Mycket nu.

 
Ja hej allihopa! Åh vad det hänt mycket sen sist. Jag har bl.a börjat på min stora cosplay inför NärCon, fått mina glasögon samt fått en hund! Hänt en massa annat också såklart, men detta är väl det mest intressanta hahah.
 
Julia åkte nyss hem efter att ha vart med mig hela kvällen, vi har tejpat in hela min överkropp och därav gjort en egen provdocka, gått till Ica i en spännande förklädnad och fått folk att skratta, druckit te och pratat om en massa djupa saker. Såna här kvällar har vart saknade<3
 
 
Jag försöker strukturera upp mitt liv. Efter kuratorbesöket i torsdags insåg jag att det finns mer saker jag är onöjd med än jag först trodde, och nu vill jag verkligen få koll på allt. Vill börja lägga mig i tid, äta ordentligt, motionera lite, få tillräckligt med sömn, sluta sitta vid datorn hela tiden och istället lägga tid åt mina intressen och kompisar och framförallt att plugga. Vet att man inte kan få det perfekt balanserat, men just nu är det verkligen kaos. Jag ser verkligen fram emot att bli skärpt iaf. <3
 
Nu är det ju lov passande nog, tjoho! Denna helg ska jag mest plugga och jobba på min cosplay. På måndag åker jag till Helsingborg och träffar Linnea och Egil och förhoppnigsvis flätar in mina dreads, sen åker jag till Johan och stannar där till typ onsdag, och på dessa dagar ska vi hinna med att spela in en kortfilm med temat "dröm", plugga lite samt jag ska måla klart väggdekorationen av Boba Fett som jag började på i förra helgen. Sen ska vi hem till Falkenberg, jobba cosplay, ha Star Wars maraton (jag har aldrig sett dem filmerna, ve o fasa, så jag är pepp! Är trött på att leva som kulturellt efterbliven) och förhoppningsvis plugga lite. Ser verkligen fram emot detta lov <3
 
Men nu ska jag ta bort sminket, byta om, plocka undan lite smått (lämnar det värsta till imon då jag ska storstäda) och sen gå och lägga mig och chatta med fina människor och spela på mitt nya favoritspel till 3DS:et - Zelda Ocarina of Time. Åh, vad det är underbart<333
 
Puss på er alla!

Kommentarer
ellenlundis skrev:


Verkar som ni hade toppen! :)
Stackars dej, va mycket tejp du hade på dej. Jag gillar dina gifs!
Varför är det långa horn, på peruken? ^_^

Svar: Hahah, det var lite jobbigt men annars kul :D För att det är min cosplay :)
Emmie Jansson

Datum:2014-04-13 Tid:12:48:39 Blogg: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~