Dag 7

Today has ben _fucking_ amazing. Skojar inte, har vart en så sjuukt bra dag och jag är så äckligt ledsen att jag ska hem imon.
 
 
Anyways. Vi fick sovmogron även idag, yaay<3 Gick upp runt 8-9, la ganska mycket krut i cosplay-sminket, satte på mig Mako och åt frukost. Vi alla åkte till konventet tillsammans vid 10 och idag hände det faktiskt en hel del kul! Del 2 och 3 av cosplaytävlingen hölls och det var amaziiing. Många av våra vann priser, och Sema vann hela skiten och går vidare till Eurocosplay!! Så jävla häftigt ;u; Vi har också sett Shiroku live (visste inte vem hon var innan men hon var nice, sjöng massa anime-openings and such c:), sett AMV's, ätit sushi IGEN, haft mini-photoshoot och busat med ANDRA KILL LA KILL COSPLAYARE! <3 Jag såg en Aikiro i cosplay-ombytningsrummet, såg när han tejpade fast sladdar n shit på sin rygg.. why? Because SHINING NIPPLES THAT'S WHY. Simply amazing.
Senare berättade Jessica att hon sett en hel grupp med kill la kill-cosplayare. Jag blev lite nervös, för detta betydde ju även att det fanns en till Mako. Jag mötte faktiskt denna tjej i träppan till andra våningen vid ett tillfälle, blev helt "OG MY GOSH HI" men hon typ bara.. kollade på mig och sa inget. Jag vet inte, det kanske är lite sådär "är du samma karatär som jag så hatar jag dig" här? Kändes lite så iaf. I vilket fall som helst så träffade jag resten av gänget sen, denna gång var inte Mako där. Jessica och Sarah tog då bilder på oss (och jag fick vara deras Mako ;u;) och det var såå coolt ;u; Stod och pratade med dem en lång stund, fick deras fb osv~
 
Bilden är hemsk, men whatever. Blev photobombed by Deadpool~
 Historan bakom denna bild; När jag och Ida stod vi informationsdisken för att rösta i cosplaytävlingen smög sig Ryuko-cosplayaren fram bakom min rygg och tog en selfie på oss... totally unprepared. Hon sprang iväg så fort (så jävla gullig I can't even) så jag hann inte säga så mycket. Däremot gjorde jag upp en liten plan - hämd. Nästa gång jag såg henne tänkt jag vara den som tog selfien och hon vara den som såg derpy ut. Dock misslyckades planen och jag ser dum i huvudet ut ändå HAHA<3
 
Efter konventets slut gick jag, svenskarna, irrländarna och polackerna och ät pizza. Gode gud, godast jag ätit på hela veckan<333 Vi satt alla vid samma bord, pratade livligt och hade allmänt skitkul. Billigt var det också. Jag och Jessica delade på två pizzor, jag köpte nån glass/hallon/gegga/grej (den var 100% fantastisk) och fick smaka massor av alla andra. Bjöd såklart av min med. Kändes så underbart att alla bara randomly delade med sig och lät alla smaka, like a real family ;u; Så jääävla bra avslut på en perfekt sista dag <3
 
Men nuu ska jag sova! Kommer bli väckt om typ 1,5 timma (kl 4 dvs) då Irrländarna (Holly, Sarah, Sharney och Jessica) ska upp och iväg. Deras plan går vid 6, tycker så synd om dem ;__; Sen har jag bett Sharon väcka mig vid 8 då hon också ska åka, så jag kommer upp i tid osv. Imon ska jag och åtminstone Ida och Silvija ut på stan, shoppa och äta på kattcaféet! ;u; Ser verkligen fram emot det<3 Det är dessutom min sista chans att kunna köpa presenter till alla (har köpt lite till mamma, Elise, Vilda och Saga, men vill köpa lite mer samt till Johan, Julia, Tove och pappa. Uhhh SO MENI PIPOL) så får hoppas på det bästa. Goodnight, don't let the bedbugs bite! (B'cus de bet Ida och det var inte jättenice)

Kommentarer
Cyber- life with autism and art skrev:


Cosplaying är så himla kul. :D

Svar: Det är underbart<3
Emmie Jansson

Datum:2014-09-15 Tid:08:20:27 Blogg: http://xcyberx.blogg.se/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~