En kreativ och estetisk dag

 
Idag har vart en väldigt kreativ dag! Gick upp bajstidigt som vanligt (det vill säga kl 5) och hade Bild (då jag målade lite på min tavla till vår "naken"-utställning), Form (då jag jobbade på Drömlåde-uppgiften och började måla golvet till rumtillenperson-uppgiften) och Bildteori (då jag sov). Har helt enkelt jobbat jättebra idag! Tjoho!
 
Satt kvar en liten stund i skolan och kollade på Orange is the new Black (<33), mest för att slippa åka hem och krångla coh hålla på - då jag nämligen skulle på dansföreställning med mamma! Så jag tog tåget så jag var framme i Fbg 17:45, mamma hämtade mig på tågstationen och så åkte vi till Torggrillen och käkade. Alltså shit, en av de som jobbade där sa "Alltså jag måste bara säga att du är jättefin, jag kan knappt sluta kolla" och så skrattade hon till lite, sa att hon gillade mitt hår, frågade om jag färgat ögonbrynen lila på riktigt följt av "oj! det var modigt!" och alltså ååh vad glad jag blev<33 Tidigare idag sa min bildlärare "Alltså Emmie är jättefin med blommor i håret och ser ut som en prinsessa, och så kommer hon där med en tröja där det står 'Go Fuck Your #Selfie'" och igår blev totalt 4-5 klasskamrater helt "AW SHIET" när de såg mina ögonbryn. Hahah alltså, detta gör mig så himla glad<33
 
Anyways, efter käkandet gick vi till Falkhallen! Vi var ganska tidiga så vi satt där en stund innan föreställningen började.
Själva föreställningen.. var så jädra konstig. Bokstavligt talat. Tyvärr var det lite för tyst musik och få händelser för mig just idag, då jag är extremt trött, och fick kämpa för att hålla ögonen öppna. Somnade till några gånger och mamma fick hålla sig för skratt. Vi var nog både ganska lättade och tankspridda när dansandet väl var slut. Det märkt att varken jag eller mamma är bra på det här med dans, för folk bakom oss i publiken var helt tagna och sa att det var både djupt och starkt, medans vi mest "..men... de bara hoppade upp och ner och slog klossar i marken..." Fast ja, det var konst. Konst är svårt att förstå ibland. Och ibland måste man inte ens förstå det. Konst är svårt att ge sig på när man inte är insatt, vilket vi inte var i detta fall. Vi är mer lagda åt bildkonst håller helt enkelt. Men jag tyckte ändå det var en väldigt häftig föreställning, extremt speciell dans, och tyckte det var vldigt synd att jag var så trött så jag inte fick se allt :c
 
Väl hemma målade jag lite på ett projekt jag håller på med just nu samt rensade ut lite kläder med mamma. Var så kul att hon satt med och hjälpte till, var mycket lättare att ta dedär "behåll/behåll inte" besluten. + fick en liten nostalgitripp.. igen.
 
Nu hade jag egentligen tänkt kolla på Orange is the new Black, men klockan är redan 12 och jag ska upp halv sju, samt imon ska jag inte bara ha Bild och Naturkunskap utan ska även åka till Helsingborg med alla skänk-kläder och träffa Linnea där för att få hjälp med och planera min kommande cosplay. Så glad att jag får hjälp med dessa konstigheter som rustningar kan bära på<33 Nejmen, nu blev detta lite väl långt och jag orkar fan inte läsa igenom det, mina armar gör ont av att skriva för har träningsvärk pga boxning på idrotten igår (jag och Bella körde på som djur, shit) så NU SOVER JAG OKEJ GODNATT PUSS

Kommentarer
ellenlundis skrev:


Snyggt gjort med händerna. Otäckt men snyggt på samma gång. :)

Svar: Tack så mycket! :D
Emmie Jansson

Datum:2014-10-25 Tid:13:30:06 Blogg: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Men läs detta först!

- Jag vill INTE ha reklam eller att ni försöker värva mig till andra sidor.

- Kommentarer som "rösta på mig i denna tävlingen" osv TAS BORT och ignoreras!

- Tips på blogg tävlingar är bara skojigt, så det är varmt välkommet! :)

- Va inte anonym, skriv in ditt namn och se till att du skrivit rätt blogg adress! (eller mail om du inte har en blogg) Och tänk på, att även om du är anonym, så kan jag hitta dig! ;P

- Jag är INTE intresserad av Bloglovin'-byten, jag följer de bloggar jag gillar, punkt slut ~

- Vill du låna en bild av mig, måste du länka till min blogg där du kommer använda den. Om jag får reda på att ngn tagit en bild utan tillåtelse kommer jag anmäla det som stöld.

- Jag upprepar, INGEN REKLAM!

Tack för att du följer reglerna :)

♥~ Följ mig gärna via Bloglovin'! ~♥

Follow on Bloglovin



Ditt namn:


Din E-postadress:


Din blogg:


Din kommentar:

Stalker?


Trackback



Kort om mig:
Namn: Emmie Jansson
Född: 1996-10-30
Bosatt i: Falkenberg (Halland)
: Estet Bild & Form

Men tjenare!
Jag är en 17-årig, kreativ tös som älskar allt som har med konvent, manga, anime, musik, inredning och pyssel att göra. Jag går 3:a året Estet Bild & Form på Peder Skrivare Skola i Varberg. Jag har runt 13 timmar estetiska ämnen (Bild, Form, Foto osv) varje vecka, så det dyker upp en del om mina arbeten!

På denna blogg är jag en egoistisk jävel som mest skriver om mig själv. Vad jag gör, tänker göra, tänker om saker osv. Som en dagbok, helt enkelt! Feel free to stalk my life.

Denna blogg har använts sedan augusti 2012 och är alltså inte speciellt gammal, men tidigare har jag bloggat på en annan blogg sedan 2008 och den kan ni hitta länk till ovanför headern! ~


Kontakt:
Facebook: Hachis.webblogg.se
(GILLA DÅ!)
Gifyo: EmmieJansson
Twitter: EmmieJansson
Instagram: EmmieJansson
Vine: Emmie Jansson
Mail: [email protected]



NärCon 2012.
Blev rosahårig i Augusti 2013.



bloglovin Missa inga inlägg! ~