Dag 2

Hiya guys! Så, idag har vi varit himla kreativa. Steg upp en stund innan åtta, sminkade mig, och åt en förvånandsvärt normal frukost. Te och müsli med youghurt. Båda delar var väldigt söta men både gott och mättande (för en gångs skull) så jag klagar inte ~
 
9:30 gick vi till.. eh.. kontors-stället där vi "jobbar". Ett sorts konferansrum, typ. Där satte vi oss i våra cosplay-grupper och började planera på vad som skulle köpas in, vart det skulle köpa, hur mycket det skulle kosta och så vidare. Efter en kort presentation från varje grupp var det lunch 13:00 - någon sorts.. eh.. ost-vanilj-pankaks-grej. Kändes mer som en efterrätt än riktig mat men whatever~
 
Och nu - till dagens svåraste challenge. Att köpa allt material till våra cosplays. Fyyfan. Förstår ni hur svårt det är att hitta saker i en affär där ingenting står på engelska, och jag menar alltså INGENTING. Inte ens personalen pratar engelska. :)) Så ja, det var svårt och vi hittade inte riktigt allt vi behövde men fick ändå med oss det viktigaste. Köpte även en liten spegel så jag kan sminka mig i sovrummet så jag inte behöver ockupera hela badrummet varje morgon bara för att sminka mig. Både stressigt för mig och jobbigt för andra. Så en egen spegel är himla bra, kommer få massa användning för den även i framtiden, tjoho!
 
Från ungefär 16:30 till 16:45 fick vi tid till att påbörja cosplayen. Woho. (Not really). Jag vet inte, det var dålig stämning och jag mådde dåligt. Men vid 19 var det Dinner och efter ytterligare lite mer pankaka (med äpple i denna gång, variation ni vet) mådde jag bättre. Efteråt gick en bunt av oss till en mataffär i närheten och köpte enormt massa godis. Planerar på att köpa mer då jag tänkte typ.. köpa ALLT som ser konstigt ut för att sedan ta med det hem och låta vänner/familj smaka. Kommer bli intressant<3 Anyways, vår teamleader gick kinda upp i rök så när vi väl var klara vid kassan visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen. Det spöregnade så vi köpte alla varsitt paraply (förutom jag som redan hade ett huehue) och letade oss fram till hostellet. Tydligen kör folk som idioter här, så vi fick ett par stäng över oss. Yeah. Mysigt värre. Men jag kände mig fett glad under denna tid så det var bara kul~

20:30 (or more like.. 21) var det dags för veckans första Cultural Evening - med Litauerna! De pratade lite om sitt land, mat, religion (eller snarare.. basket och cosplay) och efter att vi fått lära oss "the banana-dance" fick vi smaka på lite typiskt-Litauiska saker. Nån skum (men god) korv, brön, bröd..bulle..kaka..grej, någon choklad, något som såg ut som spettekaka och nån vidrig dricka. Well, at least it was interesting. ~
 
Så just nu sitter jag, återigen, i köket med datorn. Det verkar som att de flesta är ute och festar/dricker, vilket jag varken är inbjuden till (luckily) eller intresserad av, så känner inte direkt att jag missar något. Så tänkte bara lite snabbt skriva ner dagens händelseförlopp och uppdatera de tidigare två inläggen med lite bilder, men nu när det är gjort ska jag springa upp till sovrummet och kolla på Kill la Kill Ova:n (a.k.a episode 25) med Jessica! Hon har inte sett den än så ska bli kul att se hur hon reagerar. Så, detta får räcka för idag. Tror mina ögon förvandlas till potatismos om jag sitter här längre till. Over and out!

Kommentarer

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~