Varning för långt inlägg; Massa bra dag!

Uppgift i engelskan jag gjorde lite snabbt och slarvigt igår kväll, då jag fick en såndär knäpp kreativitets-kick jag får ibland. Uppgiften gick ut på att rita en bild till den låt vi analyserat. Min låt var "Tears don't fall" av Bullet for my Valentine. Även om jag bara är knappt halvnöjd så får ni gärna kommentera vad ni tycker!
 
Hej hopp! Idag har varit en riktigt bra dag, känner verkligen vilket flyyyyt jag har! Till att börja med gick jag till skolan i lockigt hår idag. Mitt naturliga. Självklart fixade jag det lite, men annars så. Det är ett ganska stort framsteg faktiskt. På något sätt kände jag mig mer avslappnad, fri, och så tycker jag att jag såg "snällare" ut, haha. Sen så fick jag även en massa komplimanger om det, hur fint det var osv, hihi. *skrytskryt* ~
 
Jag fick panik-cykla till busstationen och hann precis i tid. Otroligt skönt då jag verkligen trodde ajg skulle missa den. Väl i Vbg gick jag till Rosenfred med Julia och Tobias. En ganska tråkig och händelselös Bildlektion sniglade sig förbi. På lunchen åt jag med Julia och två av hennes klasskompisar, och tack vare henne kom jag på en superbra idé till parafrasen jag ska göra i Bilden. På Bildlektion nr2 bestämde jag mig för att jag kan skissa på parafrasen i veckan, och fortsatte jobba med mitt Form-projekt istället. Kom en bra bit med gipset. Och jag förstår inte att jag aldrig jobbat med gips förut, det är ju SUPER kul! ~
 
Sen idrott. Förutom vissa detaljer så gick det bra och det var roligt. Sen så fick jag en softboll i huvudet. Vem är förvånad? Ja då fan inte jag iaf. Dock var det skillnad denna gången, med denna klassen. Det var liksom.. roligt. Ja, ni läste rätt.
 
Efter skolan gick jag till bibblan och satt där och pluggade en liten stund. Dock upptäckte jag vid 18 att datorns batteri höll på att dö och att jag glömt laddare, så jag fick ta tåget hem tjugo över. Hemma i Fbg bestämde jag mig för att gå förbi Musikskolan och se om jag inte kunde få tag på Ewans (min elgitarr-lärare) nummer. Har ju inte dart där detta året ännu. Jag kom verkligen precis i tid, då jag stötte på honom precis utanför klassrumet!
 
En ovanligt lyckad lektion och en cykeltur i bajskallt väder senare var jag hemma. Det första jag ser när jag öppnar dörren till lägenheten är att den lilla hallspegeln vi hade innan har ersatts med en GIGANTISK spegel som jag finner totalt underbar.
 
Nu ska jag äta, och sen blir det plugg resten av kvällen/natten. Offrar faktiskt min sömn för detta. Men jag tror att provet i Industriella och Franska revolutionen imon kan gå riktigt bra om jag verkligen sätter mig ner och pluggar, så det är värt det! Som ett av mina nyårslöften var, så ska jag bli bättre i skolan detta året.
 
 
Herregud vad mycket jag skrev. Så kan det gå när man haft en superbra dag, fast det egentligen inte hänt något riktigt speciellt, haha. Hoppas ni också haft en fin dag, och en fortsatt fin kväll! ~
 

Kommentarer
JULIA skrev:


men den blev ju riktigt najs, jag älskar typ hur du lyckades få nån sådär halv-kladdig skugga till allt. Julia gillar detta xD
Ser fram emot o få se totoro-bussen x33

Svar: Håhå, tack så myckeeet :D Försökte få den att se kladdig ut, men är inte så van vid det, så det gick la sådär xD Men jaja!Hahah, jag med! xD
Emmie Jansson

Datum:2013-01-14 Tid:22:07:29 Blogg: http://xpetreax.blogg.se

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~