Dag 6

Cosplayade Mankanshoku Mako från Kill la Kill idag! Det gick faktiskt bättre än förväntat och kände mig för typ första gången ever väldigt fin i egen cosplay.
 
Sovmorgon. Oh God. SOVMORGON. Istället för att gå upp kring 7 så gick jag upp 9 idag (då vi skulle åka vid 11 istället för 9:30) och det var sååå skönt. Segade mig upp, fixade mig, packade ner kamera, 3ds och cosplay i min ryggsäck och åt lite frukost. Pga av att alla var så sjukt sega på att komma i tid även idag, så hann jag och Ida gå över till second hand-butiken som TYDLIGEN ligger precis mittemot Hostellet, bara på andra sidan vägen. Och helt ärligt guys - den är fucking amazing. Det är inte massa gammal använd skit som i Sverige, utan det är sjukt fina kläder. Sjukt billigt. Väldigt fräsch butik med vita väggar osv. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med tid för att faktiskt köpa något, men jag la undan en tröja till på måndag, då vi har våran nästa (och även sista då vi åker vid 17) chans att kolla igenom affären.
 
När alla (fucking finally) var samlade tog vi bussen mot Litauens största konvent - Now Japan! Tjoho! Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det faktiskt. Liksom, det var ganska stort och hade väldigt många besökare, men det fanns liksom inget att göra. Väldigt lite shopping (hittade lite planscher men det var allt) och väldigt lite spel. Dock skulle det hända mer imon så det får vi se fram åt! ~
Kl 15 hölls del 1 av cosplaytävlingen.. det varade i typ 2h. Jag trodde Kim (teamledaren) överdrev när han sa att cosplaytävlingen förra året var i typ 7-8h, but he fucking didn't. Well, denna gången har de iaf delat upp den i flera delar så det är ju bra iaf. ~
 
Efter den och lite shopping tog jag bilen hem med Ida, Silvija och två av hennes vänner. Så vi fick skjuts hela vägen hem och slapp buss och annat jobbigt, tjoho! Sen vi kom hem har vi faktiskt inte gjort mycket alls. Vi sket i att gå till restaurangen vi brukar äta på för den suger, och gick istället till Maxima (ett köpcenter i närheten) och köpte pasta n shit. Och jag köpte en hel shitload med godis. Så vi gjorde pasta, chillade, kollade på Polens Cultural Evening och jobbade på vår challenge-cosplay. Vår blir hemsk. Ain't even kidding. Men det är så det går när man får extremt lite tid på sig, inte tillräckligt med material, och speciellt när alla medlemmar inte jobbar utan lägger över allt på de mest engagerade. :))
 
Det har vart fest i hostellets bar (han som höll i cosplaytävlingen bjöd in hela konvetet till fest på Jamaica Hostel.. vi blev inte jätteglada när vi fick höra detta alltså :))) så nu hör jag folk spy på toaletten så tänker gå och lägga mig. Sitter atm utanför sovrummet och känner helt enkelt inte för att sitta kvar så ja xD Dessutom är klockan snart 2 och jag ska upp 7. Såaaattt. Godnatt på er!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~