The cosplaymaking is ON!

 
Ja hej! Det är bara onsdag och veckan har redan vart ganska händelserik. I måndags var jag i Varberg på jakt efter en rosa munkjacka/hoodie/jacka/kofta/you name it, men utan resultat. Träffade även min klasskompis Severina lite snabbt innan jag skulle ta tåget hem. Väl hemma runt 15 träffade jag Julia, och vi tog oss en liten trip i Falkenbergs tygaffärer.. vilka tydligen minskat från tre stycken till två. Jag har ingen aning när detta hände, men så var det tydligen. (<///3) Dock hittade vi ungefär inte ett piss för Falkenbergs tygaffärer suger.
 
Så dagen efter, alltså tisdag, åkte vi till Borås! I Kinna finns nämligen en uuunderbar tygaffär vid namn "Skroten". Där införskaffade jag mig nästan ALLA tyger jag behövde! Helt fantastiskt var det och kändes så jävla bra att äntligen hitta vad jag sökte. Vinrött, ljusblått och blått tyg, vitt "päls"-ish flufftyg samt vinröd och blå tråd. Som om det inte kunde vara bättre, visste tjejen som hjälpte mig att hitta tyger om vad NärCon och cosplay var, och hon tyckte det var jättekul att så många kom dit och ville ha hjälp med sina cosplays. Härlig människa<3 Längtar verkligen tills jag ska dit igen åh ;u;
 
Idag var jag också ute på vift, återigen i Varberg! Egentligen tänkte jag åka till Gekås, men vid frukostbordet kom jag på att jag stämt träff med Sevve idag, då vi skulle besöka Varbergs Second Hands. Tyvärr kunde ingen av dem erbjuda något jag sökte till mina cosplays, och jag var inte direkt på humör på att leta efter annat. Dock köpte jag det sista tyget till en hatt jag ska sy (jag hade helt glömt bort detta) vilket innebär svart och vitt fleecetyg, sen köpte jag även en liten väska med små sygrejer, himla bra att ha om ens cosplay går sönder under ett konvent eller liknande ~ (Fanns typ en minisax, måttband, sprätt, tråd, massa olika nålar osv.) På väg från Second Chance insåg jag att "juste'fan, jag skulle ju hem till Jonna för att signera Olle!" vilket kort sagt innebar att jag skulle signera en skulptur vi + en till gjort tillsammans, då vi nu säljer den. (Klicka här om ni är intresserade av lite fantasy-konst! c:) Så vi cyklade dit, hände där en stund, och sen fortsatte sökandet. Slutade med att jag köpte två halvsöta koppar på en second hand bredvid min skola, och sen tog jag tåget hem~
 
Kvällen har spenderats till att påbörja syendet av min systers kjol. Jag har inte sytt ALLS mycket kläder innan, så hela denna grejen kommer bli en utmaning. En kjol, en sjömanskrage, en "bikini"-underdel, en stor fluffig mössa.. Yeah. Vilka jag och min syster ska cosplaya får ni veta senare, eller simpy gissa er till, hihu! (Kanske inte via denna bloggen dårå, men följ mig på instagram så får ni vara med under hela proceduren. Intressant va? Jamen visst! -> emmiejansson)
 
Nu ska jag nog sova. Egentligen skulle min syster och jag kolla på Kill la Kill, men tydligen har hon somnat. Tror jag. Aja. Godnatt på er!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~