Nationaldagen, konstutställning, brännboll, filminspelning.

 
 
 Nationaldagen.
Jag insåg just att jag adrig skrev om vad jag gjorde på Nationaldagen, så det gör jag nu! Som ni vet blev jag hembjuden till en gammal klasskompis från Fbg's gymnasieskola (när jag gick där), och var alltså hemma hos henne i hennes himla fina hus. Så det vad jag, Miranda (klasskompisen), Jesper (Mirandas pojke, träffade också honom lite när jag gick i Fbg), Rasmus (Mirandas collega. Han hette så va? o.o) och Daniel (kompis of mine). Även om jag och Daniel inte drack så blev det ett himla ståhej! Skitkul, verkligen. c: Tog tyvärr inga bilder på den fina församlingen, men vine:ade aktivt däremot. Vine är btw underbart, ni hittar mig som Emmie Jansson. ~
 
Konstutställning och Brännboll.
Idag har jag vart på konstutställning på Komedianten, "mammapappabarn". Skulpturerna var galet coola, resten var jag alldeles för trött för att uppmärksamma speciellt mycke. Efter det gick jag lite i stan med Isabelle och Isabella, hittade massa fina kläder jag inte kan köpa ;__;
Efter det hade vi idrott, en timma tidigare än vad vi annars brukar. Varför? Jo, brännboll med parallellklassen! Förutom att jag (som vanligt) gjorde bort mig som fan var det askul. Sista omgången, sista rundan, sista minuten, var det min tur att få iväg bollen. Missade de två första slagen. Förberädde mig för kast. Och däär for den iväääg! Men vänta.. vart? Ja, fan inte rakt fram iaf. Åh vänster den for. HAHAHAHAH, SÅ UNDERBART KUL. Sjukt pinsamt, men bringade iaf folket ett gott skratt och wtf-Emmie-moment. Man ska ju bjuda på sig själv har jag hört? ~
 
Filminspelning.
Tyvärr hann jag inte heller idag bli klar med min tavla i Bilden, eftersom jag fick åka hem till Fbg tidigare, då jag som tidigare skrivet skulle stå statist för en film som spelas in i Fbg just nu. Vi skulle börja 19, men satt där till 20 innan något hände. Så jag var ganska sur, eftersom jag då hade kunnat stanna en hel timma till i Vbg. Menmen. Det var lite jobbigt att spela in, med tanke på all närhet, men förhoppningsvis blev det bra. Vi blev klara på 3:e försöket, efter endast 2 omtagningar. Grymt eller?!
Jag får inte se resultatet förrän i november, då filmen har premiär. SÅ JÄKLA DÅLIIIGT D:
 
Scenen jag skulle va med i varade bara några sekunder. Huvudpersonen, vars flickvän blivit mördad, sitter på stranden och deppar, typ. Då ser han ett ungt par som "busar och är kära" längs vattnet, och blir påmind om sin flickvän. Aaaand that's it. Så det jag gjorde var alltså att jag låtsades vara en glad och nykär flickvän till min vän Daniel. Det var sjukt konstigt.
När regissören ville att vi skulle vara "busiga" blev jag lite orolig och frågade vad det innebar, och då han nämnde pussar blev jag helt typ LOL NOPE I'M OUTA HERE. Men som tur var slapp jag det. Hade inte gjort det i vilket fall som helst, men ja.
 
"Vad annars är busigt förutom pussar?" "Äsch jag vet inte, bit honom i örat eller nåt".
 
OH. MY. GOD. HAHAHHA. Ni skulle bara veta hur jag dog av skratt inombords när jag fick höra dessa orden från regissören. Bitas i öronen? Mitt ute på en strandpromenad? Well, that's special, isn't it.
 
 
MEEEN nu ska jag sova. Jag har skickat in Historian och är minst halvvägs på engelskan, som jag får skjuta upp ytterligare en dag. Blää Emmie, blää. Bara för den där jäkla sömnen. Oh well, nu har jag AS USUAL skrivit way too much. Godnatt!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~