Sista dagen i April. Första dagen i Maj.


Igår vart det Valborg, och istället för att, sommajoriteten av folket i min ålder, vara ute och festa och supa skallen av sig firade jag, Tove och Julia på vårt eget lilla sätt genom att köpa flintastek, potatisräfflor, biernesås och ha mat-party hos mig i Skrea! Underbart.
Det hade vart väldans massa billigare att bara ta en pizza insåg vi när vi fick se kvittot inne på Ica, menmen. Man lär sig av sina misstag! (Det hela gick på 300 för maten, massa energidrickor och tre påsar chips/ostbågar. AJ sa plånboken!)
 
Dock blev det ingen övernattning som jag hoppats på, huhu. Tove skulle på filminspelning dagen efter och Julia var inte egentligen helt tillfrisknad från sin förkylning, så hennes föräldrar så NEJNEJNEJ till att sova över. Oh well, det var svinmysigt ändå! Och pappa tyckte antagligen vi var asjobbiga och suckade av lycka när vi övergav köket och gick ut till min stuga istället, haha.
 
När båda åkt vid 23 gick jag in till familjen, såg en knäpp parodi på Paranormal Activity (närmare än så kommer jag inte dessa filmer!) och sen släpade jag med mig syster1 ut och såg på Adventure Time tills klockan slog två. Såg en massa nya avsnitt, som jag inte sett. Åh. ~
 
Idag sov vi till 12 (två timmar längre än planerat) och chillade i trädgården och det fina vädret med aaalla mina systrar tills 15, då vi begav oss på en liten promenad bort till Hjortsberg, där vår nya, ihopslagna familj börjat flytta in i nya huset! 
 
Att gå från att bo med mamma och syster i en liten 3:a på Herting, där jag bott i olika hem i hela mitt liv, till att flytta ihop med mammas pojkvän och hans dotter, i ett stort, fint hus på Hjortsberg, nära till både stranden, Ica, en skola med en huge lekplats, en pizzeria, 5-minuters cykeltur till pappa och MÄNNISKOR. Visst, vi hade en massa grannar på Herting, men här på Hjortberg känns allt så levande! Barn som leker, folk som är ute och går, en massa djur som låter, folk i min ålder osv. Ska bli kul och se vilka jag har nära till nu! ~
Dock kommer jag sakna som fan att ha nära till Simon och stan. Innan tog det bara 5-10 min att ta sig dig. Nu tar det typ 15-20. :c
 
Idag kunde vi tyvärr inte göra så mycket. I mitt rum har 3/4 väggar målats en gång, de ska målas en gång till och så ska min fina fotovägg med moln upp. Sen ska några möbler målas. Sen kan jag ääntligen börja inreda! Ååh<333 Men idag hann jag iaf göra lite grann. Jag, mamma och syster tog en promenad till Herting, packade bilen full med kläder, tog cyklarna tillbaks till Hjortsberg och sen packade vi in skiten i garderoberna! Och på fredag kommer vi få sova i huset för första gången. ÅÅh, jag längtar så ;___;
 
 
MEN nu har jag skrivit tillräckligt med svintråkig skit tycker jag nog, så nu ska jag sova. Imon är det skola, och jag tror jag tar mig en liten tripp till Gekås för att köpa en tavelram och massa galjar efter det. Men får se, känns lite onödigt. För jag har ju inte riktigt råd med nån storshopping. Men jag vet inte. Oh well. GOSNATT.

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~