Om jag inte hade en dator.

 
Om jag inte hade en egen dator, eller åtminstone om jag inte var så beroende av den som jag är.. Holy shit, vad allt skulle vara annorlunda.
 
Det var väl när vanliga leksaker började kunna röra sig och låta (Bra exempel; Fureal Friends. Loved that shit), blev "robotar" helt enkelt, som jag fann min kärlek för teknik. Jag vet inte vad som kom först, Kalle Anka spelet på pappas dator eller Tamagotchi.. I vilket fall så älskade jag båda. Speciellt Tamagotchi. Hade med mig de små sakerna (hade flera stycken) vart jag än gick och stängde aldrig av dem. Sen kom LPS digital pet. Sen PSP. Sen Guitar Hero på PS2 och PS3. TV har jag dock blivit mindre och mindre intresserad av ju äldre jag blivit.
Pappa spelade väldigt mycket spel, vilket antagligen är en bidragande faktor till varför jag blev likadan.
 
När jag gick på Fritids på min skola i 3-5 fick man låna datorer, men innan fick man skriva upp sitt namn på en lista, där man fick en sk "datortid" på 30 min. Jag satte upp mitt namn där så många gånger jag kunde per dag, och många gånger suddade fröknarna ut mitt namn för de tycker jag suttit tillräckligt. Detta med datortid tyckte senare pappa och hans fru var en jäkligt bra idé, och det infördes även hemma. Sen även hos mamma. En timma per dag. Hur skulle jag klara det?! Åh, jag minns att det var så jääkla mycket bråk kring detta.
 
Tillslut fick jag min egna dator i 8:an. Då kunde ingen bestämma hur länge jag fick sitta längre. Den var min och jag satt hur länge jag ville. När jag slutade 9:an och det var dags för datorn att lämnas in, lyckades jag övertala mamma att köpa ut den till mig. Jag var en av få utgångna 9:or som hade dator det sommarlovet.
 
Det är både bra och dåligt att ha egen dator, såklart. Jag älskar min Macbook Pro. It's my precious. Men det skulle nog vara ganska nyttigt om jag lärde mig att inte vara så beroende av den.
 
Datorn dödar min kreativitet och fantasi.
 
Idag var både min dator och mobil beslagtagna i några timmar, och vad gjorde jag? Städade både rum och garderob, gjorde mig i ordning, skrev en to do-lista för idag samt tog fram min lilla symaskin och försökte luska ut hur den fungerar. Det kanske inte låter så mycket, men när man tänker på hur kort tid som hann gå så är det ganska otroligt.
 
Jag ska försöka sitta mindre vid min dator detta lovet. Jag vill ha tillbaks min extrema kreativitet och fantasi som jag en gång haft. Vill börja rita igen. Pyssla och sy. Sånt som jag totalälskade och gjorde ofta innan jag fick min egna dator i 8:an.
 
Frågan är bara hur jag ska gå tillväga.. suck.

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~