Mitt sommarlov so far - Del 1

Alltså jag tänker inte ens gå in på hur "wow vad längesen det var jag skrev" och "jag måste börja skriva oftare" osv, för den har vi redan hört för många gånger.
 
Tänker istället gå direkt in på vad jag har gjort hittills detta sommarlov! Med ett minne som mitt så dröjer det inte länge innan jag glömmer, och om några år kommer jag inte längre komma ihåg vadfan jag gjorde sommaren 2014. Så nu kör vi!
 
Det har gått lite mer än 2 veckor nu, sedan jag fick mitt efterlängtade (eller?) sommarlov. Det hela smygstartade lite redan den 5:e juni, en vecka innan skolavslutning. Vi hade en mysig vandring och guide-runda med halva klassen (för ja, vart var resten egentligen?) runtom i Varberg. Kanske ordentligt tråkigt för de flesta varbergsbor, men aningen roligare för mig som bor i Falkenberg. Fick lära mig lite intressanta grejer om staden där jag går gymnasium, umgås med klasskompisar samt bästa läraren någonsin. Jag kommer verkligen sakna Andreas och Kulturhistoria, roligare lärare/lektioner får man fan leta efter.
Jag fick gå lite tidigare från vandringen, då jag skulle på bio i Malmö kl:20 - och under denna tid var det ju tågstrejk, så det var ju en del jobb med att ta sig till Skåne. Jag har verkligen tur som hade just Andreas då - med orden "Allt för Tommy Wisau!" i fb-chatten dagen innan och avskedet "Njut åt mig också ikväll på bion! Och om Tommy kommer dit så måste du ta en autograf till mig, annars stryper jag dig. Det ska stå "You're tearing me apart, Andreas!" fick jag gå tidigare.
 
Bion var fantastisk. Även om jag inte är världens fan av The Room (vilket kanske är lite konstigt då The Room är en väldigt stor grej bland vännerna i min krets) var det superkul att se den på bio (en film som för övrigt är 11 år gammal) då majoriteten av tittarna sett filmen innan - flera gånger - och kunde ungefär varenda replik utantill. Jag har aldrig vart med om så mycket jubel och skratt under en (okej, 3.. eller nej fler) sexscen förut. YOU ARE MY ROSE YOU ARE MY ROSE YOU ARE MY ROOOOOSEEEE! (Se. Filmen. Snälla. Det lär vara den sämsta filmen du har sett under hela din livstid.)
 
Efter The Room sov vi hos Egil. Om jag inte minns fel. Dagen efter, och hela den helgen faktiskt, var det KodachiCon! Egil var underbar och betalade mitt inträde, vilket faktiskt var anledningen till att jag ens kunde komma till det hela. Även om KodachiCon kan vara ett av de sämsta och tråkigaste konventen någonsin då det knappt händer nånting och det finns inte alls mycket att göra, så hade jag jättekul och spenderade majoriteten av tiden i TV-spelsrummet samt hemma hos Voncent i hans underbara lägenhet i Lund. Där sov jag, Julia, Gustav och Voncent (ofc). Nu orkar jag inte skriva jättemycket om det hela men det var jävligt roligt (TRAJIN TO DO SHADDOVV) och värt. <3
 
 
Efter konventets avslutning (söndag) tog jag tåget hem till Johan, som inte vart med alls under helgen eller ens bion. Stackars fattiga pojke. Menmen! Hos honom stannade vi tills på onsdag, då jag tänkte åka hem till Falkenberg igen. Och så blev det - men Johan följde med! Fem byten och sex bussar senare (typ) var vi äntligen hemma hos modern min i Hjortsberg, och dagen efter (torsdag) gick vi upp tidigt - För nu var det dags för skolavslutning! Ja, för mig dvs, Johan slutade ju en hel vecka tidigare än mig. (Fast tro inte att det väger upp för nånting - Han börjar även senare än mig. That bastard.)
 
 
Skolavslutningen var väl mest.. meh. Det var mest skrikande studenter, en massa diplom och priser till några av dessa, samt lite fin musik från våra fantastiska esteter. Efter det visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen. Förutom de som stod på scen såg jag bara 2 andra klasskompisar. Resten sket i det hela, vilket är väldigt tråkigt imo. Den enda personen jag fick säga hejdå och önska ett gott sommarlov till var Isabella, som vi hade följe med ner till stan, där jag och Johan sen åt mjukglass. Sen låg vi i gräset vid tågstationen och filosoferade en stund innan vi bestämde oss för att ta en tur till Varbergs Fästning. Dock stannade vi inte länge där, även om vi båda ville, då vi skulle på studentutsläppet i Falkenberg!
... Trodde vi. Puckad som jag är hade jag tydligen missuppfattat det hela. Falkenbergarna springer nämligen ut dagen efter Varbergarna. Suck. Så efter att ha mött Becca vid Fbgs Gymnasieskola och fått veta om min fail, åkte vi hem igen.
 
 
Då jag tog massa bilder från Falkenbergs Studentsläpp dagen efter, skriver jag vidare om detta i nästa inlägg! Annars kommer detta inlägget bli löjligt onödigt långt, hahah. Men ja, detta var min första vecka av ledighet!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~