Vill du börja töja örat?

Jag är inget proffs, men tänker ändå göra ett litet inlägg om hur jag gjorde när jag töjde mina öron, eftersom så många har frågat. :3
 
Började med att beställa en massa olika s.k "CBR-ringar" och även lite "spiral"-töjningar från Crazy-factory.com. Många har olika åsikter om den hemsidan, men själv tycker jag att den är väldigt bra!
 
Varför jag valde att börja töja med CBR-ringar är helt enkelt av den simpla anledningen att jag inte tycker jättesmå töjningar är snygga. Men det är såklart en smaksak. Det enda jag råder er till att inte göra är att börja töja med stavar (Klicka HÄR för bild) Jag minns inte varför (lol), men i vilket fall så har jag för mig är det inte bästa sättet direkt.
 
Nu när du har de smycken du behöver, är det bara att börja!
 
 
* Ta hål i örat, såklart. Det ska vara helt läkt och inte göra ont på något sätt när du börjar töja.
 
* Börja med den minsta töjningen du har, som i mitt fall var en cbr-ring på 1,6 mm. Det är bara litet större än ett vanligt örhänge. Jag är väldigt försiktig med min kropp o tog så små steg som det bara var möjligt, även för att lida så lite som möjligt.
 
* Vänta ett minst en vecka. Helst två. Stresstöjning är inte bra för örat. Man säger att man ska töja 1mm per månad, det är ett superbra tempo! Men eftersom jag i början inte tog ens en hel mm per gång så väntade jag inte mer än 2 veckor innan jag körde på nästa. Om örat gör ont när det har gått två veckor, vänta ännu mer. Det måste vara helt läkt o alltså inte göra ont innan du fortsätter töja!
 
Och sen är det bara att fortsätta! Som sagt, snälla, töj inte mer än 1mm per gång. Det är många som gör för stora hopp, och det är inte alltid det slutar speciellt bra för dessa. Risker är bl.a att örat spricker, vilket gör himla ont. Material är också en väldigt viktig sak, vilket jag inte vet så mycket om, men det jag har använt har i vilket fall gått bra.
 
- Fortsätt inte töja förrens det är helt läkt.
- Töj i duschen, då örat är varmt o mjukt. Lättare att få igenom då! Annars är det bara att göra örat blött (gärna med något bakteriedödande medel som är bra till piercinghål) så glider det lättare igenom.
- När du börjar töja med spiral, tänk på att det tar ett tag innan töjningen är helt igenom. För mig brukar det ta lite mer än en vecka, och då brukar jag bara blöta ner örsnibben i koksalt och sakta trycka den längre in.
- Sluta trycka när det gör ont. (Viktigt!)
- Om du töjer mer än 10 mm dras troligtvis inte hålet ihop sig igen.
- Kulan till crb-ringar kan ibland vara ganska svår att få av/på, men det går! Om du inte får på den så är det ingen större fara, förhoppningsvis glider inte ringen av. Om den gör det vet du att du kan fortsätta töja uppåt, för isf så är hålet för stort ;3
- Precis som med vilken piercing som helst, håll hygienen! Rengöring är superviktigt!
 
 
 
Extremt långt inlägg, men jag hoppas att ni som ska börja töja örat är nöjda med det! Kom ihåg nu att ni måste vara försiktiga med era öron. Är det något mer ni undrar är det bara att slänga in en kommentar! :3

Kommentarer
Frida skrev:


Okej tack så mkt! Ska ta och beställa hem några örhängen nu!

Svar: Gud vad kul! Lycka till :3 O de e bara att kommentera om du undrar något c:
Emmie Jansson

Datum:2012-09-17 Tid:16:47:16 Blogg: http://frawsome.blogg.se

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~