Ännu en dröm.

 
Jag drömde om henne inatt. Igen. Jag har nog helt utan att överdriva drömt om henne 30-40 gånger sedan september förra året. Helt sjukt är det.
 
Precis som efter alla andra drömmar, så är jag extremt tankspridd just nu. Kommer antagligen gå och tänka på det hela dagen, och komma ihåg små saker lite då och då, som vi gjorde, saker som påminner om henne.
 
Jag minns inte mina andra drömmar så starkt, och jag tänkte säkert likadant om alla de andra, men denna drömmen var speciell. Det var ingen återförening som det vart tidigare. Jag, hon och några andra var påväg ut från nånting, en byggnad, ner för en trappa. Jag gick och pratade med någon. Jag tror det var henne. Men jag vet att vi inte riktigt var vänner, och inte vart det på länge.
Vi är alltså på väg ner för trappan, och då och då vänder jag mig om för att kunna se henne när jag pratade med henne. Plötsligt ser hon yr ut, blir röd i ansiktet, får tårar i ögonen och vacklar till. Jag fortsätter gå några steg och frågar henne hur hon mår, när hon rätt som det är faller ner på ett större trappsteg mitt i trapan och låter tårarna rinna nerför hennes kinder. Jag slänger mig ner efter henne, kramar henne och försöker få ur henne vad det var som pågick. Jag minns inte om jag fick något svar. Jag vet inte vad som hände sedan. Allt mitt minne har bevarat är bilden av att vi sitter i trappan, jag håller om henne hårt, torkar hennes tårar och ser ner på hennes sorgsna ansikte. Jag minns tillochmed vilken tröja hon hade på sig, den där svarta, armlösa, transparanta blusen hon brukade ha ett färgglatt linne under. Har för mig att hon hade grön/turkosa byxor och ett mörkrosa linne, men är inte säker. Sen minns jag även att hon hade ketchup i håret. Fast det kanske var blod. Minns nu såhär efteråt att hon var lite smutsigt på vissa delar i ansiktet, lite blod, såg helt förstörd ut.. Så, där bröt hon ihop, med bara mig som skydd. Alltså, waat.
 
Jag tror jag ska försöka få tag i någon bok, hemsida, person, ja vafan som helst, som kan tolka drömmar. Jag har drömt om detta så jäkla många gånger, och alla drömmer har handlat om just samma sak; en återförening, bara på olika sätt.
Jag älskar drömmarna, samtidigt som jag hatar dem. De är så grymt fina och jag önskar verkligen att de var sanna. Men sen vaknar jag upp, och inser att det inte var verklighet. Det hände inte på riktigt. Det var en dröm. Fan, varför. Samtidigt så vet jag inte om jag verkligen skulle vilja att det hände. Men just då, precis efter drömmen varit, så vill jag det.
 
Galskdjhgdaushbdiaojls, this is driving me crazy. Time for some good music!

Kommentarer
Hennie skrev:


Har undrat detta ganska länge, vet inte om det är för personligt men varför slutade ni vara vänner? :c </3

Svar: Skulle kunna svara här, men insåg att jag ville skriva lite mer än bara ett rakt svar haha, och det behöver ju inte alla läsa. Så skriver till dig på fb ~
Emmie Jansson

Datum:2013-04-23 Tid:22:12:48
Sofie skrev:


Vi som vill ha det raka svaret då? Det blev ju typ allt och sen inget mellan er..

Svar: Ja du, why not. Här får du en jäkligt kort sammanfattning. Vi umgicks mindre och mindre förra sommaren, då hon var upptagen varje gång jag frågade om hon var ledig, sen efter ett litet missförstånd så hade vi ett litet cyber-bråk på fb och sms som var bland det löjligaste jag vart med om, och efter det pratade vi inte mer. Otroligt fult med tanke på att vi var bästisar i 7 år. Aaaaand that's it.
Emmie Jansson

Datum:2013-04-29 Tid:17:12:54
Sofie skrev:


Okej, tråkigt att det blev så.. Spec om det inte var någon big grej som gjorde det. Men ibland var det som var så stort då, så att man inte ville vara vänner längre, plötsligt väldigt litet när det har gått ett tag och så kan man hitta tillbaka till varandra... brukar ju inte alltid hända bara sådär från ingenting men om någon tar första steget så. Fast om hon inte ville hänga så kanske det är hon som ska ta första steget om hon vill göra det igen.. Jag vet inte, svår situation som ja själv har varit i.. Eller är i.

Svar: Just nu gör jag ingenting. Alls. Jag har efter 7, nästan 8 månader, slutat hoppas på att hon ska ångra sig. Om vi ser det som ett förhållande, så var det jag som blev dumpad. Bara att jag inte fick det helt straight till mig, fick det inte helt uppslängt i ansiktet eller så. Det var la mer att hon var ledsen på mig, och behövde tid att tänka. Det fick hon. Och jag tror hon bestämde sig.. bara att jag inte fick veta.
Emmie Jansson

Datum:2013-05-02 Tid:21:01:20

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~