6 spenördar 1 spelkväll

Vi hittade en dricka med namnet "Bad sex KILLER" på Ica. Okej.
 
En sak det finns en risk för när man har ett förhållande, är att man fastnar i varandra. Man fastnar i en bubbla tillsammans och släpper inte in någon annan. Det känns som att man bara behöver varandra, och det räcker så. Men det spelar ingen roll hur kär man är, man får aldrig, aldrig aldrig glömma bort sina andra vänner och sin familj.
 
Denna helg valde jag att stanna hemma. Jag åkte inte till Skåne, och Johan kom inte hit. En helg hemma för båda, för att få tid till plugg och liknande, då det oftast inte blir så mycket av sånt när man är tillsammans.
 
Som tur är insåg jag detta tillsist. Hur lite jag faktiskt umgås med mina andra vänner, som inte bor i Skåne, efter att jag blev tillsammans med Johan. Även detta var en anledning till att vilja vara ensam denna helgen.
Jag tror jag insåg det efter att Tove flyttade till Gävle. Vi umgicks inte så mycket nu det senaste, och jag tror det beror mest på att jag nästan alltid var med Johan. Att Tove kanske började tycka mindre om mig just därför. Att jag aldrig hade tid. Eller tjah, det var ofta att hon inte kunde heller, men ni fattar.
 
Idag har jag gått run i stan med Julia och Josefin, ätit pizza, och haft spelkväll hos Miranda och Jesper. Vi spelade en jävla massa olika, Super Mario Bros Wii, Mario Party 9, Diddi Kong Racing, Super Smash Bros Brawl, och mot slutet satt vi alla och spelade Zelda på både 3DS, Nintendo64 och Gameboy Advance. Miranda och Jesper är lite av ett Gamer-Gud-par. De har sinnessjukt många konsoler och galet många spel för att bara vara 18 år. Det går verkligen bortom mitt förstån hur de kan ha råd med alla dessa spel, eget litet hus, egna bilar osv. Speciellt när bara en av dem jobbar.
 
Jag blir alltid så sjukt inspirerad av att vara hemma hos dem. Alla spel, att bo själva, och framförallt - att få kolla på Mirandas teckningar. Jag skäms fan inte när jag säger att Miranda är en förebild för mig. Herregud, hur kan man både vara så otroligt vacker och begåvad på samma gång?! Sjukt himla orättvist.
 
Nu kan jag ligga och babbla om det här i evigheter, men det skulle bli långtråkigt, så vi går vidare. Jag har som sagt inte umgåtts mycket med mina vänner i Falkenberg nu det senaste, och jag ska verkligen ändra på det nu. Kanske försöka vara hemma i Fbg varannan helg ungefär? Så jag kan få umgås med Julia, Josefin, Miranda, Jesper, Sebastian, Becca och alla mina andra fina vänner här. Och jag måste börja umgås mer med Miranda och Jesper. Jag borde definitivt ta med Johan hem till dem nästa gång! Gå på dubbeldejter, spela en massor osv. Hm. Ja. <3
 
En annan rolig grej med denna kväll var att jag och Julia fick återse en gammal klasskompis från 6:an-9:an! Tydligen går han i samma klass som Jesper (vilket även är denna klasskompis namn). Var verkligen riktigt konstigt att återse en person som man aldrig direkt pratade så mycket med när man gick i samma klass, och nu var det ingen big deal alls utan bara kul. 6 spelnördar 1 spelkväll - och alla falkenbergare för en gångs skull!
 
Men nu ska jag sova. Imon ska jag både försöka plugga lite samhällskunskap så jag inte måste plugga ihjäl mig mån-tis, fota landart samt redigera och lägga upp bilderna från Litauen. Det har gått ett tag nu och det får fan inte bli som med massa andra grejer, att det tar flera månader innan bilder kommer upp, usch nej! Så det ska jag försöka göra imon helt enkelt. Men nu somar jag nog snart i datorn. Godnatt!

Kommentarer
ellenlundis skrev:


Bra skrivet! :) Man ska inte glömma bort sina nära och kära!

Svar: Precis! :)
Emmie Jansson

Datum:2014-10-25 Tid:13:31:20 Blogg: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~