Måndag - Dag 4 i Las Vegas.

Inledde dagen med en liten promenad i det fina vädret. Jag var inte alls beredd på att det skulle vara så varmt, det stämde inte alls med det vi kollat upp innan vi åkte, så idag använde jag det sista paret rena shorts jag hade. Restrerande kläder i min resväska var jeans och långärmade tröjor, vilket jag nog skulle avlidit i om jag tagit på mig.
Området där vi bodde, alltså i Danielas mammas hus, var hur fint som helst. Kunde inte låta bli att knäppa varenda hus jag såg med kameran.
Vi gick in i en liten mataffär där vi hittade både det ena och det andra. I min påse på väg ut fanns det bl.a en sockapa, godis till min veganska klasskompis, massa annat intressant godis, och lite presenter.
Palmer överallt. ~
Efter det begav vi oss mot en liten park, ett naturreservat, där vi stannade och slappade en stund.
Natur, natur, natur. Orörd mark. Här såg vi kaniner (det var första gången Daniela sett kaniner i Vegas, så hon var väldigt förvånad) och flygplan som flög till och från hela tiden.
Daniela och pappa ~
Fanns en liten vattenmaskingrejsimojs med rent vatten. Vi blev glada och fyllde på våra flaskor, då vattnet i kranarna här är klorvatten, och alltså inte speciellt gott att dricka.
Tog mina creepers idag. Fyfan vad varmt det var alltså.
Mina småfynd ~
Bland det godaste jag ätit denna resan. Eftersom de är så stora och så få i varje påse kommer jag nog inte kunna ta med mig några hem, och även om jag gjorde det skulle de ta slut direkt. Väldigt sorgligt.
MY BEAUTIFUL SOCKMONKEY<333
Staring into your soul.
Ser ut som småsten, men är i verkligheten ganska stora stenar. Oj vad intressant va!
Parken som vi promenerade igenom. Var fullt med folk, överalltöveralltöverallt. Och en konstgjord damm.
Surpuppan Elise, min syster, var fanimej omöjligt att fånga ordentliga bilder på.
Liten lekplats där det var ett litet barnkalas. Massa småbarn som kämpade med att försöka slå sönder en Helo Kitty formad piñata.
Ännumer baaaaaaarn.
Sjukt tjusig kjol right there.
 
På kvällen åkte vi till hotellet vi sov på första natten. Danielas mamma, som är stamkund där, bjöd oss på buffé. Eftersom vi redan ätit där en gång visste vi precis vad vi skulle ta, vilket var ganska underbart faktiskt. Få mat som man vet att man gillar.
 
Sen vart de hem och sova, ungefär. Satt och redigerade bilder ett tag samt kollade på det nya avsnittet med Fionna & Cake av Adventure Time (åh Marchall<333) och käkade ytterligare 2 strawberrypoptarts. Ja, jag är lite smått kär i det där.
 
Råkade kolla min almanacka och insåg att jag har läxor som ska vara klara på lovet. Hemskt. Men jag ignorerade det och ska istället försöka ha kul och slappna av denna semestern! Det är ju trots allt bara 4 dagar kvar. Hoppas ni haft en fin måndag!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~