En glad dag i slutet av februari.

 

 
Godkväll! Hät får ni lite bilder på min underbart mysiga kattjävel samt två fina låtar. Ja, jag har alldeles nyligen börjat lyssna på Hästpojken. Blir så glad och lugn av deras musik. Och som en väldigt stressad och ångestfylld människa är det väldigt skönt att kunna tänka på annat. ~
 
Dagen har varit riktigt bra. Började med en hyfsat lugnt morgon, riktigt fin cykeltur till bussen då det var frost verkligen överallt, och riktigt fin sådan. Grejade med lite nödvändiga saker på bussresan till skolan. Kom en kvart försent till matten som vanligt, men väl där får jag vet at matteläraren frågat klassen om de för min skull kan tänka sig att börja 10min senare, så jag slipper missa genomgångarna varje onsdag och därmed halka efter då jag inte förstår någonting, och det hade de gått med på. Gjorde mig himla glad. Skärpte till mig och jobbade på lektionen och hann göra mer än vad jag annars gör.

Lunchen var okej, maten gick ner även om det var fisk. Historian flöt på och jag hängde med och antecknade och förstod. Svenskan och engelskan var lite halvflummiga men roliga. Har pratat med många idag och skrattat lite, vilket känns jättebra.
 
Efter skolan lånade jag en miniräknare på skolans bibbla och tog sedan bussen till Komedianten (ett jättestort, jättefint bibliotek). Där hade jag tänkte räkna matte. Räkna ikapp det jag missat samt göra läxan. Väl där kommer jag på att jag glömt böckerna. Alltså, HUR?! Så jag tog bussen tillbaks till skolan igen. Väl där, precis i samma ögonblick som jag rycker i dörren, inser jag att det är låst. Tänkte att jaha, vafan ska jag göra nu, och började känna lite panik. Men just då kom en klasskompis ut genom dörren och jag kunde komma in. Snacka om perfekt timing! Så jag smet och hämtade böckerna och tog sedan bussen tillbaks till bibblan igen. (Ja jag är lat. Och så hade jag inte tid eller lust att gå.)
 
Jag fick faktiskt gjort en del. Var en del som jag inte förstod, och kommer hamna efter igen imorgon, då jag ska till kuratorn på matten. Men jag är åtminstone inte så efter som jag skulle varit! ~
 
På resan hem igen provade jag en ny grej; att lyssna på musik. Jag brukar inte tycka om att lyssna på musik när jag är ute bland folk.. jag menar, tänk om någon ropar på mig? Tänk om någon frågar mig något? Tänk om det kommer en bil, som jag varken ser eller hör? Ja, helt enkelt missa något. Musiken gör många situationer tusen gånger mindre pinsamma socialt, men rädslan att jag ska missa något är tillräcklig för att jag ska skippa musiken.
 
Det var lite läskigt, men det gick, och det var fullständigt underbart. Lyssnade på Hästpojken och kände glädje spridas igenom mig. Så glad. Hem och äta taco och sedan ta en lång, varm dusch. Lärde mig även en ny rolig sak i photoshop som jag tänkte visa imorgon. Hade egentligen tänkt fortsätta med matten men det hinner jag inte nu.
 
Uh, varför skriver jag så himla långa inlägg hela tiden. De är ju knappast intressanta heller. Är det ens någon som läser det jag skriver? Nåja, antar att ni kollar på bilderna i alla fall. c':
 
 
~~~ SAMMANFATTNING det har varit en bra dag
och jag har varit duktig. Slut! ~~~
 
 
Så nu ska jag sova. Hoppas ni också har haft en fin onsdag! ~

Kommentarer
JULIA skrev:


ÄLSKAR 3:dje bilden <3

Svar: Hihi, den fick bäst skärpa c: Söt kattjävel jag har va ~
Emmie Jansson

Datum:2013-02-28 Tid:19:23:44 Blogg: http://xpetreax.blogg.se

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~