 
Och nu- bilderna jag tog! De är i ordning efter de togs, och som ni ser så är det en del skillnad c:
 
Såhär såg den första ut, fotad med Auto. Inte speciellt imponerande.
Fortfarande inte speciellt bra, men extremt kol arr man ser månens avbild sådär bredvid. Visste inte om att det kunde bli så c:



 
Såhär blev det! Vetefan varför den ena blev blå o den andra grå, men det blev coolt så jag klagar icke c: Tur att jag hade Simon som hjälp att googla fram informationen, gick mycket snabbare tack vare honom ^^
 
Nu ska jag och Simon kolla på film, sover nämligen här inatt, så ja. Gnatt!





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~