MAGNUS FUCKING BETNÉR

Tänkte ta lite bilder på mitt rum nu i helgen, så ni får se hur det blev! Tills dess; här får ni en liten sneakpeak på min gosedjurssamling. HAHAHA.
 

Just nu sitter jag och Alice, en klasskompis, i skolans café och väntar på att tiden ska gå. Typ. Vi ska snart ner till nån par, där MAGNUS BETNÉR ska ha stand up. FATTA VAD AWESOME?!?! ATT SE HAN IRL!??! JADHSIDAKJDAS. Fri entré dessutom. Skulle egentligen till Gekås med mamma och syster, men det får vänta!
 
Dagen startade bra med go sovmorgon och sådär. Gick upp 9, chillade, ringde mitt blivande sommarjobb osv. Det visade sig att det blivit en missuppfattning, så när jag ringde blev hon förvånad eftersom hon trodde jag tackat nej. Jag blir ledsen för att jag utan vetskap förlorat mitt jobb, men bara några minuter senare har jag tillbkas det igen, haha! Vi fick sitta o leta efter något annat till mig, men då mindes hon att det var någon som tackat nej till samma jobb som jag fått från början, så jag fick den platsen istället. <3
 
Den muntliga gruppredovisningen i Historia blev braa och uppsatsen också. Naturkunskapen var kul och vi slutade tidigare.
 
MEN NU DRAR VI TYDLIGEN HÅHÅ HEJDÅ
 

Sista matteprovet i hela mitt liv AVKLARAT

 
Såhär glad är jag just nu.
 
Igår gjorde jag Naturkunskapsprovet och det kändes bra. Sovmorgon och sluta tidigare idag. Gjorde Nationellt Prov i Matte, Muntligt, och förhoppningsvis det sista jag gör i hela mitt liv. Idag har jag jobbat på Historia - Fördjupningsuppsats 2, som ska redovisas & skickas in imon. Den är snart klar och jag är nöjd.
 
Just nu ligger jag i min mysiga säng, lyssnar på asbra musik och chattar med fina Simon och bajsiga Noah. Noah och jag borde inte få chatta när vi är trötta, haha. Aja, vi har iaf lärt oss att tjejbajs luktar blomma (man kan höra dem också, de pratar, blombajsen) och det är la bra.
 
Imon har jag fet sovmorgon (13:10) och efter redovisning på Historia och "Sex, Lust & Relationer" i Naturkunskap (extremt roligt) slutar jag och drar till Gekås med mamma och syster. Ska bara typ köpa trosor och sånt nödvändigt, sen ska jag beställa en asfin ryggsäck från Yesstyle istället för de pengarna.
 
Ååh, jag är så glad! Ska försöka få gjort de sista skolarbetena (3 kvar) i helgen så jag kan njuta av de sista dagarna i skolan sedan.
 
Jag är så äckligt jävla cp-pepp på sommarlov. Ska bli så fruktansvärt underart! ÅH! Nu ska jag sova! GODNATT ALLA FINA (Alltså, helt enkelt GODNATT ALLA!)

3/7 sista skolarbeten överstökade

1. Nuvarande bild-projekt. 2. Monday means lockigt hår, no makeup & målarkläder. 3. FÖLJ MIG PÅ VINE BITCHES! 4. Mamma gjorde mjukglass som såg ut som keso. 5. Råplugg och cappuchino. 6. Matteplugg. 7. Varberg är fint.

Nu ska en hyfsat nöjd Emmie sova. Idag började jag 12:50, skrev naturkunskap-provet som jag pluggat på så intensivt (Tåget var försenat så fick seriöst springa hela vägen till skolan, fattafattafatta), och slutade vi 15. Enda lektionen. Tog en promenad genom Varberg och tåget hem 15:50. Provade ta bussen till slätten/hjortsberg, blev ett litet äventyr. Packade min skit o åkte till pappa. Har nu suttit och inte gjort mycket samtidigt som jag pluggat lite matte och druckit cappuchino. Ja, jag har nog skaffat mig ett nytt beroende. Inte bra Emmie, inte bra.
 
Imon har jag Nationellt prov i Matte, muntligt. Dock fick jag bästa tiden (under mattelektion, så missar inget) och bästa gruppen, så förhoppningsvis ska det överlevas.
 
Jag har lyssnat massa på Ailucrash idag. Får massa jobbiga minnen från förra sommaren då jag var som deppigast. Synd på så bra musik. Oh well, godnatt!

En vanlig fredag.

Lite bilder som togs förra fredagen. Varje fredag har vi Estetisk Kommunikation 12:30-15:00, men jag brukar vara där vid 9 och ibland stanna ett par timmar. I fredags stannade jag till 20. Första gången jag stannat så länge i skolan, haha. Men fick iaf en del gjort!
 
 
Varning, svintråkigt inlägg om skolarbeten incoming, derp
 
Nu är det måndag, jag sitter osminkad, lockigt hår, iklädd mina målarkläder i Bildsalen och dricker iste. Jobbar på mitt senaste arbete. Drömmer mig bort hur underbart det kommer vara när alla prov och uppsatser är klara.
 
Imon har jag Naturkunskapsprov, och det är helt INSANE så mycket det är jag ska kunna. Skulle börjat i lördags, men Simon kom på besök och det slutade med att han sov över. Det var supermysigt, men nu i efterhand ångrar jag supermycket att jag inte pluggade som jag planerat. Nu har jag bara idag kvar att lära in alla 53 sidor. Fatta paniken.. och ångesten.. och ja.. jfhbasdoa. Vill tillfälligt dö.
 
Imon ska jag plugga infor Muntliga Nationella i Matte, Sannolikhet. Hyfsat lätt kapitel iaf, behöver bara friska upp minnet. Ska även göra nästan halva fördjupningsuppsatsen i Historia, andra hälften nästa dag och så ska det redovisas på den tredje. När detta är klart, då är jag fri. Ja, iaf en dag. Jag ska till Gekås med mamma och syster, köpa lite sommarkläder. Det behövs!
 
Menmen, nu ska jag dra mig ner till Ps och ha idrott. Tror vi ska va utomhus. Uh. Vill hellre gymma. Får la se vad som händer. Jag hade ju även idag sett fram emot att simma, men nope. Aja. Bye.

Vad vore jag utan dina andetag

 
Ja juste, det var ju morsdag igår. Vi firade det inte speciellt mycket (*skäms*), men visst fick vår kära mor presenter ändå! I fredags knåpade jag ihop en tavla som jag gjorde klart idag, och syrran hade cyklat och köpt blommor och dyr, god choklad.
 
 
 
Följande text är riktad till min mor. Inget ni övriga läsare behöver läsa, om ni inte vill.
 
 
Just det här med morsdag inspirerade mig lite till att skriva detta inlägget. Såg någon på fb som klagade på morsdag, varför man ska vara extra snäll mot sin mamma just idag, varför inte alla dagar på året, osv. Men om man är "extra snäll" varje dag, så är det ju inget extra? Då försvinner ju det speciella.
 
Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag inte föddes som dotter till just den mamma jag har. En så extremt klok, omtänksam, snäll och vacker mamma som just min. Om någon annan än just hon hade uppfostrat mig, vet jag inte hur jag skulle vart eller betett mig. Skulle antagligen märkas långa vägar vad jag var för en typ. Det sättet som jag lärdes att växa upp på, allt hon gjorde för mig.. fullständigt fantastiskt.
 
Jag får ofta höra massa skumma saker jag gjorde och sa när jag var liten. Och vad mamma gjorde för att bekämpa mina konstigheter och bygga upp mig till att bli den jag är idag. Jag skulle vilja rada upp en hel lista med saker hon gjort för mig här, men jag är rädd för att jag avslöjar lite väl mycket då. Det viktiga är att hon själv vet, och det gör hon.
 
Det spelar ingen roll hur jobbigt och problematiskt det blir för henne, hon sätter alltid de hon älskar före sig själv och ställer alltid upp för mig. Ofta kan jag tycka att hon anstränger sig för mycket, att hon tänker alldeles för litet på sig själv. Ibland är det till och med jobbigt. Men det är väl bara är tecken på hur godhjärtad hon är.
 
Som vilken mor och dotter som helst så blir det bråk. Ofta, till och med. Men vad är en familjerelation utan lite tjiv? Oftast är det mitt fel. Jag har alltid så mycket på gång som jag är stressad och har ångest över, är ledsen och arg på samma gång, och ofta tar jag ut den ilskan på henne genom att vara otrevlig. Det är sjukt onödigt, men svårt att undvika. Men ändå står hon ut. HUR?! Jag skulle inte stå ut med mig själv. Jag skulle kastat ut mig själv ur huset för längesedan. Men inte hon.
 
Jag skulle vilja göra något för att visa hur extremt glad och tacksam jag är för det hon gör, men jag vet inte vad. Hur tackar man en så högt älskad människa som gjort så grymt mycket för en tillräckligt bra? Jag antar att jag får fortsätta fila på detta, fortsätta göra så gott jag kan.
 
Om jag haft flera liv innan detta, så skulle jag nu vilja konstatera; att detta är den bästa mamman jag någonsin haft, och någonsin kommer att ha. För det är vad du är, bäst. Trots dina danser, trots ditt sjungande, trots din pinsamhet, dina vidriga fisar och mesiga rapar.
 
Men du vet ju redan allt detta, så vad håller jag på med? Tja, även om man vet, kan det vara skönt med lite ytterligare bekräftelse ibland. Få höra det igen, även om man hört det tusen innan. Och jag kommer nog aldrig sluta upprepa samma mening. Jag älskar dig.

Färgens under.

Före;
 
Efter;
 
Tycker det blev ganska bra ändå! Saknar min fina blåa lite (den nedersta), men den kommer nog bli awesome sen när jag gått loss med mina mirakelpennor. Bara två lager på varje cykel (och två lager silvrig färg på den övre, då den var extremt rostig) tog mig 4 kvällar, alltså minst 5h. Ha i åtanke att jag är en väldigt saktfärdig perfektionist. Men ändå, sjukt lång tid D:
 
Nu ska jag bara bestämma mig för vilken som ska till Varberg, och vilken som stannar i Falkenberg. Kommer bli så underbart att ha cykel i Vbg!
 
Nu; tillbaks till "plugget".

Rosenfredsfestivalen 2013!

 
Den 1:a Juni kommer Rosenfredsfestivalen att äga rum i Varberg. Det är en barn- och ungdomskulturfestival utomhus med scener och tält utanför Komedianten, i Pilhagen och på Rosenfredsskolans skolgård. Det blir musik, skate, parkour, drama, cirkus, dans, konst, film, konserter, lekstationer och workshops.
 
Facebook: Rosenfredsfestivalen2013
 
Kom dit så får ni även se vad jag, Bild- 1:orna och 2:orna gjorde under Estetveckan vi hade för ett par veckor sedan (sneakpeak på mitt arbete här ovan)!
 
Vet inte hur många halläningar som läser min blogg, menmen! I will be there ~

Vad jag gjort med mitt liv i 3 dagar.

 
Oj, det har hänt lite sen jag skrev senast. Jag som haft så mycket jag vill skriva, varför har jag inte skrivit?! Denna glömskhet gör mig galen.
 
Oh well, jag sitter just nu o baby-pluggar matte (har nationellt prov imon som kommer gå åt helvete, men går ändå igenom de enklaste grejerna lite snabbt bara för att friska upp minnet) ska snart sova. Här får ni en liten sammanfattning på vad jag gjort med mitt liv de senaste dagarna. OBS; extremt ointressant.
 
I lördags hade mamma inflyttningsfest och 40-års fest. Det var mysigt och hon lagade massa god mat och gjorde egen glass. Massa duktigt! Träffade massa vuxna som jag inte träffat på riktigt länge, vissa har jag inte sett på flera år. Bl.a så var min f.d bästis mamma här, lika go och mysig som vanligt. Det var lite kämpigt att höra att hon saknade mig och att hon frågade så mycket om hur jag mådde, hur det gick i skolan, om jag hade vänner i Vbg, att hon trodde jag gick i samma klass som Julia.. och så vidare. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, så jag ljög om det mesta. Ja, inte om sista biten, men ni förstår. Ville inte göra henne mer orolig än vad hon säkert redan varit.
 
Planen den kvällen var att cykla till pappa för att plugga, då jag trodde det skulle bli lite mer livat. Men det blev det inte, så istället stannade jag kvar och somnade vid Eurovision Songcontest. Såg egentligen bara ett par av de sista låtarna, en genomgång och pyttelite av röstningen, haha. Gör dock inte så mycket, eftersom jag inte direkt bryr mig längre.
 
På söndagen hade jag fullt upp. Gick upp hyfsat tidigt för att åka till pappa, där jag hämtade min nya ironfist-bikini som kommit hela vägen från Canada (superfin var den, men överdelen var så stor så den får läggas på hyllan och förhoppningsvis passa nästa år.) och lite hammarfärg, byggde en liten "utebur" av kompostgaller till kaninerna (jobbigare än vad man tror säger jag bara), pratade med pappa en stund, åkte hem till mamma igen, sen kom Simon på besök och vi målade min cykel (den kommer bli så jävla fab) och efter han åkt blekte jag min jeansjacka. På kvällen satt jag och råpluggade idrott, vilket faktiskt var både lärorikt och kul.
 
Idag har jag som vanligt haft Bild. Jag, Sevve och Michaela fortsatte på vår skulptur som ska vara klar och ställas ut i en av utegårdarna på skolan 1:a Juni, och så pluggade jag och Alice till idrottsprovet. (Ja, jag har typ bestämt mig för att börja skriva namn här på bloggen. Iaf vissa.)
Provet gick bra, även om jag vart besviken på att man inte kunde få mer än godkänt och trots att vi fick sitta i samma sal som resten av klassen hade idrott när provet skrevs. Blev klar så fort att jag till och med hann va med lite på idrottslektionen, även om jag gick runt i målarkläder!
 
Nu på eftermiddagen har jag umgåts med Elias och Madde, haft elgitarrslektion och skickade just in en klar hemtenta, precis i tid!
 
Så, det var la en ganska bra sammanfattning på de senaste tre dagarna. TYP. Nu ska jag skita. GODNATT

Dansföreställning Falkhallen 2013

 
Bilder från när jag var och kollade på min 4-åriga lillasyster Vilda,då hon var med på en dansföreställning i Falkhallen. Tydligen var det större än jag trodde, och jag kände massor utav dansarna! Falkenerg är litet förstår ni ;3 Så här har ni alla bilder jag
tog! Eller tja, åtminstone några. Dessa var de första bilderna jag tog med min nya kamera Canon 600D, så de är inte superbra, men de är ändå bättre än de hade blivit med min gamla 400D.
 
Min lillasyster är kladd i tomteluva, hänglsebyxor och grön tröja, utpekad i en utav bilderna! :3

Sommarlov 2013.

Som jag skrivit tidigare här på bloggen så både längtar och fasar jag sommarlovet. Men just nu känns det ganska ljust. Nu den sista månaden innan skolavslutningen, jag slutar 1:an (Jeezahs vad snabbt det gick!), så har jag jättemycket att göra.
Ni är nog inte intresserade av exakt vad, så jag säger bara att jag har hela 7st uppsatser/prov att göra/plugga till. På 3 veckor. Japp. Men när det är över, är det sommarlov. Och jag kommer vara sjukt stolt att jag gjorde allt ändå. Jag har det dessutom lite jobbigt i skolan just nu som vissa vet, både med skolarbeten och socialt, så det kan vara skönt att komma bort från det ett tag, samtidigt som jag kommer sakna mina klasskompisar (som jag antagligen inte kommer träffa) och de långa, mysiga fredagarna i Bildsalen.
 
Jag fick ett sommarjobb. Inget jag sökte tyvärr (jag var väl för sent ute I guess), men hos pappa. Pappa har ju eget företag (Anders Jansson Måleri AB om ni undrar, han äger) och behöver mycket hjälp i sommar, så där ska jag vara. Är lite nervös, med tanke på hur min pappa är, men jag ska göra mitt bästa, och förhoppningsvis tjäna massa pengar!
 
Så denna sommaren har jag faktiskt saker att göra. Förra sommaren gjorde jag inte mycket, låg mest hemma och deppade. Japp. Men i år har jag målerijobbet, eventuellt svampplockarjobb, en hel del pyssel och projekt ska göras, umgås med familjen, osv. Ska även träna och få lite muskler, bättre kondition och bli lite vigare.
 
Detta året satsar jag EXTRA på att lära känna nya människor, skaffa fler vänner. Tack vare min fina Julia har jag lärt känna lite kul folk i hennes klass, och i sommar ska vi röja i både Fbg och Vbg, woooop! Har massa roliga planer och saker vi ska göra, hiho. Och fina Tove såklart! Sen ska jag umgås mer med vänner jag inte hunnit träffa så mycket det senaste.
 
 
NU däremot ska jag åka in till stan, min 4-åriga lillasyster har dansuppvisning i Falkhallen. Ååh, så spännande! Första gången hon uppträder för andra än familjen, och dansen ska bli intressant att se. Hoppas ni får en din dag och att ni inte avlider för mycket i den underbara värmen!

1. Klänning. 2. Första doppet.

Haha, shiiieeeet vad jag instagramat idag. Woah.

Åh, ännu en bra dag! Jag åkte som vanligt till skolan och var där vid 9, körde igång i princip direkt med min tavla. Shiet, har så mycket i Bilden som ska vara klart innan jag slutar så jag vetefan hur jag ska hinna! Man kan ju inte jobba hemma direkt.
Vi hade as usual Estetisk Kommunikation Bild idag kl 12:30, vilket betydde lite mer folk i Bildsalen! Himlans trevligt. Idag hade jag även klänning på mig och det hade MÅNGA andra flickor i klassen också! Lite kul faktiskt. Och så hann jag inte sminka mer än ögonbrynen imorse, så var lite naken i facet även denna estet-dag.
 
När jag slutade vid 15 gick jag ner på stan o provade lite kläder på Gina medan jag väntade på att Julia skulle sluta kl16. Hittade lite grejer, asfina grejer till och med. Jobbigt. (Är ju luspank)
 
Väl hemma i Fbg tog jag ännu en runda i stan, dock på jakt efter solglasögon. Jag förstår inte, jag kan inte hitta såna där fagra, runga ozzy-osbourne-ish-hipster-glasögon nånstans! VART FINNS DEM?! Ja fan inte i Fbg iaf. När Julia och Emma var färdigduschade (efter en tydligen väldigt jobbig idrottslektion) drog vi hem till mig. Jag visade mitt fina nya hus o mitt fina nya rum, och min fina kamera hade kommit! <3 Jag guidade Tove till huset och inte mycket senare drog vi till stranden!
 
Idag tog vi första doppet i havet för detta året! Förra året badade jag och Julia i havet endast EN gång, och det var i slutet av sommarlovet. Nu har vi tagit vårt första dopp, redan en månad innan sommarlovet! Tjoho!
Det var svinkallt men man vande sig efter ett tag. Min nya bikini fick invigas med både saltvatten, tång och sand/gegga. Plaskande i vattnet, lerkrig, skrik, skratt, lekande vid en gegg-station (vetefan var det var egentligen, men vi kallar det så) och så träffade vi wannabe-nyckelpigan Ove. Han var äcklig!
 
Julia tog en del bilder även, så ska snatta dem av henne typ på måndag. NU ska jag sova. Har legat o försökt planera upp hur jag ska klara allt skolarbete på de få veckor som är kvar. Det lär bli jobbigt. Godnatt!

Glass, iste, choklad, vindruvor, tomater & god mat.

 
 Hahahah, fyfan vad jag käkat idag! Ätit hur mycket som helst. Om jag fortsätter i den här takten kommer jag väl vara smällfet innan sommarens slut. Ja, så mycket äter jag. För vet ni vad? Jag älskar att äta.
 
Oh well. Det har vart en superbra dag! Matten går åt helveten, men det håller vi inom parantes för jag får sån jävla ångest. Håltimman var skitmysig då jag satt med fina klasskompisar ute i det fina vädret, på Historian satt jag och Linda och kollade på en koreansk dramaserie (och jag satt och skrattade för allt var så fult) och på Naturkunskapen ritade vi könsorgan som vi satte upp på väggen (detta var seriöst en uppgift vi hade, och vi fick inte kolla på nån bild. Skulle alltså måla insidan också, med äggstockar, urinblåsor, prostata n shyt u kno) samt kollade på yt-videos. "vad tyst det blev"
 
På tåget hem var det fullsatt (Jag, Julia, Casandra, Emma, Tobias) och när vi var framme i Fbg hoppade vi av bussen redan på torget och tog oss varsinn glass, supergott, hihu! Finns en ny glassmak nu som heter "godis". Sjukt gott. Apelsionchoklad är även totalt underbart.
 
Sen cyklade jag hem i det äckligt varma vädret och satte mig i trädgården med iste, vindruvor och datorn. Senare grillade jag, mamma och Stefan (bästa maträtten evur, åt tills jag mådde illa, som vanligt när detta serveras) och sen färgade mamma håret på mig. Ska bli kul imon & se hur det blev! När jag har tid ska Evve fixa håret på mig. Ser fram emot det. ~
 
Men nu ska jag fila lite på hemtentan och sen sova. Imon ska jag ha klänning på mig, nu när jag ändå är igång med att övervinna rädslor denna veckan! (Känner mig så sjukt naken och osäker i klänning.) En klasskompis hakar på också(jätterandom), så det blir nog bra c: Och så ska jag måla hela dagen. Och gå till Gina medan jag väntar på Julia.Sen ska jag tvinga med någon/lite folk till stranden. YES, NI LÄSTE RÄTT!!!! Om jag vågar, och får sällskap, ska jag ta ett dopp.
Förra sommaren badade jag och Julia endast EN gång på stranden, och inget mer. Detta året satsar jag på att tillbringa lite mer tid där, och jobba på självkänslan.. att kunna känna sig säker i bikini. Yes!
 
Nej, sova var det ju. Ja. Snart iaf. TO THE HEMTENTAAA

Säljer min vackra kamera!

 
Nu säljer jag min fina kamera som jag fick i konfirmationspresent för 2 år sedan. Förutom att den är lite dammig (haha) så är den i fint skick och jag har varit väldigt rädd om den.
 
Du får;
Kameran (kamerahus och 18-55mm objektiv)
• Två instruktionsböcker (dock på Danska och Finska, men Svenska finns bara ett google-klick bort!)
• Original-batteriladdare
• Överföringssladd
 
Kort om kameran;
• 10,1 megapixel (upp från 8,0)
• Större buffer för fotoserier.
• Integrerat sensorreningssystem.
• Ett mer precist 9-punkters AF-system taget från Canon EOS 30D.
• 2,5" LCD-display med 230 000 pixlar.
• Gummi vid tumgreppet.
 
Originalpris var 7000kr, de jag fick den av köpte den för 5000kr. Så den har alltså haft två olika ägare. Mig och en numera proffsfotograf.
 
 
Jag säljer den för endast 3500kr,
då jag vill bli av med den snabbt, eftersom jag köpt en ny kamera jag måste betala!
 
Kommentera eller hör av er i kommentar till detta inlägg eller till min mail (-> [email protected]) om ni är intresserade! Priset kan vidarediskuteras.

För fan.

Klockan är mycket, jag ska upp om 6 timmar, och är väldigt trött. Så varför sover jag inte? Antagligen det vanliga; ligger och har ångest över allt skolarbete jag inte gjort, borde göra, osv. Imon ska jag även ha EVK, vilket jag är ganska nervös inför. Hoppas det går bra och att jag får den hjälp jag vill ha och behöver.
 
Var på Gekås med kära mamma innan. Följde mest med för att hjälpa henne, men fick ändå lite grejer själv! c': Hårfärg, gardiner, batterier och krokar behövde jag. Svarta shorts var inte planerat, men även det väldigt behövligt. Hon hittade även ett riktigt fint par tights med stjärnor n shit på, som redan låg i kundvagnen när vi återförenades vid kassorna. Sen efter att jag godis-strejkat i två veckor kände jag att jag behövde godis, så det köpte jag! Och vindruvor. Japp. Väl hemma i Fbg igen åt vi på Max. Tack för en mysig eftermiddag, kära mor. ~
 
Hann även träffa Simon, även om det inte gick från början. Stannade knappt ens en timma, men det räckte väl för att jag skulle få upp humöret och hinna mysa lite med honom. Åh, förlorade även min oskuld idag. Min Ben & Jerry-oskuld. Han hade köpt en Strawberry Cheescake, och efter att hållt mig ifrån dessa glassar hela mitt liv, kunde jag inte motstå frästelsen och/eller nyfikenheten att smaka idag. Well, jag kan inte ljuga. Det var jäkligt gott. Åh Gud, vad har jag gjort.

Och så en annan sak. Idag i bildsalen, kort efter att jag skrivit inlägget "No Makeup Monday", då det kommit lite mer folk och sådär, satt en klasskompis och kollade lite konstigt på mig för en kort stund, följt av att hon sa något i stil med "Du är skitfin utan smink Emmie, du borde gå så oftare". Det var nog inte så hon sa, men ni förstår budskapet. ÅH. Så glad jag blev. Jag menar, att höra att man är "vacker utan spackel" liksom, kan väl vara bland det finaste man kan höra? Åh, glad blev jag iaf. Speciellt med tanke på att jag kände mig asful.
 
Nej. Nu måste jag sova. Godnatt på er!

No Makeup Monday

Okej. Så min morgon började asbra, hade en bra feeling när jag vaknade, min mage var jättefin när jag kollade mig i spegeln, jag tog bara consealer och puder och satte upp håret i en slarvlig fläta och var klar med mig själv på nolltid, åt frukost i lugn och ro och bäddade sängen.. sen var jag klar. Dessutom skulle jag få skjuts av mamma. Asbra.
 
Men när jag anlände till tågstationen vände allt. Då insåg jag att jag tagit mig dit en timma tidigare (inte van vid att bli klar så snabbt på morgonen) och inte skulle träffa någon av mina tåg-kompisar. Sen fick jag veta att idrotten är inställd. Ingen idrott, ingen simning.
 
Fy. Fan. Jag har alltså godis-strejkat i två veckor, bara ätit när jag vart hungrig och tills jag blivit mätt, tränat en halvtimma i princip varje kväll (främst magmusklerna) bara för att få tillbaks min platta mage samt köpt en bikini för 249kr. Jag har dessutom åkt till skolan utan smink, i princip. OCH SÅ ÄR IDROTTEN INSTÄLLD?!?! FATTAR NI HUR SUR JAG ÄR ELLER?!?!?
Jag hade till och med blivit TAGGAD på att simma, eftersom jag igår färgade ögonbrynen och därmed slapp mitt ögonbryns-problem samt jobbat på magen SAMT att jag rakade bort min vinterpäls från benen igår, vilket tog en jäkla lång tid. ALLT för att jag skulle skämmas så lite som möjligt när kläderna skulle av och bikinin på.
 
Men nope. Inställt.
 
Dessutom skulle jag till Gekås efter skolan med mamma, vilket passade fkn perfekt med bussar och sådär.
 
Menmen, jag får väl se det från den ljusa sidan. Jag har ingen idrott och alltså inte heller något hål, slutar alltså 13:30 istället för 16. Jag var här en timma tidigare, alltså får jag sluta en timma tidigare. 12:30. Sen skiter jag i lunchen, som är 35 min. Slutar alltså ungefär 12. Jävligt gött ändå. Då hinner jag kanske träffa min fina pojke som jag saknar väldigt mycket en stund innan jag åker till Gekås. Dock är det ett par timmar innan han slutar..
 
Dagens lärdom; Man sparar extreeeemt mycket tid på att inte måla ögonbryn, ögon eller fixa håret. EXTREMT.
 
Nu ska jag jobba på min fula skulptur. Hejdå.

Bus i skogen

Lite fina mobil-bilder från gårdagen, hihu. Gick upp vid 11 för att vid 12 fara till stan och köpa bikini. Egentligen var jag bara ute efter en svart underdel, men kom hem med en hel bikini och 250kr fattigare. Vid 15 åkte jag, Tove och Julia till Heberg för ett litet äventyr i Toves barndoms-skogar! Vi lekte i skogen, på en superfin skola, drack energidricka, käkade kakor och pratade, sjöng och skrek en massa. Massa flumm som vanligt, helt enkelt!
 
Vid 18 blev vi upphämtade av Toves mor och dumpade i stan där vi hade våra cyklar, för att sedan säga hejdå till Julia och sen cykla hem till Tove. Där blev jag bjuden på grillat och sen satt jag och Tove på hennes rum och spelade nostalgi-spel tills halv 23. Kom hem ganska sent, men glad och nöjd. Försökte ignorera ångesten över att jag helt glömt bort hemtentan som skulle göras idag, men lyckades ändå somna.
 
Idag har jag nästan bara vart hemma. Har varit trött och less på allt idag. Inte orkat göra nånting alls. Haft ångest. Tog en promenad med mamma för att hämta några cyklar i gamla lägenheten, men annars inte mycket mer.

Nu ska jag sova. Imon är en stor dag. Jag ska va med på idrotten, då vi ska till simhallen. Vilket jag inte vart på fleeeera långa år. Förra gången vågade jag inte, men denna gången ska jag fan försöka. Kan hända att jag flippar ur och går därifrån, men då har jag iaf försökt. Jag har iaf haffat en klasskompis jag kan vara med när vi ska köra livräddnings-skit, så jag slipper oroa mig över att bli ensam och panika.
 
Anyways. Godnatt!

Hur gör man?

 
"Visa lite tacksamhet nån jävla gång" "Du är så otacksam" "Du tar allt för givet"
 
Dessa är tre av många meningar jag får höra dagligen. Och jag blir lika galen varje jävla gång. Jag är så trött på att få höra det gång på gång på gång.
 
Jag försöker fråga om hjälp så sällan som det går. Jag försöker "störa" så lite jag kan. Försöker alltid klara mig själv. Vissa saker kan jag inte göra själv, och då frågar jag snällt om hjälp.
 
När jag får hjälp. När jag får saker, presenter. När någon gör något för mig. Då ser jag ALLTID till att tacka ordentligt. Annars kan jag inte acceptera hjälpen/gåvan/vad det nu är jag får. Annars är jag inte värd den/det. Jag försöker alltid visa min glädje på bästa sett genom leenden, skratt, kramar, pussar, och framför allt; ordet "tack" i mängder och i olika former.
 
Sen så är det ju inte bara jag som ska vara den som får hjälp. Jag ser till att jag ger minst lika mycket tillbaka, vad det än gäller. Hjälper till om någon behöver hjälp, om jag kan, vill och orkar, överraskar med gåvor och presenter eller bara allmänt roliga saker, osv. Försöker ge lika mycket som jag får, helt enkelt.
 
Men ändå får jag jämt höra att det inte duger. Att jag inte försöker tillräckligt.
 
Sen så är jag inte en sån som kan vara glad en hel dag bara för att jag fått en present eller någon hjälpt mig med något. Jag har en hel del saker att deppa, stressa och ha ångest över, och även om jag vart glad vid ett tillfälle, håller inte det hela dagen. Man kan inte köpa min glädje.
 
Men vet du vad? Jag är hemskt ledsen att jag inte är lika "bra" som du är. Förlåt att jag inte lyckas med allt jag kämpar och försöker med. Förlåt för att jag inte är bäst.
 
Vafan ska man göra för att folk ska bli nöjda?!

~ ~ ~ ~ ~ "Här e allting rakt och kantigt, ~ ~ ~ ~ ~ kurvor tycker vi e fjantigt" - blockislandet

 
 
Åååh, massa nostalgi idag! Rensade bland mina gamla skrivböcker och hittade en del kul, bl.a böcker om "mitt universum" med mina planeter, mina krafter, min famij, mina djur och ja gud vet vad (jag och min utstötta lilla grupp på 4 pers hade det sjukt jävla kul i 3-5 HAHAHA) samt en bok med användarnamn och lösenord, vilket ledde till vad jag spenderat de två senaste timmarna till - Skype:a med Tove och spela gamla nostalgi-spel. Ville spela Hundparken (OMG SAKNAR SOM FAN ;__;) och Blipville, men båda har tydligen lagt ner <//3 Så vi spelade Bolibompa-spelet, sen bomberman och bubble troubble. Hihihi ~
(Hoppas bara inte jag höll Stefan uppe med vårt skrikande. He. He. He..)
 
Idag har jag även blivit klar med rummet precis som planerat, wohoo! Bara ett få par saker som ska bankas upp på väggarna o så. DET ÄR ASFINT LOVAR ~<3 Dock glömde jag helt bort att jag skulle göra hemtentan i Historia, så det får jag väl göra imon. </3
 
MEEEN nu ska jag sova. Imon ska jag till Heberg med Tove och leka i skogarna och sen ska vi grilla hos henne på kvällen, hihu. Oj. Vid närmare eftertanke kommer det nog inte bli någon tid till hemtentan. Uh, får se hur detta löser sig. Nåväl. NATTNATT ~

Waiting for someone to tell me it's my turn to decide ~

 
Gååådermårgåån! Jag har nyss ätit frukost och ligger nu och lyssnar på musik i min gigantiska säng. Igår blev ÄNTLIGEN målaren klar med mitt rum, så då fick jag ÄNTLIGEN inviga det! Alla möbler och typ alla mina saker är inne, nu ska de bara hitta sin plats och lite sådär. Så idag tänkte jag bli klar med rummet helt!
 
Jag har märkt att jag har så GRYMT mycket kläder, att om jag inte släpper taget om det jag inte använder innan jag flyttar hemifrån, kommer jag få ha ett HELT rum, till bara mina kläder. Holy what. Ja, jag har ganska svårt att släppa taget om saker och ting, däribland kläder. Jag är en sån som kan ändra stil typ 2-3 gånger per år, och då vet man ju inte.. tänk om den där gamla koftan som jag aldrig använder är SKITSNYGG om bara några månader?
 
Igår förresten, så gjorde jag typ ingenting. Sov länge, gick upp och åt frukost och fixade mig, sov två timmar till, bar upp alla mina lådor på mitt rum (UH), packade upp alla kläder osv. Dock på kvällen, runt åtta, ringde Maja och ville jag skulle komma till stan! Oj, vilken överraskning! Hihu, det var asmysigt. Vi gick runt lite i stan och snackade. Åt godis och drack energidricka. Kom in på ganska djupa samtal, faktiskt. Men det är så himla skönt att kunna prata om sådant ibland.
En speciell sak med Maja är att hon är en av få jag kan prata med vardagligt om min fd. bästis utan att det blir dålig stämning. Alltså, typ bara nämna hennes namn, kanske säga "åh så brukade vi göra" osv. Det blir ofta det när jag pratar med andra, eftersom denna bästis inte finns i min vänskapskrets längre, vilket jag fortfarande mår lite sisådär över, som ni säkert vet vid det här laget.
 
Menmen. Även om typ hela huset sover (till min förvåning) så tänker jag börja med rummet nu! Ikväll ska jag antagligen bara plugga, bläh. Lite Svenska-skit och en stor hemtenta i Historia. Japp. Bye!

"I feel fresh as the dickens!"

Beautiful fartsparkles
 
Hej! Tött, hungrig och nyligen hemkommen alien här. Det har vart en jäkligt bra dag! Jag slutade lite innan två istället för fyra, drog hem snabbt för att packa mina grejer hos pappa och sen cykla till mamma, och sen till tågstationen utanför stan! Där mötte jag upp Emma och Julia, som nyss kommit med tåget från Vbg. Vi cyklade till Mc donalds, endast för att använda ett erbjudande från Mc Donalds-appen; Mc Flurry Magnum för 10kr istället för 26. Yeaah. Tyckte inte den var så jättegod dock, menmen!
 
Efter det var det egentligen planerat att vi skulle hem till Julia och kolla på Bravest Warriors (aah! jag glömde skriva om det idag! Kommer imon istället ~) men det dröjde ett tag! Vi stannade nämligen uta ända till nio. Först stannade vi vid en åker, klättrade i träd, plockade vitsippor och såg fågelbo med ägg, och sedan ytterligare en gång vid en lekplats, där vi hittade en skatt, gungade, lekte på klätterställningen, sjöng och gjorde gifar ellervadmanskakalladet på vine. Det var himla kul!
 
Och TILLSIST vad vi hemma hos Julia. Fick lite ostmacka, mjölk och apelsin. Wow, jag äter verkligen aldrig apelsin! Jag har inte en aning om varför, det är ju jättegott!
Sen satt vi på Julias rum, spelade lite gitarr, elgitarr och keyboard (Julias nya elgitarr är fullständigt underbar omg ;___;) och sen såg vi heeeela säsong 1 av BW! Så underbart. ~
 
Jag är himla nöjd med denna dagen, så nu kan jag sova gott, även om jag sover på soffan. Och jag fick även en del motion, då jag cyklade hela vägen från skrea till stan, till donken, till västra gärdet, och sen till hjortsberg. Hujedamig! Godnatt på er!

Pendelton Ward är min Gud.

Fin bild från igår/förrgår när jag låg på studsmattan och "chillade" i det fina vädret. Har 1/3 test-bågar på även. ~
Godmorgon människor och ickemänniskor! Idag är det onsdag, och sista skoldagen på hela veckan! WAH<3 På schemat idag står det Matte (=Ångest och tårar), Historia (redovisningsomjagintetränatpå uh), Svenska men NOPE ingen engelska. ~ (Dock var det la kanske inte bästa dagen att få slippa engelskan, eftersom jag efter skolan ska till Mc Donalds med Emma och Julia, och de slutar 16. Oh well, tror jag helt enkelt spenderar den 1,5 timman i stan) ~
 
Jag insåg en sak igår. Efter att ha upptäckt en ny serie, en ny youtube kanal, och en massa annat jag läst på Wikipedia.. så kan jag konstatera följande; Pendelton Ward är min Gud. Han är fullständigt underbar, gör fantastiska serier och är så himla gosig som person, iaf det vi får se. Ni kommer väl säkert undra vad det är för konstigt peddo jag pratar om när ni söker bilder på google, men jag lovar, HAN ÄR ASGULLIG. Med sitta krulliga skägg n shit.
 
VARFÖR får ni veta senare! Nu ska jag ta bussen till busstationen och bussen till tågstationen och tåget till varberg och bussen till skolan. Yep. BYE

Ont om tid, alltid.

 
Åh, varför har vi så ont om tid? Det känns som att jag aldrig kommer kunna hinna med allt jag vill göra, för tiden tar alltid slut. Hur ska man hinna med att gå i skolan, pendla från Varberg, komma hem och ha skolarbete att jobba med, träna minst 2ggr i veckan (både styrka och kondition), ha ett jobb så man kan tjäna lite pengar, ha egna intressen som man vill lägga tid på samt bli bättre på, OCH ha socialt umgänge?! DET GÅR JU INTE!!
 
Det jag hinner med i dagsläget är typ att gå i skola, pendla till Varberg och en del av mina skolarbeten. Knappt ens det. Men vad händer med träning, jobb, intressen och vänner?
 
Det handlar såklart om att prioritera. Men om man vill allt på samma gång, vad gör man? Jag är dessutom en väldigt saktfärdig människa, alltså jag tar lång tid på mig när jag gör saker. Ibland onödigt lång tid. Vilket gör att tid till annat försvinner. Men däremot, om jag försöker skynda mig, så blir det antingen inte bra, eller så går det inte alls.
 
Jag längtar till sommarlovet, samtidigt som jag fasar det. Då kommer jag inte ha skolan eller några läxor/uppsatser/prov att oroa mig över. Jag kommer ha jobb och få tjäna pengar, jag kommer ha gott om tid till träning och intressen eftersom jag inte behöver plugga, och om jag har tur kommer jag kunna umgås och träffa nya människor. Det låter ju hur bra som helst. Men samtidigt.. så är jag sjukt rädd att denna sommaren ska bli som den förra. Ligger hemma och är deppig. Saknar. Lipar. Går miste om det fina vädret och den lediga tiden. Nej, det vill inte det ska hända igen.
 
Jag önskar mig en sak. Detta har jag önskt mig så länge jag kan minnas, hela mitt liv. En superkraft - att kunna pausa tiden. Pausa tiden lite då och då, och kunna gå runt och göra saker, medans alla andras tid står stilla. Trött? Inga problem, pausa tiden och sov. Vill umgås med vänner, men har annat att göra? Inga problem, pausa tiden och gör din skit. Dåligt humör? Inga problem, pausa tiden och gör något som gör dig glad.
 
LÅTER DET INTE FULLSTÄNDIGT UNDERBART ELLER?!

Holy waaah

 
Woh, vilken händelserik dag! Massa känslor, wah! Skulle kunna skriva ett sånt där aslångt astråkigt inlägg som ändå ingen läser... och det är precis vad jag ska göra, för jag KAN inte fatta mig kort!
 
I Bilden fortsatte jag med min konstiga skulptur. Efter den lektionen var det dags för idrott. På schemat idag stod det "livräddning i simhallen", vilket jag kände mig väldigt tveksam över. Min plan var alltså att dra till gymmet istället, och jag fattar verkligen inte varför jag inte gjorde det. Istället tog jag bussen till simhallen med två mysiga klasskompisar och satt på läktaren med två andra klasskompisar och kollade på resten av klasskompisarna när de plaskade runt i vattnet. Hahah, hoppas det inte blev alltför förvirrande.
 
Fick även jättedåligt samvete innan vi stack. En söt klasskompis släpade med sig två andra klasskompisar för att hämta mig i Bildsalen, då jag först inte visste hur man tog sig dit, och skulle slå mig följe. Men eftersom jag inte bestämt mig för om jag skulle dit eller inte fick jag säga nej. Kände mig så grymt dum, eftersom jag innan blivit så glad för att hon erbjudit sig hjälp. Och hade så gärna promenerat med dem. Oh well. *hatar mig själv lite* ;__;
 
Så jag sket helt enkelt i idrott totalt. Fy fan Emmie. Ville ju faktiskt gymma idag. Askdaihdask. Ibland förstår ja gmig inte på mig själv. Men det var ändå mysigt, och redan hem var asmysigt. Fint väder och fint tåg-folk.
Mamma körde mig efter lite krångel till pappa, där jag låg på studsmattan o sov ett tag innan elgitarren, som pappa körde mig till och från. Under lektionen stack han och handlade och sen satt vi på altanen hemma i det fina vädret och käkade pommes någon timma. Pratade en väldans massa, OM en väldans massa. Vädligt sällan bara jag och pappa får lite ensamtid. Det var sjukt mysigt och jag är väldigt glad över det.
 
Sen dess har jag suttit vid datorn och tränat lite. Den senaste veckan har jag PANG BOM BÄÄÄM fått extrema komplex över min mage. Bara sådär. Förra året var den asfin och platt, nu är den bah.. WOOOH BULLEEEN! Typ. Så nu har jag bestämt mig att den ska bort. Bullen, alltså. Ska även få bättre kondis och bli lite starkare o vigare. Wish me luck!
 
Men nu ska jag sovaaa. Sovmorgon imon, vilket är jäkligt gött. Av någon anledning så är jag jätteglad för att jag har så extremt mysiga, fina och snälla klasskamrater, även om jag inte direkt med säkerhet kan kalla någon av dem för mina "vänner". Men det jobbar jag på att ändra på! Mitt största mål denna sommaren är att ha kul, umgås och skaffa mer vänner. Hm, ska nog göra en lista! Aja. GOSNATT.

Just another boring day in life.

Fula panorama-bilder på stället jag spenderade största delen av dagen på, min garderob och mitt rum. ~
 
 Nu ligger jag i min mysiga säng i mitt mysiga rum hos pappa och lyssnar på Kent. Har nyss mailat min idrottslärare, och det enda jag kan göra nu är att be till Gud att det finns någon lösning på mitt lilla problem angående att vi ska simma de kommande två idrottslektionerna.. Uh.
1. Vill inte visa mig i bikini. Har fått komplex för min mage.. igen. 2. Jag är asdålig på att simma. Alltså, pinsamt dålig. Kan inte leka i djupt vatten. 3. Vill inte visa mig utan målade ögonbryn. Löjligt, jag vet. Finns det vattenfasta ögonbrynspennor tro..? 4. Har inte ens en snygg bikini, haha.
 
Menmen. Det värsta som kan hända är väl att jag antingen skolkar, drunknar eller gör bort mig.
 
I vilket fall, så var jag på bio igår! Jag och några cruxare såg "Jakten" i Halmstad. Shit, vilken bra film! Det var inget "konstigt" med den, den handlade om något som säkerligen händer lite då och då i verkliga livet. Men från denna synvinkeln, från detta perspektivet.. Det har nog inte alla sett det ifrån tidigare. Grymt lärorikt. Och hemskt.
 
Vi kom hem ganska sent, och även om jag hade planerat att sova i huset, så sov jag hos Simon. Åh, vad jag älskar att ha någon bredvid mig när jag somnar. Och vaknar. Det är så grymt mysigt. Någon som man tycker om. Man behöver inte vara rädd för mörkret, eller snarare vad man tror finns i det, eller att något fyllo från Skrea Motell ska banka på stugan och jag ska flippa ur för att jag är ensam. Ja, ni fattar.

Dock skulle han på läger idag, så idag kunde jag inte stanna speciellt länge. Jag var trött och envis och sov lite extra länge, men var ändå därifrån vid tio. Stefan hämtade mig vid Netto efter en liten promenad genom skogen i det fina vädret. Resten av dagen tillbringade jag i nya huset, satt på en madrass på golvet i vardagsrummet och kollade på Adventure Time. Bara slösade bort hela dagen, helt enkelt. På kvällen var hela familjen samlad + två gäster, så det var riktigt mysigt. Åt tacos, tårta och sjöng singstar. 
 
Vid sju cyklade jag hem till pappa, och precis när jag anlände hade de satt på en film ("Once were warriors", precis som "Jakten" en film med verkliga händelser som händer dagligen. Hemskt som fan.) och jag fick en skål ostbågar, hihu.
 
Nu ska jag lägga mig och sova tror jag. Är trött, då jag spenderade nån timma till att göra klart ett grupparbete vi har i Historia, och känner mig lite lagom stolt över det. Hoppas det jag skrev duger bara. :'3 Nåväl, hoppas ni haft en himla fin lördag, och att inte allt för många somnade eller dog av tristess pga detta inlägg!~

Bra början, plötslig vändning.

Fick hem 3st test-glasögon igår. Tycker om de första massa mycket ~
 
Okej, det där inlägget slängdes år helvete. Den här bloggen har fått enough of deppigness just nu. Jag tror inte direkt folk blir intresserade eller speciellt peppade på att lära känna mig om jag bara skriver om hur ensam jag känner mig, vad för negativa saker som händer osv. Så nu tar vi en paus i det!
 
Idag har jag agerat hjälte! Morgonen började asbra, men tog en ganska plötslig och oväntad vändning när jag kom till skolan. En klasskompis kom fram till mig, likblek, sa mitt namn en gång och vacklade till för att sedan ta tag i min skåpsdörr. Tog henne snabbt till skolsystern, som såklart inte var där, så istället spenderade vi den kommande timmen i soffan utanför och på toan brevid. Usch, att ha sån fördjävlig mensverk att man spyr och nästan svimmar, det kan man inte vara roligt. Lider med henne. ;__; Mensverk is a bitch.
 
Nu har jag trots allt fått i mig lite mat. Nu har vi håltimma ett bra tag till, och jag tror jag bara kommer sitta vid datorn och slösa bort tid som jag alltid gör, haha. Egentligen hade jag tänkt sitta i bibblan och göra matte, men är helt slut efter morgonens incident, så det orkar jag inte. :c Menmen, vi ska inte ha enskilt prov på detta, så det är ingen panik. Än. 
 
Nåväl. Förhoppningsvis går resten av dagen fort. Just nu vill jag bara hem och begrava mig under tonvis av filtar och typ dö. c:
Men efter skolan ska jag till Gekås, köpa en jäkla massa klädgaljar och lite annat nödvändigt, sen kanske jag ska gå en promenad med en gammal vän, om jag hinner. ~
 
MENMEN, nu ska jag. Öh. Nörda. BAI

Sista dagen i April. Första dagen i Maj.


Igår vart det Valborg, och istället för att, sommajoriteten av folket i min ålder, vara ute och festa och supa skallen av sig firade jag, Tove och Julia på vårt eget lilla sätt genom att köpa flintastek, potatisräfflor, biernesås och ha mat-party hos mig i Skrea! Underbart.
Det hade vart väldans massa billigare att bara ta en pizza insåg vi när vi fick se kvittot inne på Ica, menmen. Man lär sig av sina misstag! (Det hela gick på 300 för maten, massa energidrickor och tre påsar chips/ostbågar. AJ sa plånboken!)
 
Dock blev det ingen övernattning som jag hoppats på, huhu. Tove skulle på filminspelning dagen efter och Julia var inte egentligen helt tillfrisknad från sin förkylning, så hennes föräldrar så NEJNEJNEJ till att sova över. Oh well, det var svinmysigt ändå! Och pappa tyckte antagligen vi var asjobbiga och suckade av lycka när vi övergav köket och gick ut till min stuga istället, haha.
 
När båda åkt vid 23 gick jag in till familjen, såg en knäpp parodi på Paranormal Activity (närmare än så kommer jag inte dessa filmer!) och sen släpade jag med mig syster1 ut och såg på Adventure Time tills klockan slog två. Såg en massa nya avsnitt, som jag inte sett. Åh. ~
 
Idag sov vi till 12 (två timmar längre än planerat) och chillade i trädgården och det fina vädret med aaalla mina systrar tills 15, då vi begav oss på en liten promenad bort till Hjortsberg, där vår nya, ihopslagna familj börjat flytta in i nya huset! 
 
Att gå från att bo med mamma och syster i en liten 3:a på Herting, där jag bott i olika hem i hela mitt liv, till att flytta ihop med mammas pojkvän och hans dotter, i ett stort, fint hus på Hjortsberg, nära till både stranden, Ica, en skola med en huge lekplats, en pizzeria, 5-minuters cykeltur till pappa och MÄNNISKOR. Visst, vi hade en massa grannar på Herting, men här på Hjortberg känns allt så levande! Barn som leker, folk som är ute och går, en massa djur som låter, folk i min ålder osv. Ska bli kul och se vilka jag har nära till nu! ~
Dock kommer jag sakna som fan att ha nära till Simon och stan. Innan tog det bara 5-10 min att ta sig dig. Nu tar det typ 15-20. :c
 
Idag kunde vi tyvärr inte göra så mycket. I mitt rum har 3/4 väggar målats en gång, de ska målas en gång till och så ska min fina fotovägg med moln upp. Sen ska några möbler målas. Sen kan jag ääntligen börja inreda! Ååh<333 Men idag hann jag iaf göra lite grann. Jag, mamma och syster tog en promenad till Herting, packade bilen full med kläder, tog cyklarna tillbaks till Hjortsberg och sen packade vi in skiten i garderoberna! Och på fredag kommer vi få sova i huset för första gången. ÅÅh, jag längtar så ;___;
 
 
MEN nu har jag skrivit tillräckligt med svintråkig skit tycker jag nog, så nu ska jag sova. Imon är det skola, och jag tror jag tar mig en liten tripp till Gekås för att köpa en tavelram och massa galjar efter det. Men får se, känns lite onödigt. För jag har ju inte riktigt råd med nån storshopping. Men jag vet inte. Oh well. GOSNATT.





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~