Ännu ett ointressant inlägg om min dag, ja.

Hade en jävla massa UDA-godis i skolkassen igår. Massa gottigt till min veganska klasskompis, och så lite Reese's till mig själv. ~
 
Till min förfäran har frosten smällt bort. Till min lycka ställde jag cykeln utomhus idag.
Underbart fin frost har täckt träd, buskar och växter de senaste två dagarna. Tyvärr hann jag inte fota den innan den var borta. Jag bestämde mig för att det är tillräckligt intekalltsomfan så att jag kunde ställa cykeln ute istället för i källaren och spara tid på morgonen. INTRESSANT VA.
 
Ligger just nu och kollar på mina gamla klasskompisar i 12ESB's (Gymnasiet här i Fbg, där jag gick innan ajg bytte till Ps i Vbg) hemsidor med arbeten de gjort i Media, lyssnar på Hästpojken och äter Jelly Beans.
Det måste vara riktigt soft att gå Media. Vad jag kan se utifrån deras hemsidor pillar de bara lite med photoshop och andra program, fotar och filmar. alla de arbeten de gjort hittills är såpas enkla att till och med jag klarar av att dem. Vissa saker de gjort är faktiskt riktigt fina och roliga, andra pinsamt dåliga. 
 
Så ja, det har jag spenderat min kväll åt, haha. Efter lunchen flöt dagen på, jag hade redovisning som jag glömt bort på Naturkunskapen men det gick hyfsat bra trots att jag darrade och mitt hjärta dampade loss. Efter skolan gick jag till Willys och köpte godis och satt sedan en stund och pluggade Naturkunskap på Bibblan. Stolt över mig själv, att jag faktiskt pluggade, både igår och idag. Visserligen hann jag inte så mycket som jag hade hoppats, men jag har ju åtminstone gjort något!
 
Nu ska jag sova i 6 timmar, sen blir det upp o hoppa igen och mot Rosenfred för att som vanligt enligt nyskapad fredagstradition jobba i bildsalen. Sedan framåt 12 ska vi börja på Bild i Estetisk Kommunikation. Kan bli roligt! Efter det kanske jag drar till bibblan och pluggar lite till, men jag får se.
Sen på kvällen vart jag bjuden på "mys" på Scoutgården så får la se om jag drar dit eller inte. Skulle väl vara kul och träffa några gamla vänner, och kanske lära känna nya? Ja, det låter fint. ~
 
Godnatt på er!

Rubrik.


Lärde mig en kul sak på photoshop igår. Hiho ~
 
 
Åh fyfan, det är fredag imon. Så jävla härligt. Istället för att planera in plugg i helgen som jag vet att jag inte kommer göra och sedan få ångest över och massa stress ska jag börja plugga till Naturkunskapsprovet på tisdag redan idag efter skolan. Hade egentligen velat göra lite matte, men jag får ta det som är närmast.
 
Hittils idag har jag fått tillbaks matteprovet jag gjorde dagen innan jag åkte till Las Vegas samt vart hos kuratorn här för första gången. Matteprovet var riktigt äckligt, fick E. Visst, jag kunde verkligen inte mycke, så det är ju bättre än ett F. Då har jag det ur världen.
Mötet med kuratorn var inte så jättekul. Väl där insåg jag att jag glömt bort allt jag ville prata om, men det gjorde inget. Hon var jättetrevlig och pratade väldigt mycke själv, vilket även fick mig att prata. Av någon anledning kom vi in på en gammal händelse som jag inte vart ledsen över på flera månader, så det blev såpas jobbigt att jag satt och lipade ett tag. Pinsamt. Menmen, det behövdes nog.
 
Nu har vi lunch så jag ska försöka rycka upp mig. Ha en fin dag!

En glad dag i slutet av februari.

 

 
Godkväll! Hät får ni lite bilder på min underbart mysiga kattjävel samt två fina låtar. Ja, jag har alldeles nyligen börjat lyssna på Hästpojken. Blir så glad och lugn av deras musik. Och som en väldigt stressad och ångestfylld människa är det väldigt skönt att kunna tänka på annat. ~
 
Dagen har varit riktigt bra. Började med en hyfsat lugnt morgon, riktigt fin cykeltur till bussen då det var frost verkligen överallt, och riktigt fin sådan. Grejade med lite nödvändiga saker på bussresan till skolan. Kom en kvart försent till matten som vanligt, men väl där får jag vet at matteläraren frågat klassen om de för min skull kan tänka sig att börja 10min senare, så jag slipper missa genomgångarna varje onsdag och därmed halka efter då jag inte förstår någonting, och det hade de gått med på. Gjorde mig himla glad. Skärpte till mig och jobbade på lektionen och hann göra mer än vad jag annars gör.

Lunchen var okej, maten gick ner även om det var fisk. Historian flöt på och jag hängde med och antecknade och förstod. Svenskan och engelskan var lite halvflummiga men roliga. Har pratat med många idag och skrattat lite, vilket känns jättebra.
 
Efter skolan lånade jag en miniräknare på skolans bibbla och tog sedan bussen till Komedianten (ett jättestort, jättefint bibliotek). Där hade jag tänkte räkna matte. Räkna ikapp det jag missat samt göra läxan. Väl där kommer jag på att jag glömt böckerna. Alltså, HUR?! Så jag tog bussen tillbaks till skolan igen. Väl där, precis i samma ögonblick som jag rycker i dörren, inser jag att det är låst. Tänkte att jaha, vafan ska jag göra nu, och började känna lite panik. Men just då kom en klasskompis ut genom dörren och jag kunde komma in. Snacka om perfekt timing! Så jag smet och hämtade böckerna och tog sedan bussen tillbaks till bibblan igen. (Ja jag är lat. Och så hade jag inte tid eller lust att gå.)
 
Jag fick faktiskt gjort en del. Var en del som jag inte förstod, och kommer hamna efter igen imorgon, då jag ska till kuratorn på matten. Men jag är åtminstone inte så efter som jag skulle varit! ~
 
På resan hem igen provade jag en ny grej; att lyssna på musik. Jag brukar inte tycka om att lyssna på musik när jag är ute bland folk.. jag menar, tänk om någon ropar på mig? Tänk om någon frågar mig något? Tänk om det kommer en bil, som jag varken ser eller hör? Ja, helt enkelt missa något. Musiken gör många situationer tusen gånger mindre pinsamma socialt, men rädslan att jag ska missa något är tillräcklig för att jag ska skippa musiken.
 
Det var lite läskigt, men det gick, och det var fullständigt underbart. Lyssnade på Hästpojken och kände glädje spridas igenom mig. Så glad. Hem och äta taco och sedan ta en lång, varm dusch. Lärde mig även en ny rolig sak i photoshop som jag tänkte visa imorgon. Hade egentligen tänkt fortsätta med matten men det hinner jag inte nu.
 
Uh, varför skriver jag så himla långa inlägg hela tiden. De är ju knappast intressanta heller. Är det ens någon som läser det jag skriver? Nåja, antar att ni kollar på bilderna i alla fall. c':
 
 
~~~ SAMMANFATTNING det har varit en bra dag
och jag har varit duktig. Slut! ~~~
 
 
Så nu ska jag sova. Hoppas ni också har haft en fin onsdag! ~

Septum och helix.

 
Detta var en av de roliga sakerna som jag gjorde i Las Vegas! Gjordes i torsdags i en studio vid namn "Diversity". Är väldigt, väldigt nöjd! Samma kväll piercade även pappa sina båda öron, som jag sedan ska hjälpa honom att töja (som om min pappa inte redan är tillräckligt grym~) och Daniela piercade naveln. Så alla förutom syster Elise piercade sig den kvällen, haha!
 
Jag har som ni vet haft helix innan, 2st faktiskt, men det gick inte så bra för dem, då de var tagna med pistol. HÄR kan ni se bild på hur det såg ut. Inte speciellt vackert. Slutade med att jag gick till piercaren på G-punkten i Vbg och han sa att jag skulle ta ut dem, då de aldrig skulle bli bra. Den kvällen åkte en ut, och den andra samma kväll som den nya togs. Gjorde SVINIGT ont.
 
Septumen kändes knappt alls dock. Supernöjd!
 
Nu ska jag spova, blir bara 7 timmars sömn inatt, men jag sov 9,5 (!!!) igårnatt så det jämnar ut sig! Gosnatt ~

Lite sånt här och lite sånt där.

Såhär ser mitt rum ut just nu. Fullständigt kaos. Det ska jag dock dra nöjet till att städa upp snart.
 
Hej allesammans. Fy skäms på mig att jag bloggat så dåligt. Anledningen till att alla USA-dagar fortfarande inte kommit upp i inläggsform, även om jag redan är hemma i Sverige igen, är för att jag helt enkelt inte kommer ihåg vad det var vi gjorde de dagarna. Jag har en massa bilder, men kameran är inställd på svensk tid och datumen stämmer inte. Så jag får helt enkelt sitta och tänka ut bild för bild vilket datum de tillhör. Lite jobbigt låter det faktiskt. Menmen.
 
Jag är som sagt hemma nu. I kalla, tråkiga, dystra Sverige. Jag är ledig idag (eller snarare sjukanmäld) men skolan börjar igen imon. Som tur är har jag sovmorgon så jag kan stanna uppe någon timme längre idag, hihi.
 
Jag har börjat lyssna på Hästpojken. För bara sisådär någon timma sedan. Det är lite som jag och Kent i början, jag visste inte riktigt varför jag tyckte om dem, de var bara så härligt att lyssna på. Jag blir full av inspiration, glada tankar och lust. Lust att göra massa saker.
 
Så idag ska jag lyssna på Hästpojken och Kent och försöka få massa saker gjorda. Jag ska städa, platta håret och sminka mig, lägga in mina nya fina kläder i garderoben, fota, slå in presenter till mamma, greja vid datorn och plugga. Egentligen blir jag mest glad om jag får sista punkten gjord. Hade tänkt göra en bokredovisning/recension av en engelsk bok som skulle vara inne för fleeeera veckor sedan samt en historiauppsats som också skulle vart inne för fleera veckor sedan. Om jag gör detta så kan jag lägga mig och sova ikväll utan dåligt samvete eller ångest. Och det låter väl ganska bra?
 
Jag ska försöka vara duktig i skolan nu. För jag har insett att en stor det av anledningen till att jag mår dåligt och är ledsen ibland och ungefär hela anledningen till all stress och ångest är för att jag inte pluggar ordentligt. Det enda jag egentligen behöver göra är att göra det. Jag vet att jag kan. Bara jag börjar i tid och inte distreheras av annat eller skjuter upp det. Då kan jag få riktigt bra betyg. Och det skulle vara kul att ha det igen.
 
På tal om skolan så har jag nästan lite halv ångrat mig angående mina i-val. Jag valde Matte (Hemskt men det behövs ju) och Entreprenörskap. Men istället för Entreprenörskap hade jag kunnat gå Filosofi och Psykologi. Nåja, gjort är gjort, och jag kanske kan gå det i trean istället? Vi får se! Men jag tror nog att Entreprenörskap kan bli riktigt kul.
 
Jag ska även göra en ny design till bloggen. Jag vet inte när, men jag ska göra det. Jag vet inte riktigt heller hur den ska se ut, men i alla fall. Det ska göras, och det snart.
 
Vad random detta inlägget blev. Lite sånt där och lite sånt här. Undrar hur många som egentligen läste allt detta. Aja, så kan det bli!
 
Nu ska jag börja skriva en löjligt noggran attgöraidag-lista och sedan börja pricka av den. Hoppas ni får en fin måndag!

Torsdag - Dag 7 i Las Vegas.

Dagen till ära blev en riktigt lyckad shopping-dag! Den började i detta köpcentret. Här fanns lite allt möjligt!
Efter ett tags shoppande tog vi en liten matfikapaus på ett ställe vars namn jag inte minns. Det var mysigt och vi blev serverade av en asiat med ljusbruna ögon. Det var en lite speciell syn faktiskt.
Kära, ytterst jobbiga syster.

I princip varje gång vi åt ute var det Cola, eller i annat fall Pepsi, som fick sällskapa maten. Och en jävla massa is.
Efter det var planen att vi skulle bli upphämtade av Danielas syster Analisa. Medans vi väntade sprang jag och Elise snabbt in i denna affären. Så GRYMT fina kläder det fanns där inne alltså, det säger jag bara. Hyfsat billigt också. Vi var lite ledsna över att vi inte gått in hit tidigare, och var tvugna att super-stressa igenom butiken. Dock hade vi inte behövt det.
Glad och fin fader.
En massa shoppingpåsar, till störtsa delen fyllda med kläder.
I väntan på skjuts underhöll jag och Elise oss på en del olika sätt, haha.
 
Mina påsar. ~
Efter 20 minuters väntan smet vi tillbaks till "Styles for less" och gjorde ytterligare några fynd. 1,5 timma senare än bestämt kommer äntligen skjutsen (Jag klagade dock icke!) och vi åkte ut på andra äventyr. Vad det var för äventyr får ni se i ett senare inlägg, tjoho!

Onsdag - Dag 6 i Las Vegas.

Idag spenderade vi vår tid på spelcentret Circus Circus! Jag tog tyvärr inte så mycket bilder här, utan fokuserade istället på att spela och ha kul. :3 Här är iaf två bilder från en liten circusshow där dessa tre tjejer flög runt o gjorde volter i luften. Vet inte riktigt vad det kallas, men jag har det på film :D
Efter en stunds spelande och även letande efter varandra åt vi kvällsmat på detta stället. "All American Burger" och Cola stod det på menyn, åtminstone för min och Elises del!
Fanns en massa kawaiiasfuckgosedjur överallt. Pga jag suger så vann jag bara en ful liten tygblomma, men som tur är är pappa bra på klomaskiner (som vanligt) så jag fick med mig lite nya vänner ändå. ~

*Bild snodd från Daniela* Tadaa! :D
Här stod jag och skrek en stund, haha.
Vi hittade ett Guitar Hero, och efter matpausen utmanade jag pappa. Självklart vann jag, mwaha ~
Dock tog han revansch på airhockey.

Och så den sista bilden, strumpbyxor jag fick av Daniela. Älskar dem ~
 
Idag gav jag även ett löfte till mig själv. Att aldrig någonsin satsa för mycket på ett spel. Brotta ner envisheten. Jag stod nämligen vid en spelautomat ett jävla bra tag och försökte vinna en xbox-kontroll. (Liksom, de kostar asmycke annars.) Minst 25 dollar (alltså 200kr) senare fick folket halft släpa mig därifrån. Jag var helt övertygad att jag skulle klara det. Jag var ETT fucking jävla steg ifrån att vinna hela satans jävla tiden, inte konstigt att jag var envis då?
Jag är fortfarande övertygad om att jag skulle klarat det om jag hade stått där ett tag till. Menmen, det var kul, och jag fick till och med lite publik då och då, haha! (Till och med dom ropade "Nooooo" när jag förlorade på näst sista steget.)
 
Dagen avslutades med att jag lånade Analisas gamla inlines (Riktigt gamla sådana, en av de första modellerna "Rollerblades") och åkte fram och tillbaka på gatan utanför. Så för inte första gången i mitt liv utan minst andra, så lärde jag mig åka inlines. Det var riktigt kul faktiskt. Fick mig att än en gång önska att jag hade ett par egna.

Måndag - Dag 4 i Las Vegas.

Inledde dagen med en liten promenad i det fina vädret. Jag var inte alls beredd på att det skulle vara så varmt, det stämde inte alls med det vi kollat upp innan vi åkte, så idag använde jag det sista paret rena shorts jag hade. Restrerande kläder i min resväska var jeans och långärmade tröjor, vilket jag nog skulle avlidit i om jag tagit på mig.
Området där vi bodde, alltså i Danielas mammas hus, var hur fint som helst. Kunde inte låta bli att knäppa varenda hus jag såg med kameran.
Vi gick in i en liten mataffär där vi hittade både det ena och det andra. I min påse på väg ut fanns det bl.a en sockapa, godis till min veganska klasskompis, massa annat intressant godis, och lite presenter.
Palmer överallt. ~
Efter det begav vi oss mot en liten park, ett naturreservat, där vi stannade och slappade en stund.
Natur, natur, natur. Orörd mark. Här såg vi kaniner (det var första gången Daniela sett kaniner i Vegas, så hon var väldigt förvånad) och flygplan som flög till och från hela tiden.
Daniela och pappa ~
Fanns en liten vattenmaskingrejsimojs med rent vatten. Vi blev glada och fyllde på våra flaskor, då vattnet i kranarna här är klorvatten, och alltså inte speciellt gott att dricka.
Tog mina creepers idag. Fyfan vad varmt det var alltså.
Mina småfynd ~
Bland det godaste jag ätit denna resan. Eftersom de är så stora och så få i varje påse kommer jag nog inte kunna ta med mig några hem, och även om jag gjorde det skulle de ta slut direkt. Väldigt sorgligt.
MY BEAUTIFUL SOCKMONKEY<333
Staring into your soul.
Ser ut som småsten, men är i verkligheten ganska stora stenar. Oj vad intressant va!
Parken som vi promenerade igenom. Var fullt med folk, överalltöveralltöverallt. Och en konstgjord damm.
Surpuppan Elise, min syster, var fanimej omöjligt att fånga ordentliga bilder på.
Liten lekplats där det var ett litet barnkalas. Massa småbarn som kämpade med att försöka slå sönder en Helo Kitty formad piñata.
Ännumer baaaaaaarn.
Sjukt tjusig kjol right there.
 
På kvällen åkte vi till hotellet vi sov på första natten. Danielas mamma, som är stamkund där, bjöd oss på buffé. Eftersom vi redan ätit där en gång visste vi precis vad vi skulle ta, vilket var ganska underbart faktiskt. Få mat som man vet att man gillar.
 
Sen vart de hem och sova, ungefär. Satt och redigerade bilder ett tag samt kollade på det nya avsnittet med Fionna & Cake av Adventure Time (åh Marchall<333) och käkade ytterligare 2 strawberrypoptarts. Ja, jag är lite smått kär i det där.
 
Råkade kolla min almanacka och insåg att jag har läxor som ska vara klara på lovet. Hemskt. Men jag ignorerade det och ska istället försöka ha kul och slappna av denna semestern! Det är ju trots allt bara 4 dagar kvar. Hoppas ni haft en fin måndag!

Las Vegas - resan dit.

Första flyget tog ca 2 timmar. Jag hade tur och fick sitta precis vid fönstret, vid min vanliga plats precis bakom vingen.
Pappa och Daniela satt bakom oss. "Ni får absolut inte somna!" upprepade Daniela flera gånger, och det slutade med att hon själv låg och sov. Haha!
Småsnacks vi fick av personalen ~
Om jag fattade det rätt skulle vi egentligen inte fått något ätbart på detta flyget, men eftersom vi fick sitta och vänta nästan en timma innan det egentligen skulle gått fick vi det ändå. ~
Så fiint ;w;
På flygplatsen i Amsterdam. Eftersom första flyget var försenat hade vi bråttom till nästa plan. Till vår fördel fanns det såna här rullband som gick rakt fram, himla tur! Tror inte vi hade hunnit i tid annars. Eller så hade vi fått springa för våra liv.
 Stora planet. Här kändes det till skillnad från andra plan riktigt lyxigt. Det fanns en liten skärm på sätet framför där man kunde se filmer, serier, lyssna på musik, spela spel osv. Fanns bara ett begränsat antal att välja mellan men det dög för mig. Satt och lyssnade på Greenday, ritade, kollade på en film vars namn jag glömt bort, och jag blev himla glad när jag såg att det fanns både Adventure Time och Batman.
Denna resan var den jobbigaste men även roligaste hittils. Vi fick egentligen inte sova (för att försöka vända på dygnet så fort som möjligt) men gjorde det ändå. Resan skulle ta 9 timmar, men eftersom vi stod stilla i 2 timmar kan man säga att det tog 11. Jobbigt? Ohja.
Fick en liten kreativitets-kick och skapade detta. Det var jobbigt att rita då planet skakade ganska mycket, men det blev helt okej ändå. Bättre bild kanske kommer upp i framtiden.
 Vi var dödshungriga när lunchen äntligen kom. Då hade jag inte ätit på 9 timmar. Tyvärr smakade maten skit, vad kan man egentligen förvänta sig av flygplansmat, men vi fick hela tiden påfyllning med Cola och en liten glass som efterrätt. Och så småpåsar med snacks och nötter då och då.
Tror jag knäppte dessa två kassa bilder precis när vi skulle landa i Las Vegas. Innan denna resan, som tog 3 timmar, bytte vi plan i Minneapolis, vilket också var ganska stressigt. Vi var de sista som inte hade gått på när vi väl kom till planet, som stod och väntade på oss. Snacka om att turen var med oss denna dag!
 
Detta är alltså de bilder som blev bra från resan till Las Vegas. Anledningen till att vi åkte hit från första början var för att Daniela, pappas flickvän, kommer här ifrån, och hennes familj och släkt bor här.
Danielas mamma och 2 från släkten mötte upp oss på flygplatsen och efter en smått livsfarlig bilresa (skämt åsido, men ni som var med i bilen förstår vad jag menar!) till ett hotell vid namn Sunset Station, där Danielas mamma (som vi från och med här kallas Cynthia) är stamkund och varje år får 3 gratis nätter, och bjöd oss alltså på en. Sängarna var totalt underbara, det säger jag bara. Saknar dem redan.

Vi har en lång resa framför oss, kära syster

Vi sitter just nu i bilen på väg mot Landvetter. Även om jag är trött som ett as, då jag bara sovit knappt 8 timmar på 2 dygn och är smått illamående så är vi glada!

Följ mig på instagram (emmiejansson) så får ni bild-uppdateringar lite då och då c:

Har även med min gamla MacBook, så om jag har internet ska jag försöka blogga så ofta det går, förhoppningsvis en gång per dag!

Nu ska jag nog sova lite, även om jag borde vara vaken. Bye! ~


Mot Las Vegas!

 
 
Blev som så att jag försov mig 1,5 timma så är lite stressigt just nu. Därför blir detta bara ett tomt, väldigt kort inlägg.
 
 
JAG DRAR TILL LAS VEGAS NU och kommer tillbaka om 10 dagar, HA DET BRA! <3

To the dreamworld

Några av veckans insta-bilder, haha. Har tagit extremt mycke ego-pics denna veckan. Men jag är så himla nöjd med mitt utseende för tillfället, och när man väl är nöjd bör man väl passa på? ~
 
Shit, jag är så otroligt trött. Direkt efter detta inlägget smäller jag ner datorn, kastar den åt helvete och sover gott i 3 timmar. Inte mycke sömn inatt heller, nepp.
Kvällen har tillbringats till att packa samt mysa med pojken min. Fick världens finaste lilla present av honom i för tidig allahjärtansdag-present, hiho. Vill använda den hela tiden, men vågar inte ta med det till Las Vegas. Så jag lämnade det hos mamma. Ångrar det djupt. ;__;
 
Btw, jag och Julia vann en tävling i förrgår. En tävling Amai höll, där man skulle skicka in en bild på sig själv och sin bästa vän och kunna vinna en uppsättning Mario & Luigi hattar. Tyckte bilden jag sådär i sista sekund (lite efter sluttiden tillochmed) var ganska tråkig, men det tyckte tydligen inte Amai! Så snart får vi hem varsin fin keps <33 Gav dem Julias adress, så de kommer antagligen landa i hennes brevlåda nån gång nu under lovet! Hihihih.
 
Menmen. Nu ska jag fara till drömmarnas värld och drömma om morgondagens resa. Känns fortfarande inte verkligt. Godnatt!

Sista skoldagen på 12 dagar

 
Usch, detta har varit en jobbig dag. Råpluggade matte till och från 16-01, så var ganska mosig i huvudet när jag la mig och när väckarklockan ringde 4 timmar senare mådde jag inte precis bättre. Hade en superäcklig känsla i magen att jag skulle spy vilken sekund som helst och huvudet dunkade av smärta. Usch alltså. Lyckades utan stress ta bussen till skolan kl 7 och väl där var det ganska direkt dags för matteprovet. Vet inte hur långt åt helvete det hamnade, men bra gick det absolut inte iaf.
 
Sen var då planen att jag skulle gå hem. Men jag ville inte missa genomgången på historian.. Vi började lektionen med en film som jag sitt-sov mig igenom. Märkte att jag vinglade/ryckte till lite då och då, kunde knappt hålla ögonen öppna, så antar att jag somnat. Måste nog sett ganska kul ut.
 
Svenskan var nog värst dock. Vi skulle debatera om ett ämne vi fick igår, men min medpartner var inte där. Jag mådde illa igen och huvudvärken var tillbaka. Slutade med att jag fick hjälp av en klasskompis istället för att vara ensam, vilket jag är djupt tacksam för, då jag inte kom ihåg ett enda ord av det jag tänkt säga och jag var så mosig i huvudet att jag till och med glömde bort vilken sida jag stod på.
 
Sen åkte jag hem. Och blahablahablaha. Och nu sitter jag i min säng och väntar på Simon. Hade egentligen tänkt packa innan han kom, men han ringde så plötsligt så det hinner jag inte. Eller ja, plötsligt var det ju visst inte alls, klockan är ju redan 17 ser jag nu. Vadfalls.
 
Menmen. Nu ska jag ner o möta upp Simon och sådär. Packa och städa. Bläbläblä. Bye!

Ignorera plugget för en stund & vara glad.

Denna kväll provade jag för första gången på en heeel månad att platta håret. Det har blivit JÄTTELÅNGT. Sen så provade jag även raklugg. Den har också växt jättemycket. Sen så färgade jag ju håret (utväxten är borta, fullkomligt underbart!) i fredags och är extremt nöjd!
 
 
Helgen har varit hur mysig som helst. Orkar inte skriva så mycket om den, men den var fin. Sov hos pojken min igår till idag, det var la det bästa. ~
 
Nu har jag spenderat några timmar år att bläddra runt på Weit, (med sökordet "interior" och halvdött av alla fina och inspirerande bilder) blocket och Ikea. ÅH vad jag längtar tills vi flyttar. Mitt rum kommer bli MAGISKT. Kommer göra lite kollage på mina fynd och lägga upp nån gång i veckan, får se när jag har tid.
 
Imon och på tisdag blir det mestadels plugg inför matteprovet på onsdag, som jag för övrigt inte kan ett jota till.
På onsdag hoppades jag på att träffa Simon en sista gång innan jag åker samt packa. För på torsdag tar jag, syster, pappa och hans flickvän flyget till Las Vegas! Tjoho!!! Där blir vi i 10 dagar. Känns fortfarande inte helt verkligt.
 
Menmen, nu blir det sova. Godnatt på er!

Whywhywhy.

Ugh, varför. Jag är extremt snål nu innan jag ska resa, så att jag får med mig så mycket pengar som möjligt, och vet att jag kommer ångra mig om jag köper för mycket nu innan. Det blir absolut inte lättare att H&M ska ha massa kläder jag vill köpa just nu. Kjolen och katt-linnet MÅSTE jag bara ha. Och det mönstrade linnet. Så himla fint. Bajs :C WHY WHY WHY <///3
 
Menmen. Sitter nu hemma hos Simon och vi ska snart gå en liten promenad. Hoppas ni får en fin dag!

Blond i bottnen

 
Färgade håret för några timmar sedan, tjoho! Så himla gött att bli av med den där hemska utväxten. Var verkligen jättefult. Hur färgen blev nu får ni se typ imon! Om jag inte är för lat för att fota och lägga upp bild dvs. Kunde verkligen inte bestämma mig för vad jag skulle ha för hårfärg, har ju tänkt på MASSA olika saker, kombinationer osv, så nu tog jag bara en för att bli av med utväxten helt enkelt. ~
 
Dagen har varit otroligt slapp. Gav mig själv sovmorgon till 7 och tog 9:20 tåget istället för en timma tidigare, satte mosaik på den andra klackskon på mitt Formprojekt (Och därmed har jag gjort det jag kan göra för tillfället, nästa blir att leta reda på lila & rosa mosaik!) och målade lite på parafrasen. Usch, suger verkligen på att måla, haha. Men övning ger färdighet!
 
Efter det följde en seg Estetisk Kommunikationslektion, då jag gjorde ungefär inte ett skit. Skulle sätta musik till videon min grupp spelat in, men eftersom jag var ensam (har två musiker i min grupp) så gick det inte så bra. Orkade faktiskt inte ens försöka. Så satt bara o fortsatte klippa o redigera i videon, som för övrigt är ganska kass enligt mig. Menmen!
 
Sen fick vi sluta tidigare, och såklart gick inte mitt tåg förrän en timma senare, så jag gick tillbaks till bildsalen och fortsatte på parafrasen. Sen hem, fick skjuts av mamma, köpte hårfärg, hämtade mina grejer hos pappa, och tillsist droppade jag av hos Simon. Var massa mysigt att träffa honom då vi inte träffats på ett tag. Ska sova hos honom imorgon. Då ska jag tvinga honom kolla på Totoro även om han inte vill, då jag inte lyckades så bra förra gången.
 
Och nu så ligger jag o käkar ostbågar, dricker Cola, lyssnar på Kent och chattar med fint folk. Skulle egentligen fortsätta på mitt hemliga projekt idag, men nu orkar jag inte det. Är ganska trött efter denna vecka. Godnatt på er!
 
 
Ps: Massa tack till er som kommenterat några inlägg idag. Får inte kommentarer så ofta längre så blir alltid så himla glad när jag väl får det. ~<3

Torsdag morgon

 Det sitter en massa små lappar på fönstret i pappas kontor/min stuga. Detta är nog en av de lapparna med djupast budskap.
 
Det var lite jobbigt att vakna upp idag. Hade ÄN en gång drömt en av de där vackra drömmarna jag drömt så många gånger nu de senaste året, var så glad, tills jag kom på att det inte var verklighet. Dessutom hade jag ställt larmet fel så jag inte fick snooza som jag brukar, så jag låg kvar en liten stund längre än vad som egentligen var planerat. Istället för 5 så var klockan 5:20 när jag gick upp.
 
Det gjorde ingenting dock. Gick ner, tog på mig mina nya, ganska fina färglinser, studerade mig själv i spegeln en stund och konstaterade att jag definitivt såg ut som en ailien. Sminkade mig. Behövde inte göra håret, då lockarna från igår fortfarande var ganska fina.
 
Även om jag sov en halvtimma längre behövde jag inte stressa. Hjälpte pappa ta på Vilda och Saga och fick skjuts till tågstationen. Tog tåget 7:17. (SÅ HARDCOOOOORE) Fick se vägen till Varberg och staden som började vakna till liv. All snö gjorde allt tusen gånger finare. Väl framme tog jag en liten omväg till skolan. Liten upptäcksfärd typ. Såg massa nya fina hus och affärer jag inte sett tidigare. Försökte lägga de på minnet om jag på något sätt skulle behöva ta mig dit i framtiden.
 
Nu sitter jag på golvet i estetkorridoren, Linda sitter bredvid mig och vi ska nu gå och köpa kakor. Sen tar vi och klassen samt nån annan klass bussen till Veddige för en liten skridskotur! "Halv friluftsdag" idag nämligen. Har inte åkt skridskor på månader och kan ingenting längre, så jag hoppas inte mina klasskompisar förväntar sig massa saker av mig bara för att jag gått i konståkning. Jag slutade ju trots allt för att jag sög, haha.
 
Menmen, nu måste vi kila, hoppas ni haft en fin morgon!

Oturen jagar mig med kniv.

 
Alltså, jag hatar mitt liv just nuuuuu. Har lunchrast och inget annat att göra så kan lika gärna klaga på allt som finns att klaga på.
Dagen började med att jag försov mig, fick stressa lite i början men sen kom jag ikapp schemat. Gick och ställde mig och väntade på bussen till stan. Var glad. 20 minuter senare har bussen fortfarande inte kommit, och eftersom bussen som från stan till Varberg redan hade gått då gav jag upp. Greps av Panik. Som tur var kunde Daniela köra mig. Kom en halvtimma försent till matten och missade hela genomgången av provet vi ska ha på onsdag. Resten av lektionen, vilket var 20 min, gjorde jag inte ett skit. Alltså kunde jag egentligen bara ta den senare bussen.
 
Senare idag har jag (förhoppningsvis) historiaprov. Förstår inte så mycket men tror nog jag får godkänt o jag kommer ihåg allt jag lärt mig. Imon ska vi åka skridskor och bussen till ishallen går 8:30, alltså 10 minuter innan min buss brukar vara framme. Så jag måste ta den riktigt tidiga bussen, som går kl 7. Jag måste gå upp FEM.
Samma på onsdag nästa vecka, då vi har matteprov 8:20. Fml much?
 
Och om det nu råkar vara så att jag har en söt liten klasskamrat som läser detta: JA, jag gick i konståkning, men det var längesen, jag gick inte speciellt länge, och jag är feg som fan. Alltså, de kunskaper jag har kvar är typ svänga, bromsna, åka runt i cirklar. xDD
 
Menmen, nu ska jag ha Historia. Svenska. Engelska. <- blä. Bye!

"livet känns meningslöst på vintern"

 
Dagens rubrik får bli ett citat från en "gammal" klasskompis blogg. Måste säga att jag håller verkligen med så otroligt mycket. Jag menar, man kan inte göra ett skit på vintern. Vill man inte frysa ihjäl får man stanna inomhus. Visst kan jag tycka det är mysigt att va ute i snön ibland, kanske fota lite, men jag har inte många i min vänskapskrets som håller med mig på den punkten. Så det blir att man undviker kylan så gott som det går.
 
På hösten är dock allt bara bajs. Inte ens fint. Bara när löven är som rödast kan det vara "fint", men annars är det bara blött, brunt, kallt & bajsigt.
 
Om man bara kan vara inomhus, vad ska man då hitta på? Man kan inte gå en random promenad och sätta sig på något mysigt ställe, köpa energidricka/något gott att äta & sitta bara & prata, något av det jag älskar mest med sommaren. Man träffar inte alls lika många nya människor som när det är varmt ute. Osvosv.
 
T.ex om man ska träffa/umgås med någon man inte känner så jättebra. Då kanske inte det första man vill göra är att bjuda hem denna till sig, eller tvärtom. "Gå i stan" kan man ju inte heller göra i denna skitstad, för det tar ju bara en kvart, sen har man gått igenom allt intressant. Aslmkjhkjh, så irriterande.
 
Jag blir deprimerad av hösten/vintern. Jag mår aldrig så dåligt som jag gör på just dessa årstiderna. Och jag känner mig heller aldrig så ensam. Jag kan väl inte påstå att jag mår prima på sommaren heller, men allt är så himla mycke bättre då. Man kan ta en liten promenad by yourself, lyssna på musik osv, och det är hur härligt som helst. Eller vakna av att solen skiner och fåglarna kvittrar utanför fönstret. Åh.
 
Svar ja, jag längtar galet mycket till sommaren. Vara ute hela dagarna, träffa människor, tälta, vara ute till sent på natten utan att få besök av mörkret speciellt länge, och bara hitta på allmänt knäppa saker. WAH ASSÅ SKDJOHIADKJS. Jag vill ha sommar. NU.
 
Menmen. Nu ska jag sätta mig o plugga Historia igen. Jo, jag skulle ju haft provet idag, men min lärare var spårlöst försvunnen då vi kommer överens om att jag skulle göra provet så jag hade inte så många andra val än att åka hem. Hoppas ni haft en trevlig dag! ~

Söndag 2

 
Bläbläbläblä. Hemma från skolan idag. Och med tanke på hur fullt upp jag har haft denna helgen känns det som att det är söndag. Söndag 2, alltså. Fredag-lördag sov jag hos Simon, lördag kväll/natt tillbringades i Helsingborg och igår var en seg dag med vidrig huvudverk. Somnade på soffan inne i huset, och efter att Vilda (min 3-åriga illasyster) vaknade och inte ville sova ensam sov jag i hennes säng, där jag vaknade imorse.
 
Imon är det tisdag (fast kommer nog kännas som måndag) och jag börjar 11. Är evigt tacksam för denna underbara sovmorgon. På schemat står det Svenska, Naturkunskap, Äcklig Matte och sedan Historia Prov. Ber till Gud att det går vägen. Efter det vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Kanske ta det lugnt för en gångs skull? Det låter nästan liite för bra för att vara sant, så räknar med att något bajsigt ska dyka upp som jag måste lägga all tiden på. Brukar vara så. Min vanliga tur liksom ~
 
Övriga tankar: 1. Jag måste färga håret. Men jag vet inte längre till vad. Utväxten är nästan 10cm nu och ser fördjävlig ut. Jag har en svart och en lila/svart hårfärg hemma men jag är inte jättesugen på att använda någon av de faktiskt, trots att jag var super-inne på det för bara några veckor sedan. Jag blev tidigare idag jättesugen på att klippa riktigtriktigt kort och färga det mörkrött. Men tror inte jag skulle passa i så kort hår. Ugh.
2. Jag vill pierca mig. Vill ha ett nytt i varje öronsnibb. Och septum. ASdmklajdkhas, så himla fint det är. Någon som kan tänka sig att skänka 500kr till behövande Emmie? <3
 
Menmen, nu borde jag försöka fortsätta kryssa av saker på dagens Att-Göra-Lista. Får se hur det går. Bye!

Cheez heartz, Form-arbete, piercingar & tröjbesvikelse.


Provade på denna nyhet häromdan. De var seriöst ASgoda. Smakar nästan precis som ostbågar. Dock gillar jag inte formen på dem.. Alltså, det är behagligt att det bara är en enda klump, typ. Känns konstigt att äta hjärtan helt enkelt. AAAND AGAIN, OSTBÅGAR WINS <3333
 
 
Helluuuuuu. Just nu sitter jag i ett mörkt rum i Simons soffa och är osocial. Vi ska snart lägga oss och jag ska tvinga honom att kolla på Kikis Expressbud med mig, då jag inte sett den ännu. (KATASTROF.)
 
Dagen har varit ganska bra c: Började med att jag, som vanligt numera, gick upp 6 och var i skolan lite innan 9 och satt och jobbade med mitt Form-projekt till 11. Sen hade vi ett väldigt kort klassråd, och sedan var det meningen att vi skulle ha lunch. Dock var vår lärare i Estetisk Kommunikation- Musik sjuk, så vi skulle fortsätta jobba utan lärare.. Det gick så bra som att min grupp stack hem, haha.
Men det var bra på ett sätt då jag kunde återgå till Bildsalen. Innan dess följde jag med Sandra till G-punkten (NÄSTAN lika snuskigt som det låter. Är en s*x/piercing-affär, typ.) och pratade med hon som jobbade där om mina helix. Dock visste hon inte så mycket, så jag gick tillbaks till skolan och jobbade lite, sen vid 15 så gick jag dit igen, då deras piercare hade kommit.
Han var ASmysig. Han var inte en sån där "typisk piercare" med massa tatueringar, piercingar, töjda öron osv. Utseendemässigt bara en "vanlig" människa, haha. Så det kändes väldigt bekvämt och jag fick bra råd. Tror jag skulle känna mig trygg av att bli piercad av honom.
 
Dock höll jag på att flippa ur då jag fick veta att det kostar 400kr att ta hål i örat. Alltså skulle det kosta 800kr om jag tog om mina 2 helix. Helvete heller <//3 Jag har i vilket fall tagit ut en av dem nu, hade inte hjärta att ta ur båda. ;__;
 
Sen gick jag in på H&M, tanken var att jag skulle snabbt in och köpa den där superfina tröjan som jag lämnat tillbaka veckan innan då jag inte var helt nöjd med storleken. Kände ingen risk i det alls, då personalen sa att det snart skulle komma in nya storlekar. Tror ni hade gjort det idag? Nej. Snarare tvärtom. De var SLUT. Den där fina, gråa tröjan med hål för axlarna och en dödskalle ramad med rosor på framsidan var fkn slut. Dat feeling alltså. <//3
 
MENMEN detta blev ett väldigt ointressant inlägg kände jag. Så nu säger vi godnatt. GODNATT!





Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
Studerar: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:e året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~